AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Jeg har nylig begynt å spille håndball igjen. Spilte masse på ungdomsskolen og videregående, men nå er det 15 år siden sist jeg har tatt i en ball. Etter hver trening har jeg kjent at knærne er "såre" og ømme. Ikke direkte smerte, men sliter litt med å sitte på kontoret uten å ha bena utstrakt. Jeg har aldri hatt konkrete kneproblemer, men noe diffuse smerter etter harde fjellturer. Jeg er overvektig i tillegg, så det hjelper jo ikke på... Jeg er nå redd for at jeg kanskje må slutte å spille... For jeg får ikke samme følelsen etter en joggetur/skogstur... Det er veldig dumt ettersom det er god trening, sosialt og gøy. Jeg vet vel egentlig at dere sikkert ikke kan gi så mange råd, måtte bare lufte dette. Anonymkode: 29917...bb0
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Du sier du nylig har begynt igjen. Det kan forklare en god del. Muskler, sener og leddbånd bruker en god stund på å bli vant til nye aktiviteter. Det er derfor det er anbefalt å begynne forsiktig når man starter med noe. Det er jo lett med jogging, men ikke fullt så lett med organisert idrett hvor man ikke selv styrer treningsopplegget. Jeg anbefaler å gå til innkjøp av støtteknebeskyttere. De holder leddene varme, og demper en del av støtene du får. Når du spiller håndball vil du kanskje bruke håndballknebeskyttere. De gir ikke like mye støtte, men er en god ide for å beskytte knærene mot knall og fall. Så jeg vil si gid det litt mer tid, så kroppen din får vennet seg mer til tingene. Anonymkode: 11c87...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå