AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Jeg har begynt på denne. Har ikke magesår eller noe sånt, men bruker den i kombinasjon med to typer antibiotika mot betennelse ett eller annet sted i magen. Mest sannynlig i blindtarmen. Jeg tar skal gå på Esomeprazol i 1 mnd fordi jeg har litt urolig mage pga medfødt sykdom som gjør at jeg ofte blir kvalm, får sure oppstøt (i følge spesialist får jeg det, men det går ikke helt opp så jeg kjenner det ikke selv) og diare blandt annet. Tanken er vel at det skal roe ned magen. Men så kom jeg på nå etter jeg var hos legen (som ikke er inne igjen før på onsdag) at jeg skal jo til syden. Jeg kan spørre han på onsdag hvis jeg ikke får sikre svar her inne, men er det noen ekstra forsiktighetsregler jeg må ta mtp mat? Jeg spurte legen om forsiktighetsregler generelt med mat, og han sa bare at jeg ikke skal drikke kaffe. Men bør jeg holde meg unna mat som ikke er varmebehandlet i Spania? Er det trygt å spise frukt som er naturlig innpakket som f.eks banan og sitrusfrukter? Hva med salat når jeg er på restaurant der nede? Noen som vet? Anonymkode: 422a1...fd1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Nexium er syrepumpehemmer og sammen med to typer AB kalles det trippelkur som brukes mot magesår skurken som heter helikobacter pyloris. Sikker på at det ikke er det du har?? Jeg vet man ikke skal spise sterkt mat eller altfor mye syre om man har magesår. Snakk med legen din og få skikkelig svar på det du lurer på. Skriv ned alt du kommer på at du lurer på ellers er det lett å glemme. Anonymkode: 66ddf...460 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nexium er syrepumpehemmer og sammen med to typer AB kalles det trippelkur som brukes mot magesår skurken som heter helikobacter pyloris. Sikker på at det ikke er det du har?? Jeg vet man ikke skal spise sterkt mat eller altfor mye syre om man har magesår. Snakk med legen din og få skikkelig svar på det du lurer på. Skriv ned alt du kommer på at du lurer på ellers er det lett å glemme. Anonymkode: 66ddf...460 Nei, jeg har ikke magesår. Infeksjonen er i nedre del av magen. Enten blindtarm eller eggstokk, men sannsynligvis det første. Har ingen symptom på magesår. Anonymkode: 422a1...fd1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt på denne. Har ikke magesår eller noe sånt, men bruker den i kombinasjon med to typer antibiotika mot betennelse ett eller annet sted i magen. Mest sannynlig i blindtarmen. Jeg tar skal gå på Esomeprazol i 1 mnd fordi jeg har litt urolig mage pga medfødt sykdom som gjør at jeg ofte blir kvalm, får sure oppstøt (i følge spesialist får jeg det, men det går ikke helt opp så jeg kjenner det ikke selv) og diare blandt annet. Tanken er vel at det skal roe ned magen. Men så kom jeg på nå etter jeg var hos legen (som ikke er inne igjen før på onsdag) at jeg skal jo til syden. Jeg kan spørre han på onsdag hvis jeg ikke får sikre svar her inne, men er det noen ekstra forsiktighetsregler jeg må ta mtp mat? Jeg spurte legen om forsiktighetsregler generelt med mat, og han sa bare at jeg ikke skal drikke kaffe. Men bør jeg holde meg unna mat som ikke er varmebehandlet i Spania? Er det trygt å spise frukt som er naturlig innpakket som f.eks banan og sitrusfrukter? Hva med salat når jeg er på restaurant der nede? Noen som vet? Anonymkode: 422a1...fd1 En god tmmelfingerregel er at du spiser mat som enten er, kokt, stekt skrelt eller kastet. Når vi ikke kjenner din medisinske tilstand så kan vi ikke rådgi deg slik som en lege kan. Ring legen. Husk å ha medisinen i håndbagasjen, i orginalembalasjen med navnelapp på når du skali ut og fly. Anonymkode: ae3ab...47d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Skrevet 27. mai 2016 Jeg synes du skal ringe legen og få en skikkelig gjennomgang på hvorfor du går på disse medisinene og hvor infeksjonen sitter. Det er ikke vanlig å gå syrepumpehemmere som Nexium er mot blindtarmbetennelse og eggstokbetennelse. Enig i første AB at en trippelkur (to typer antibiotika og nexium) er mot magesår bakterien. Anonymkode: 12eb2...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå