nopressure Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Hei, har fått 4800kr i restskatt som må betales. Det er en frist på 31.mai, men må jeg betale alt innen da? Kunne jeg betalt halveparten nå og halvparten neste måned/lønning ? Har hørt det kommer renter hvis man ikke betaler innen fristen, den renta er vel ikke meget?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 2 minutter siden, nopressure skrev: Hei, har fått 4800kr i restskatt som må betales. Det er en frist på 31.mai, men må jeg betale alt innen da? Kunne jeg betalt halveparten nå og halvparten neste måned/lønning ? Har hørt det kommer renter hvis man ikke betaler innen fristen, den renta er vel ikke meget? Ingen betaler restskatt før skatteoppgjøret er ferdig. Vil du frivillig betale inn restskatten før,skatteoppgjøret er ferdig så kan du betale hvilket som helst beløp. Det er når du får faktura du ikke kan velge hvor mye du vil betale inn selv, uten avtale med kemneren. Vankigvis deles beløpet i to like deler med en innbetaling i august og en i september, forutsatt at du har fått skatteoppgjøret innen august. Klarer du ikke betale, så er alfa og omega å ta kontakt og få,til en nedbetalingsavtale. Renter på restskatt er vel ikke store beløpet? Har du sett på skatteetaten.no? Anonymkode: e84b7...09b
nopressure Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen betaler restskatt før skatteoppgjøret er ferdig. Vil du frivillig betale inn restskatten før,skatteoppgjøret er ferdig så kan du betale hvilket som helst beløp. Det er når du får faktura du ikke kan velge hvor mye du vil betale inn selv, uten avtale med kemneren. Vankigvis deles beløpet i to like deler med en innbetaling i august og en i september, forutsatt at du har fått skatteoppgjøret innen august. Klarer du ikke betale, så er alfa og omega å ta kontakt og få,til en nedbetalingsavtale. Renter på restskatt er vel ikke store beløpet? Har du sett på skatteetaten.no? Anonymkode: e84b7...09b Når jeg får fakturaen, er den fortsatt på 4800kr ?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Du slipper rentene hvis du betaler restkatt for 1. juni. Rentene er ikke medberegnet på selvangivelsen. Betaler du inn for mye så får du pengene tilbake. Betaler du inn halve beløpet så må du betale renter på det du ikke har betalt. Siste frist på forhåndsbetaling er 31. mai. Det er greit å slippe unna mest mulig renter så jeg hadde forhåndsbetalt. Rentene på 4800 kr utgjør nok ikke mange kronene, men jeg liker ikke ekstrakostnader uansett størrelse. Gjennom ett år blir det mye hvis en får 50 kr her og 65 kr der. Anonymkode: 6d177...84b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 21 minutter siden, nopressure skrev: Når jeg får fakturaen, er den fortsatt på 4800kr ? Du får dele opp beløpet i to. Vet ikke om en får faktura lenger for vi forhåndsbetaler skatten hvert år. Mannen blir alltid skyldig mens jeg får igjen. Anonymkode: 6d177...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå