AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Jeg har en fet underhud og en nokså dehydrert (ikke tørr) overhud. Jeg har tidligere brukt Eucerin, men har lyst til å begynne å bruke la roche posay toleriane serien som er parfymefri. Har i tillegg sensitiv og seboreisk hud (som er et type flasseksem). Da huden min er fet og jeg har eksem har jeg hørt at fete kremer ikke er noe bra så jeg vil gjerne gå for oljefri, eller kremer med lite fett i. Men hva burde jeg gjøre? Rense huden må jeg bli flinkere til. Men hver morgen og hver kveld? Eller holder det med hver kveld? Ser jo huden blir jevnere og mindre rød og dehydrert når jeg gjør det, men jeg slurver. Og er det noen som kan anbefale meg en parfymefri ansiktsmaske hvis det finnes som gir fukt? Anonymkode: 34eda...60a
Gjest Nanne70 Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Foreslår at du prøver produkter for sensitiv, fet hud. Huden din trenger fortsatt fukt, om ikke fett. Jeg er ikke kjent med LRP, men spør på apoteket om serien har produkter beregnet på fet og sensitiv hud. Hvis jeg skal nevne to ting som du absolutt bør gjøre når det gjelder hudpleie, er det rens og fukt morgen og kveld. Foreslår at du prøver følgende rutine: Morgen: rens, toner og fukt Kveld: rens, serum for din hudtype, evt. fukt hvis serumet ikke er beregnet på bruk alene En-to ganger pr uke: Enzympeeling og ansiktsmaske (her kan du velge rensende, beroligende, fuktgivende etc. etter behov). Jeg hører/leser mye bra om drink-up-maskene fra merket Origins, de er økologiske og parfymefrie, så vidt jeg har klart å finne ut.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Ah, takk for mange gode tips. :D Jeg står mellom to kremer når det gjelder la roche posay. Den ene har de ikke i Norge, men kan bestilles på feelunique. Den er visst helt oljefri, mens den de har i Norge er for normal to combinated skin. Den inneholder sikkert mer fett. Så jeg er usikker på hvilken jeg burde velge. Har fet hud, men nesten aldri kviser. Men er dog plaget med sorte prikker og noe grov hud/porer samt denne eksemen da som jeg har hørt "trives" i fet hud. Anonymkode: 34eda...60a
Gjest Nanne70 Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Den 26.05.2016 at 23.32, AnonymBruker skrev: Ah, takk for mange gode tips. :D Jeg står mellom to kremer når det gjelder la roche posay. Den ene har de ikke i Norge, men kan bestilles på feelunique. Den er visst helt oljefri, mens den de har i Norge er for normal to combinated skin. Den inneholder sikkert mer fett. Så jeg er usikker på hvilken jeg burde velge. Har fet hud, men nesten aldri kviser. Men er dog plaget med sorte prikker og noe grov hud/porer samt denne eksemen da som jeg har hørt "trives" i fet hud. Anonymkode: 34eda...60a Bare hyggelig Det er forskjell på fett og fuktighet i kremer, men kan du ikke be om en prøve på den de har for kombinert hud?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Jeg jobber med hudpleie, og anbefaler deg ikke å gå innom apotek for produkter. Det er det mange produkter med dårlige ingredienser, som igjen er overpriset. Comfort Zone og Pevonia har fantastisk gode produkter, bruker ikke annet selv. Dyre ja, men du vil se en enorm forskjell på huden din. Morgen: Rens, fukt, solkrem (hver dag - viktig) Kveld: Rens, serum, fukt. 1-2 ganger i uken: Peeling + fuktmaske (Hydramemory-masken fra Comfort Zone er kjempedigg) Anonymkode: 40ce7...64c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Takk for tips om merker, men toleriane serien fra la roche posay er ikke dårlig. Den jeg tenker på heter toleriane fluide, er "oil free emulsion" og er for normal til kombinert hud. Eller det står det på den amerikanske siden, mens på den britiske så står det at den er for fet hud (forvirrende det der. :p) Ingredienslisten ser slik ut:Aqua/Water • Squalane • Glycerin • Dipropylene Glycol • Sodium Carbomer • Ethylhexyloxyglycerin/Ethylhexyglycerin • Capryl Glycol/Caprylyl Glycol Jeg ser ikke noen skumle ingredienser her selv om jeg ikke er noen kjemiker. Synd de ikke har den i Norge, men, men. Feelunique er sikkert trygg å bestille fra. Er enig i at det er mye dritt på apoteket, men synes de har mye bra også. Det som er synd er at den kremen jeg tenker på ikke har solfaktor i seg, men tenker å finne en oljefri solkrem som jeg kan bruke som dagkrem de dagene jeg skal ut i sola. Anonymkode: 34eda...60a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Ser forresten ingrediensene i dette serumet dumme ut? Tenkte siden du jobber med hudpleie? WATER GLYCERIN ISOSTEARYL NEOPENTANOATE BUTYLENE GLYCOL PENTYLENE GLYCOL POLYSORBATE 20 TAMBOURISSA TRICHOPHYLLA LEAF EXTRACT GLYCERYL ACRYLATE/ACRYLIC ACID COPOLYMER DIMETHICONE DIMETHICONOL AMMONIUM POLYACRYLDIMETHYLTAURAMIDE / AMMONIUM POLYACRYLOYLDIMETHYL TAURATE DISODIUM EDTA ACETYL DIPEPTIDE-1 CETYL ESTER Det er visst for å roe ned rødhet. Anonymkode: 34eda...60a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå