Gå til innhold

dermalogica dermal clay cleanser+++


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg bruker egentlig special cleansing gel og active moist fra dermalogica.

Men syns fortsatt jeg har litt fettete hud.

Spesielt i panne og rundt nesa.

Så jeg tenkte å gå over til Dermal Clay Cleanser og Oil Control Lotion.

Men er litt redd det skal tørke ut hudoverflaten og irritere for så å gi meg kviser. :o

Har noen erfaringer med disse?

Er det veldig sterkt for huden?

Jeg har en ganske "røff hud", men er fortsatt litt skeptisk.

Har ingen kviser nå, men har jo fortsatt denne fete huden, og det er ekkelt :-?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Du kan sikkert bytte rens, men jeg ville ikke byttet krem i første omgang. Vinteren står for døra, og med den får de fleste gjerne litt tørrere hud, pga. inneklima med elektrisk oppvarming og temperaturforandringer i forbindelse med at vi oppholder oss utendørs.

Så mitt råd er å bytte rens, men fortsette med samme krem en stund til (fram mot våren). I tillegg har huden godt av en rensende maske 1-2 g/uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sensitiv/blandingshud, og bruker vanligvis Ultracalming Cleanser og Active Moist.

Jeg har Dermal Clay Cleanser stående til de gangene jeg trenger sterkere krutt til rensingen. Jeg synes den er god, huden føles veldig ren og frisk (også våkner man litt av mintlukten), men til daglig bruk blir den nok litt for sterk for meg. Det er derfor jeg bare bruker den innimellom.

Oil Control Lotion hadde jeg en liten prøveflaske med, den var lett og fin den første dagen, men så ble det for lite fuktighet. Da ender det som det pleier for meg, huden blir stram, rødmusset og får masse småkviser over det hele.

Jeg vil anbefale deg å prøve et "skin kit for oily skin" fra Dermalogica, da får du småflasker av både DCC og OCL pluss et par andre ting til samme hudtype. Koster vel rundt en 200-lapp tror jeg.

Dermalogica skin kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar fra dere.

men hvis jeg bytter rens.. vil jeg merke at jeg ikke har så fet hud da?

tenkte det kanskje var for mye fuktighet i fuktighetskremen, men siden det er vinter snart trenger jeg den nok.

prøver uansett den sånn kit til 200kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en prøve av en olje fra Decleor som heter "Neroli" som har hjulpet meg mot fet hud. Jeg tar 1-2 dråper og masserer inn i T-sonen, lar det tørke, så smører jeg på Active Moist som vanlig. Det har hvertfall hjulpet min blanke hud.

(Oil control lotion virket mot sin mening hos meg,.. Først var huden knustørr, så begynte huden å overprodusere olje,..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg fikk en prøve av en olje fra Decleor som heter "Neroli" som har hjulpet meg mot fet hud. Jeg tar 1-2 dråper og masserer inn i T-sonen, lar det tørke, så smører jeg på Active Moist som vanlig. Det har hvertfall hjulpet min blanke hud.

(Oil control lotion virket mot sin mening hos meg,.. Først var huden knustørr, så begynte huden å overprodusere olje,..)

ja, jeg tror ikke jeg tør å prøve den fuktighetskremen.

Men jeg skal nok prøve dermal clay cleanser.

Føler at jeg trenger en litt mer grundig vask.

Syns special cleansing gel sitter igjen litt på huden.

Men den oljen hørtes bra ut.

Kanskje de har den på strawberrynet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg fikk en prøve av en olje fra Decleor som heter "Neroli" som har hjulpet meg mot fet hud. Jeg tar 1-2 dråper og masserer inn i T-sonen, lar det tørke, så smører jeg på Active Moist som vanlig. Det har hvertfall hjulpet min blanke hud.

(Oil control lotion virket mot sin mening hos meg,.. Først var huden knustørr, så begynte huden å overprodusere olje,..)

Står det "aromaessence néroli concentré relaxant" på den? Jeg fikk en liten flaske fra EDS, innholdet er gult. Har ikke helt skjønt hva den skal brukes til, så jeg lurer på om det er den du nevner?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det "aromaessence néroli concentré relaxant" på den? Jeg fikk en liten flaske fra EDS, innholdet er gult. Har ikke helt skjønt hva den skal brukes til, så jeg lurer på om det er den du nevner?..

Jeg har ikke så veldig bra syn,..(og skriften er liten) men det står hvertfall aromaessence neroli på den, og innholdet er gult ja. Så det er nok den samme vi snakker om ja.

Jeg bruker den for å forebygge hyppig oljeproduktsjon i huden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det ikke Ylang Ylang du mener? Står intet om at Neroli skal hjelpe mot fet hud på Essential Day Spa sine sider. Ylang Ylang derimot.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det ikke Ylang Ylang du mener? Står intet om at Neroli skal hjelpe mot fet hud på Essential Day Spa sine sider. Ylang Ylang derimot.. :)

jeg leste at neroli var mot sensitiv hud jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ylang Ylang er for fet hud.

Neroli er for normal hud.

Rose d'Orient er for sensitiv hud.

Angelique er for tørr hud.

disse serum greiene kan ikke gjøre noe skade eller noe? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

disse serum greiene kan ikke gjøre noe skade eller noe? :o

Det vil jeg ikke tro; det dreier seg om rene planteuttrekk i en oljebase, som trekker raskt inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...