Gå til innhold

1 - 2 ganger i uken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren min i ca. ett år. Vi har det fint sammen. Problemet er at jeg stresser litt med at vi har for lite sex. 1 - 2 ganger i uken. Vi hadde litt mer sex i begynnelsen, men ikke så mye som jeg var vant med fra tidligere forhold.

Han har ett barn fra før, som er hos oss 50%. Dette påvirker selvsagt litt av spontaniteten. Vi har snakket om dette, og han sier at han vil ha sex mer enn 1 - 2 ganger i uken, men at han ikke har overskudd og energi akkurat nå.

Hadde dere tenkt over dette eller det bare meg som "krever" for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex er et overskuddsfenomen. 1 - 2 ganger i uken er ganske normalt. Det går jo an å fokusere litt mer på kvalitet enn kvantitet. 

Jeg tripper det enkleste er å ta initiativ til å legge dere litt tidligere. Det funker flott for dama og meg.

Det gjør at vi ikke er stuptrøtte når vi legger oss, så vi har energi både til å prate, kose og ha sex. Vi får også mer søvn, som gjør at vi har mer energi. Mer energi øker også lysten på hverandre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette som han skriver over her. Det er veldig vanlig med 1-2 ganger i uka for lengre forhold. Ikke noe å klage på etter min mening. Når jeg var gift hadde vi omtrent 1 gang i uka i mange år. I både det forholdet og andre forhold jeg har hatt, har det vært endel mer i starten. Kanskje det første halvåret eller året, og så dabber det litt av til 1-2 ganger i uka. Så det synes jeg du skal være fornøyd med. Kan jo være det kan ta seg opp i en periode igjen, men på lang sikt tror jeg dette er det vanlige for mange par. 

Anonymkode: eedf7...120

Skrevet (endret)

Synes du burde være fornøyd med 1-2 ganger i uken, har selv vært sammen med min samboer i 3 år og vi har sex kanskje 3-4 ganger i mnd. Synes det er lite, men når vi først har sex er det fantastisk.  Så enig med de over, kvalitet over kvantitet. 

Endret av Ringblomsten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Ringblomsten skrev:

Synes du burde være fornøyd med 1-2 ganger i uken, har selv vært sammen med min samboer i 3 år og vi har sex kanskje 3-4 ganger i mnd. Synes det er lite, men når vi først har sex er det fantastisk.  Så enig med de over, kvalitet over kvantitet. 

Jeg synes det er mye. Har ikke hatt sex med samboeren min siden oktober 2015 ;)

Anonymkode: c13ed...f64

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mye. Har ikke hatt sex med samboeren min siden oktober 2015 ;)

Anonymkode: c13ed...f64

Det er en liten stund siden, men så lenge dere trives i hverandres selskap er det vel det som telles 

Skrevet

Alt er relativt. Har vært sammen med med mannen i snart 10 år, og vi har sex ca 1-2 ganger i uka. Vi hadde mye oftere sex før barna kom. Men med barn, jobb, aktiviteter, husarbeid osv, holder det med den frekvensen vi har nå... Har ikke overskudd til mer.

Skrevet

Ser ikke problemet. I noen perioder har vi sex hver dag, andre perioder kan det gå uker uten sex. Det kommer an på overskudd, trøtthet og stress for vår del.

Skrevet
21 timer siden, stan skrev:

Sex er et overskuddsfenomen. 1 - 2 ganger i uken er ganske normalt. Det går jo an å fokusere litt mer på kvalitet enn kvantitet. 

Jeg tripper det enkleste er å ta initiativ til å legge dere litt tidligere. Det funker flott for dama og meg.

Det gjør at vi ikke er stuptrøtte når vi legger oss, så vi har energi både til å prate, kose og ha sex. Vi får også mer søvn, som gjør at vi har mer energi. Mer energi øker også lysten på hverandre.

Dette. Og ikke hør på alle som sier det er nok, det er mye, du skal være fornøyd, osv. Det er jo ikke dem det gjelder, det er deg og samboeren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...