Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.forbrukerradet.no/test/2015/test-av-handsaper/

Ny test av håndsåper viser at mange av såpene er både allergifremkallende og hormonforstyrrende. Lærer produsentene aldri at dette ønsker vi ikke å ha på markedet og heller ikke å kjøpe? 

Anonymkode: f1f15...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bruker konsekvent Neutral som håndsåpe. Kjipt at den ikke har noen fresh duft, men det er den eneste som ikke tørker ut hendene mine og gjør de såre. Ble fornøyd av denne listen sånn sett, men litt irritert i forhold til resten. Det var MANGE som slo galt ut. Not good! 

Anonymkode: 34afd...04d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bruker neutral. Både jeg og mannen er kjemikere, og opptatt av miljø og helse. Så vi leser alltid innholdsfortegnelsen nøye på alt vi kjøper av hygiene og vaskeprodukter. Utrolig mye skumle ting ute og går, i helt vanlige produkter som det reklameres for alle veier og omsettes i vanlige dagligvarebutikker. Som Zalo, for eksempel, hjelper IKKE på at jeg ser folk som bruker det som håndsåpe på kjøkkenet!

Det verste er nesten apotekmerkene. Boots sine produkter er så fulle i parabener at det er til å grine av. De viser tydelig at de ikke er opptatt av kundenes helse, nei.. 

Anonymkode: 531a1...aee

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bruker neutral. Både jeg og mannen er kjemikere, og opptatt av miljø og helse. Så vi leser alltid innholdsfortegnelsen nøye på alt vi kjøper av hygiene og vaskeprodukter. Utrolig mye skumle ting ute og går, i helt vanlige produkter som det reklameres for alle veier og omsettes i vanlige dagligvarebutikker. Som Zalo, for eksempel, hjelper IKKE på at jeg ser folk som bruker det som håndsåpe på kjøkkenet!

Det verste er nesten apotekmerkene. Boots sine produkter er så fulle i parabener at det er til å grine av. De viser tydelig at de ikke er opptatt av kundenes helse, nei.. 

Anonymkode: 531a1...aee

Det er forskjell på parabener også. Jeg har blitt såpass nøye på dette, da jeg allerede er allergiker, og går gjennom innholdsfortegnelse på alt jeg kjøper og spør direkte og konkrete spørsmål på apotekene før jeg kjøper noe. Er allergisk mot fargestoffer også, og det er sjelden produkter som rettes mot allergikere tar hensyn til det. Allergi mot fargestoffer ga meg utslett over hele kroppen, bare pga en deodorant. 

Anonymkode: 34afd...04d

Skrevet

av de håndsåpene der har jeg hatt Vita-såpene og den hvite fra Rema 1000 (Hand Soap Oliven Allison, heter den visst) og begge kommer godt ut i testen :-) nå bruker jeg en fra Compagnie de Provence med olivenolje og den er kjempegod for mine tørre hender!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er storm i et vannglass.

Anonymkode: 78970...822

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå har jeg Lano, men jeg bruker både Naturelle, Neutral og Palmolive. De har scoret bra, bortsett fra sistnevnte som har scoret midt på treet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...