Gå til innhold

Diverse spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med noen småting jeg lurer på??

1. Skal ha bryllupet i et leid lokale, og vi må kjøpe alt av drikkevarer selv, skal ha åpen bar. Hvor mye vin (rød og hvit) og øl skal man beregne til maten? Enn når baren åpner, hva bør vi ha og hvor mye bør vi beregne av disse tingene?

2. Har en gutt på 2 år som skal være brudesvenn, men har enda ikke funnet klær til han. Kunne godt tenkt meg sjakett, men hvor kan man kjøpe/leie dette og hva ligger prisen på?

3. Mangler selv både sko og undertøy, finnes det noen norske butikker på nettet hvor man kan få tak i dette uten å måtte betale masse-

Det var vel det jeg lurte på, åper at noen kan hjelpe meg. På forhånd takk!!!!!!!!! :P:P:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

1. Tror man beregner ca 1 glass hvitvin og 2 glass rødvin pr. person til maten. Til baren husker jeg ikke. Hvis dere skal ha sterkere varer enn vin i baren så går det nok mer av det enn av vin.

2. Når jeg var på runden min for å prøve kjole så jeg at flere brudesalonger hadde sjaketter til smågutter (Christiane og Brudekjolen i Oslo i alle fall)

Lykke til!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Giftet meg 20 April og dette er hva vi gjorde:

1) Vi regnet en halv flaske vin i utgangspunktet pr person, men det viste seg for å bli en hel flaske vin per person Nå hadde vi festen på hotell så det var ikke noen krise for vår del det da.

2) Sjakkett til barn finner man i brudesalongene, men de har jo masse flott i butikker som HM, Cubus osv osv.

3) Når det gjelder sko kjøpte jeg sko til 399 på Skoringen - dette er brudesko og de er like flotte som dem man betaler 1100 kroner for i en brudesalong. Undertøyet mitt betalte jeg 800 for - da tok jeg turen innom en undertøysbutikk ikke langt fra der jeg bor. Men de har jo masse flott undertøy på de forskjellige kjedesalongene. Husk vær obs på at når man kjøper undertøy bør man tenke på om det kan skinne gjennom kjolen. Blonder har en tendens til det på mange kjoler.

Og til sist - lykke til med bryllupet :wink:

klem fra 20April2002

http://home.no.net/waraas

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

For sjakett til barn, ta en titt på http://ranneih.antimon.org/ synes jeg så noe der. Hun fikser visstnok alt!

Angående baren har jeg sett dette tatt opp som tema tidligere, så hvis du går litt tilbake i arkivet her (jeg begynte bakfra, så det er sikkert på de siste 10 sidene et sted...) finner du noe.

Ting til barmenyen:

Det nødvendige:

Vodka (tilbehør app. juice og sprite)

Gin (tilbehør Tonic)

Cognac

Baileys

Whiskey

likør av noe slag

øl

hvitvin & rødvin

Mineralvann

så til det 'nice to have':

Irish Coffee

Blue curacuo (vet ikke om det er riktig stavet, men dette er en likør som er veldig fin å blande til drinker)

Noe snaps av noe slag (Jäger el.l.,)

Cider?

galliano (husk kaffe & krem!)

Lykke til! :wink:

Skrevet

Vi fikk beskjed om å beregne et glass hvitvin til forrett og en halv flaske rødvin til hovedrett pr. person.

Sjakett til barn får du leid/kjøpt i brudesalongene. Prisen på leie av dette er ganske høy. (I brudesalongen jeg kjøpte kjolen min lå leieprisen på sjakett til barn rundt 1000 kroner.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...