AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Jeg holder på å flytte, og har pakket med hundrevis (tusenvis?) som jeg vil ha med meg videre. Selv om jeg har lest dem før. Og fant noen bøker som fikk meg til å le bare jeg så omslaget. Bøkene er pakket ned, og flyttebilen har kjørt. Det var dumt, fordi nå husker jeg bare litt. Men her er min liste (tilfeldig rekkefølge): 1. Kollektivt selvmord. Forfatter: Arto Paasilinna. Helt herlig, svart humor. 2. Sven Hazel. Typiske "Guttebøker" fra 80-tallet, men i en av bøkene er det en scene der bokpersonen Lillebror er på et feltsykehus. Da jeg leste den for mange år siden, satt jeg på flyet til Tyskland, businessclass med endel veldressede menn rundt meg. Jeg fikk total latterkrampe, og klarte ikke å stoppe. 3. Lars Saabye Christensen. Tittel: Stedsans. En samling av noveller. I denne novellen vil hovedpersonen vil sykle nedover Europa. Da jeg leste boka på senga før jeg skulle sove, fikk jeg først ikke sove. Fordi jeg lo. Deretter våknet jeg flere ganger i løpet av natta. Og lo videre. Anonymkode: c282d...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Gubben og katten og nissemaskinen! Første boken jeg kom på, i farten... Anonymkode: f58e4...234
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Klikket meg inn i tråden for å skrive "Kollektivt selvmord", for den kan ikke nevnes for mange ganger i slike sammenhenger. Ellers liker jeg "En mann ved navn Ove". Anonymkode: ec85e...aa5 1
Gjest Tom/Loki Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 (endret) Har faktisk aldri lest en bok jeg syns er morsom. Endret 27. mai 2016 av Tom/Loki
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Kan ikke komme på noen bok jeg har lest som jeg synes er morsom.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 Enig i Arto Paasilinna! Har også ledd veldig godt av Skandinavisk misantropi trilogien til Abu Rasul/Mathias Faldbakken Noen av Ragnar Hovland, og John Irving må også med på lista! Anonymkode: 77896...8ac
Pawn Hearts Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Begge Alice-bøkene til Lewis Carroll. Jeg lo nok aller mest av Through the Looking Glass. Knut Nærums Døde menn går på ski. Candide av Voltaire.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #8 Skrevet 27. mai 2016 "Madonna-gåten" som ble skrevet av Knut Nærum... Anonymkode: f58e4...234
Citpensacola Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Skandinavisk misantropi er ustytterlig morsom. Ellers er jeg veldig glad i bøkene til Terry Pratchett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Hele forfatterskapet til Marian Keyes, kanskje spesielt Rachels Holiday Anonymkode: ba223...51e
Anoia Skrevet 27. mai 2016 #11 Skrevet 27. mai 2016 Bøker som har fått meg til å skratte høylytt: Hele Discworld-serien av Terry Pratchett; vanskelig å velge ut én, men jeg lo mye av Witches Abroad. Haikerens Guide til Galaksen av Douglas Adams Penger i Skjul av P.G. Wodehouse
Kattugla Skrevet 27. mai 2016 #12 Skrevet 27. mai 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å flytte, og har pakket med hundrevis (tusenvis?) som jeg vil ha med meg videre. Selv om jeg har lest dem før. Og fant noen bøker som fikk meg til å le bare jeg så omslaget. Bøkene er pakket ned, og flyttebilen har kjørt. Det var dumt, fordi nå husker jeg bare litt. Men her er min liste (tilfeldig rekkefølge): 1. Kollektivt selvmord. Forfatter: Arto Paasilinna. Helt herlig, svart humor. 2. Sven Hazel. Typiske "Guttebøker" fra 80-tallet, men i en av bøkene er det en scene der bokpersonen Lillebror er på et feltsykehus. Da jeg leste den for mange år siden, satt jeg på flyet til Tyskland, businessclass med endel veldressede menn rundt meg. Jeg fikk total latterkrampe, og klarte ikke å stoppe. 3. Lars Saabye Christensen. Tittel: Stedsans. En samling av noveller. I denne novellen vil hovedpersonen vil sykle nedover Europa. Da jeg leste boka på senga før jeg skulle sove, fikk jeg først ikke sove. Fordi jeg lo. Deretter våknet jeg flere ganger i løpet av natta. Og lo videre. Anonymkode: c282d...9bf Jeg har ikke lest den, men min søster ville sagt seg enig i Kollektivt Selvmord. Jeg har lest andre av Paasilinna sine bøker og de var morsomme de og. The Rosie project av Graeme Simsion er veldig morsom 😄 Jeg har også lest Sven Hazel og husker at det var mange morsomme "scener" i de bøkene. Samme kan sies om A suitable boy av Vikram Seth.
Rumle Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 (endret) Enig med "Kollektiv selvmord", den var skikkelig mørk, absurd og veldig morsom! Ellers er de første jeg kommer på; Hullaballoo in the Guava Orchard - Kiran Desai Doppler - Erlend Loe Endret 27. mai 2016 av Rumle
Rumle Skrevet 27. mai 2016 #14 Skrevet 27. mai 2016 7 timer siden, Citpensacola skrev: Skandinavisk misantropi er ustytterlig morsom. Ellers er jeg veldig glad i bøkene til Terry Pratchett. Denne har jeg ikke hørt om en gang - må leses!
Severin Skrevet 27. mai 2016 #15 Skrevet 27. mai 2016 "De Gærne har det godt" - Herodes Falsk, meget ærlig, meget politisk ukorrekt og vanvittig morsom selvbiografi' "Døde menn går på ski" - Knut Nærum, herlig pardodi på den velkjente norske påskekrimen "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" - Douglas Adams, en klassiker som de fleste burde lese
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå