Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 
Jeg er en student som er ferdigutdannet jurist om ett år. Jeg eier min egen bolig og forsøker å spare noe hver måned. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på budsjettet mitt, særlig hva du ville gjort annerledes dersom du var meg. Ønsker å høre andres meninger og erfaringer, da jeg er interessert i personlig økonomi og gjerne vil være åpen for andre måter å tenke på. 

Faste utgifter
Boliglån (renter og avdrag) - 7600 kr

Fellesutgifter - 2000 kr

Mobil - 300 kr

Strøm - 500 kr

Månedskort - 410 kr

Mat - 3000 kr

Buffersparing - 1000 kr

Fondssparing - 1000 kr

Netflix - 100 kr

Forsikring 100 kr

Totalt 16 110

Variabel inntekt

Arbeidsinntekt - 6500 kr

Leieinntekt - 5000 kr

Studielån - 7000 kr
Totalt 18 500 kr

Anonymkode: e5ac5...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser oversiktlig og fornuftig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha økt summen på forsikring. Skaff deg personforsikring slik at du har muligheten til å holde samme budsjett om du skulle bli langtidssyk. 

Ellers ser det veldig bra ut!:) supert at du sparer i fond!

Anonymkode: 5ba50...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. 

Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃

Anonymkode: 3477b...44a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. 

Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃

Anonymkode: 3477b...44a

Du har helt rett, det som er "til overs" går til klær, bøker, festing, legebesøk, personlig pleie og lignende ting :) Jeg syns bare det er greiest å ha et budsjett som er en fast del, og en variabel del som jeg kan bruke slik det passer meg fra måned til måned. Har aldri helt skjønt poenget med å sette et budsjett som er fast for variable kostnader. 

Gleder meg vilt til å bli ferdig! 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ha økt summen på forsikring. Skaff deg personforsikring slik at du har muligheten til å holde samme budsjett om du skulle bli langtidssyk. 

Ellers ser det veldig bra ut!:) supert at du sparer i fond!

Anonymkode: 5ba50...0c1

Skulle gjerne hatt personforsikring, men det får jeg dessverre ikke av forsikringsselskapet på grunn av tidligere sykdom :-/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...