Gå til innhold

Solbrente lepper, men ingen balm med solfaktor, og MÅ være ute i sola i morn...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan jeg gjøre? Jeg har jobb fra tidlig om morgenen, så jeg får ikke gått innom butikker eller noe først. Kan jo så klart ikke gå fra jobb og jobber for det meste ute (5+ timer ute). Hvis det er sol i morgen også kommer jeg til å lide etterpå tenker jeg... Har allerede vondt på leppene; det svir, begynner å flasse av dem, de er skikkelig røde. Kan ikke ta på dem, ikke få vann på dem... det bare svir. 

Jeg smurte hele kroppen i går, men tenkte ikke over leppene og har ingen balm med solfaktor, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er redd for at hvis det er sol, så blir leppene skikkelig ødelagte for en stund. Har lest litt om det nå og det høres ikke godt ut. Skal også i konfirmasjon snart så jeg vil ikke se helt sprø ut med blemmer og hele pakka...

Noe jeg kan gjøre eller er det rett og slett ingen andre valg enn å måtte ta sjansen? Jeg har Vaselin, Rosebud salve og Eos av produkter man kan bruke på lepper. Tør ikke bruke eos fordi jeg ikke vet så mye om det. Jeg har ikke aloe vera og eneste solkrem jeg har er sololje med høy solfaktor som fungerer på kroppen. Det tør jeg i alle fall ikke ha på leppene. Så jeg trenger såre råd fordi dette gjør virkelig vondt!

:) 

Anonymkode: 9b580...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke bruke sololjen? Det tror jeg at jeg ville gjort. Solfaktor er solfaktor, tenker jeg. Men det er kanskje ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert litt sent nå, men hva med sinksalve?  Har du det i huset?
Den vil fungere som en fysisk solbarriere selv om den ikke har solfaktor.

Anonymkode: f7667...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre? Jeg har jobb fra tidlig om morgenen, så jeg får ikke gått innom butikker eller noe først. Kan jo så klart ikke gå fra jobb og jobber for det meste ute (5+ timer ute). Hvis det er sol i morgen også kommer jeg til å lide etterpå tenker jeg... Har allerede vondt på leppene; det svir, begynner å flasse av dem, de er skikkelig røde. Kan ikke ta på dem, ikke få vann på dem... det bare svir. 

Jeg smurte hele kroppen i går, men tenkte ikke over leppene og har ingen balm med solfaktor, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er redd for at hvis det er sol, så blir leppene skikkelig ødelagte for en stund. Har lest litt om det nå og det høres ikke godt ut. Skal også i konfirmasjon snart så jeg vil ikke se helt sprø ut med blemmer og hele pakka...

Noe jeg kan gjøre eller er det rett og slett ingen andre valg enn å måtte ta sjansen? Jeg har Vaselin, Rosebud salve og Eos av produkter man kan bruke på lepper. Tør ikke bruke eos fordi jeg ikke vet så mye om det. Jeg har ikke aloe vera og eneste solkrem jeg har er sololje med høy solfaktor som fungerer på kroppen. Det tør jeg i alle fall ikke ha på leppene. Så jeg trenger såre råd fordi dette gjør virkelig vondt!

:) 

Anonymkode: 9b580...4b1

Hvor hjelpesløs er det mulig å bli? Du har solskrem el som du har smurt hele kroppen med, unntatt leppene! Alle vet at solen kommer på denne 5iden av året og kjøper inn det mwn trenger, når du har kjøp solkrem til kroppen, så burde du og tenkt på leppene.  Smør munnen med det du har bruk5 på kroppen inntil du får orden på nødvendige saker. 

Anonymkode: 1609e...ff1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaselin og Rosebud salve er stort sett det samme, vaselin er 100 % petrolatum (mineralolje), og Rosebud salve er bare tilsatt litt annet. Ikke bruk det i solen! Du blir i verste fall mer solbrent, og leppene kan nesten kjennes kokte ut (mineralolje lar ikke huden puste).

Ville kjørt på med Eos under (naturlige oljer i stedet for mineralolje) for å pleie leppene, og sololje oppå. Og smurt veldig ofte.

Anonymkode: f3566...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka

Innser at dette er for sent, men om du havner i samme situasjon igjen: bruk caps og smør leppene med vanlig solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å bruke sololje er da ganske toskete når man er solbrent?? 

Vil som flere over tipse om sinksalve. Det er det samme som faktor 50. Når du er på apoteket og kjøper det kan du jo i samme slengen kjøpe inn div. solkremer, så har du det! Er jo en del faktorrabatt rundt om nå. En stift med høy faktor til leppene vil nok sitte på lenger enn solkrem på leppene. Men bruk nå solkremen inntil det. 

Anonymkode: 436fa...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke sololje er da ganske toskete når man er solbrent?? 

Vil som flere over tipse om sinksalve. Det er det samme som faktor 50. Når du er på apoteket og kjøper det kan du jo i samme slengen kjøpe inn div. solkremer, så har du det! Er jo en del faktorrabatt rundt om nå. En stift med høy faktor til leppene vil nok sitte på lenger enn solkrem på leppene. Men bruk nå solkremen inntil det. 

Anonymkode: 436fa...7ef

En sololje med høy faktor, det er vel ikke mer toskete å bruke enn annen solkrem.

Anonymkode: f7ea4...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til en annen gang: matbutikker selger solfaktorprodukter, og de aller fleste åpner 7, så med mindre du begynner på jobb samtidig som hanen bør det være mulig å rekke og handle.

Anonymkode: 46dd5...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...