Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 
Jeg er en student som er ferdigutdannet jurist om ett år. Jeg eier min egen bolig og forsøker å spare noe hver måned. Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på budsjettet mitt, særlig hva du ville gjort annerledes dersom du var meg. Ønsker å høre andres meninger og erfaringer, da jeg er interessert i personlig økonomi og gjerne vil være åpen for andre måter å tenke på. 

Faste utgifter
Boliglån (renter og avdrag) - 7600 kr

Fellesutgifter - 2000 kr

Mobil - 300 kr

Strøm - 500 kr

Månedskort - 410 kr

Mat - 3000 kr

Buffersparing - 1000 kr

Fondssparing - 1000 kr

Netflix - 100 kr

Forsikring 100 kr

Totalt 16 110

Variabel inntekt

Arbeidsinntekt - 6500 kr

Leieinntekt - 5000 kr

Studielån - 7000 kr
Totalt 18 500 kr

Anonymkode: e5ac5...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser oversiktlig og fornuftig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha økt summen på forsikring. Skaff deg personforsikring slik at du har muligheten til å holde samme budsjett om du skulle bli langtidssyk. 

Ellers ser det veldig bra ut!:) supert at du sparer i fond!

Anonymkode: 5ba50...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. 

Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃

Anonymkode: 3477b...44a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på at du ikke har satt av noe til å ha det gøy. Er du aldri på byen eller med på andre aktiviteter? Og ferie? Men du går 2390 i pluss på budsjettet, så da dekker vel det sånne ting + klær. 

Det kommer til å bli fantastisk å gå opp i lønn når du blir ferdig jurist! Jeg var der for tre år siden. 😃

Anonymkode: 3477b...44a