Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboer og jeg har en 15 måneder gammel gutt sammen. Selv om han er verdens største gledesspreder, må vi innrømme at han tidvis kan tappe oss for krefter. Vi har derfor snakket om å ta en weekend bare oss to, og sende minstemann til farmor eller mormor. Han har allerede sovet borte 4-5 netter, men aldri vært borte fra oss i mer enn 20-24 timer.

Sommeren er tettpakket, så det måtte tidligst vært i september/oktober. Sønnen min vil da være ca 20 mnd. Spørsmålet er om dette er for tidlig - hva tenker dere? Hvis dere har tatt en tur uten barna, hvor gamle har de i så fall vært?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Førstemann ble passet flere netter når hun var 1 år og 6 mnd, dette gikk bra, men bla omstendighetene gjorde at det føltes litt tidlig og ble litt feil i etterkant. Prøvde igjen da hun var 1 år og 10 mnd, da gikk alt veldig bra. Andre mann ble passet over flere netter da han var 1 år og 6 mnd, det gikk også veldig greit. Vi har hatt mest suksess med at de har blitt passa her hjemme da av noen de kjenner godt frem til de er 3-4 år (men det skyldes jo familie langt unna så det blir litt mye for de med nytt sted samtidig som vi er borte).

Ellers anbefaler jeg virkelig å prioritere hverandre litt, godt med et avbrekk, lade opp, nyte hverandre og så føle litt på savnet og hva den lille faktisk betyr for en!

Anonymkode: dbee7...93f

AnonymBruker
Skrevet

En kollega var borte fra sin 12 mndr gamle baby i 1 uke ..

barnet var plassert hos foreldrene som bodde rundt 60mil unna..

Anonymkode: a32bb...80f

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på langhelg (3 netter) da barnet var 21 mnd, og kunne nok fint ha dratt tidligere. Barnet er veldig mye sammen med besteforeldrene sine på begge sider, så det var ikke noe problem å bli passet! 

Anonymkode: b5c4f...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...