Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboeren min bestemte oss for å prøve å få barn for 1 måned og 2-3 uker siden. Nå sitter jeg her med både 1 positiv test og 1 negativ. Den positive tok jeg på morgenkvisten med helt fersk urin og den negative midt på dagen. Den positive er såpass svak at jeg følte jeg måtte ta en til. Jeg er 6 dpo og er veeeeldig spent. Hvor lenge bør jeg egentlig vente med å teste? Jeg har forskjellige symptomer også, spesielt morgenkvalme og tissetrengt hele tiden, føler at jeg aldri klarer å tømme meg helt. Den siste uka har jeg også fått stikking I magen og 5 dager før jeg egentlig skulle hatt mensen hadde jeg bittesmå blødninger. Tips mottas med takk!

Anonymkode: fdffb...741

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Test på 6dpo? 

Vent noen dager og ta en test på ny på morgenurin. Falsk positiv test eksiterer knapt. Så du er vel gravid vil jeg tro? Men slapp av. Er du gravid, skal det vare i 9 mnd. Så så dårlig tid har du ikke til å finne det ut. 

Anonymkode: 93772...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Tissetrengt hele tiden sammen med følelsen av at du ikke klarer å tømme deg høres mer ut som et tegn på UVI enn graviditet. 

Ta ny test i morgen, med morgenurin.

Anonymkode: b3aa0...0cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var litt tidlig å bli kvalm 6 dpo..og å teste positivt. El har nok vært tidligere denne mnd :) ta en til imorgen tidlig du. Falsk positiv skal vel ikke gå an :)

Anonymkode: 940c7...c8e

AnonymBruker
Skrevet

Du bør vente til IKM med å teste. Bare siden du spurte om når tid du egentlig burde teste... 

Hvis den positive testen var med farge, og ikke en grå/skyggestrek, så vil jeg anta at du er gravid. Du får ta en ny test på morgenurin/konsentrert urin. 

Anonymkode: 2785c...7c9

Gjest Theakri
Skrevet

positiv 6 dpo, det er godt gjort :) men for all del, hva vet vel jeg :fnise: test igjen om noen dager du, krysser fingrene for at det er en liten spire i magen din :) 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør vente til IKM med å teste. Bare siden du spurte om når tid du egentlig burde teste... 

Hvis den positive testen var med farge, og ikke en grå/skyggestrek, så vil jeg anta at du er gravid. Du får ta en ny test på morgenurin/konsentrert urin. 

Anonymkode: 2785c...7c9

Hva mener du med IKM? Jeg har ikke helt forstått meg på alt dette. Ja, det var med farge. :)

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Theakri skrev:

positiv 6 dpo, det er godt gjort :) men for all del, hva vet vel jeg :fnise: test igjen om noen dager du, krysser fingrene for at det er en liten spire i magen din :) 

Er det? For dpo menes med 6 dager på overtid sant? Uansett så er jeg 6 dager på overtid med mensen... skulle hatt mensen den 20... :) hehe, det håper jeg virkelig :D

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tissetrengt hele tiden sammen med følelsen av at du ikke klarer å tømme deg høres mer ut som et tegn på UVI enn graviditet. 

Ta ny test i morgen, med morgenurin.

Anonymkode: b3aa0...0cc

Jeg har kronisk UVI og dette er ikke UVI. UVI svir, og det gjør ikke jeg. Er bare veldig tissetrengt. :)

Gjest Theakri
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? For dpo menes med 6 dager på overtid sant? Uansett så er jeg 6 dager på overtid med mensen... skulle hatt mensen den 20... :) hehe, det håper jeg virkelig :D

åja,hehehe! dpo er dager etter eggløsning! :fnise: derfor jeg ble skeptisk! men da er jeg med! 
da er det absolutt en større sjanse, ta en ny test i morgen med morgenurin, så får vi håpe du får svare du ønsker :-D 

Endret av Theakri
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med IKM? Jeg har ikke helt forstått meg på alt dette. Ja, det var med farge. :)

IKM er ikke-kommende-mens. Det er den dagen menstruasjonen er forventet å komme. DPO er dager etter eggløsning. 6 DPO er altså 6 dager etter eggløsning...

Er du 6 dager over IKM, så er det bare å test i vei. Noen får litt senere positiv enn andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Theakri skrev:

åja,hehehe! dpo er dager etter eggløsning! :fnise: derfor jeg ble skeptisk! men da er jeg med! 
da er det absolutt en større sjangse, ta en ny test i morgen med morgenurin, så får vi håpe du får svare du ønsker :-D 

Åååååja. Haha. Gud! Jeg som har tatt totalt feil når det kommer til IKM og dpo. Men hva betyr IKM igjen? :) takk for tips, da skal jeg gjøre det. Håper virkelig den blir positiv :D

Gjest Theakri
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Åååååja. Haha. Gud! Jeg som har tatt totalt feil når det kommer til IKM og dpo. Men hva betyr IKM igjen? :) takk for tips, da skal jeg gjøre det. Håper virkelig den blir positiv :D

IKM= Ikke kommende mens! 
vanskelig å holde styr på alt :fnise: 
jeg krysser fingrene for deg :hjerter:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, lunamuna skrev:

IKM er ikke-kommende-mens. Det er den dagen menstruasjonen er forventet å komme. DPO er dager etter eggløsning. 6 DPO er altså 6 dager etter eggløsning...

Er du 6 dager over IKM, så er det bare å test i vei. Noen får litt senere positiv enn andre. 

Haha, Tusen takk :D er ikke så veldig erfaren til dette, er 20 år og har aldri Vært gravid før :)

Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, Tusen takk :D er ikke så veldig erfaren til dette, er 20 år og har aldri Vært gravid før :)

En gang må være den første ;)

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Theakri skrev:

IKM= Ikke kommende mens! 
vanskelig å holde styr på alt :fnise: 
jeg krysser fingrene for deg :hjerter:

Tusen takk :D

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, lunamuna skrev:

En gang må være den første ;)

Lykke til.

Tusen takk :)

Gjest Sisti
Skrevet

Hvis du er 6 dager på overtid burde begge testene være ganske så tydelig positive. Er du SIKKER på at du skulle hatt mensen for 6 dager siden? Altså, du har helt stabil syklus, har ikke gått på p-piller på mange måneder osv? Hvis du nylig har sluttet på p-piller kan du ikke vite når du skal ha mensen, og derfor vanskelig å vite når man "skal" teste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...