AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Hei, Jeg er en student som er ferdigutdannet jurist om ett år. Jeg eier min egen bolig og forsøker å spare noe hver måned. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på budsjettet mitt, særlig hva du ville gjort annerledes dersom du var meg. Ønsker å høre andres meninger og erfaringer, da jeg er interessert i personlig økonomi og gjerne vil være åpen for andre måter å tenke på. Faste utgifter Boliglån (renter og avdrag) - 7600 kr Fellesutgifter - 2000 kr Mobil - 300 kr Strøm - 500 kr Månedskort - 410 kr Mat - 3000 kr Buffersparing - 1000 kr Fondssparing - 1000 kr Netflix - 100 kr Forsikring 100 kr Totalt 16 110 Variabel inntekt Arbeidsinntekt - 6500 kr Leieinntekt - 5000 kr Studielån - 7000 kr Totalt 18 500 kr Anonymkode: e5ac5...fdd
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 Ville ha økt summen på forsikring. Skaff deg personforsikring slik at du har muligheten til å holde samme budsjett om du skulle bli langtidssyk. Ellers ser det veldig bra ut!:) supert at du sparer i fond! Anonymkode: 5ba50...0c1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃 Anonymkode: 3477b...44a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃 Anonymkode: 3477b...44a Du har helt rett, det som er "til overs" går til klær, bøker, festing, legebesøk, personlig pleie og lignende ting Jeg syns bare det er greiest å ha et budsjett som er en fast del, og en variabel del som jeg kan bruke slik det passer meg fra måned til måned. Har aldri helt skjønt poenget med å sette et budsjett som er fast for variable kostnader. Gleder meg vilt til å bli ferdig! Anonymkode: e5ac5...fdd
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ha økt summen på forsikring. Skaff deg personforsikring slik at du har muligheten til å holde samme budsjett om du skulle bli langtidssyk. Ellers ser det veldig bra ut!:) supert at du sparer i fond! Anonymkode: 5ba50...0c1 Skulle gjerne hatt personforsikring, men det får jeg dessverre ikke av forsikringsselskapet på grunn av tidligere sykdom :-/ Anonymkode: e5ac5...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå