AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Det kravler maur på kjøkkebenken og på gulvet. Hvordan blir jeg kvitt de? Anonymkode: ec529...30d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Sukkermaur. Bland melis og potetmel, de tar det med hjem og gir til dronningen som ikke tåler det og dør. Anonymkode: d4c70...bbf
Miklo Velka Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Potetmel, eller knuste maiskorn. Maur klarer ikke å fordøye det, så de spiser seg til maurhimmelen på det.
Thorn Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 (endret) Melis og bakepulver funker knallbra! Fikk maurtue i kjøkkenhagen, det virkelig krydde av dem. Jeg googlet meg frem til at det skulle funke, og testet. Allerede dagen etterpå var det merkbart færre maur, og etter tre dager så jeg ikke en eneste! Endret 26. mai 2016 av Thorn
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Takk for svar. Det er så ekkelt. Får ikke lyst til å lage frokost en gang Men skal prøve tipsene deres Anonymkode: ec529...30d
stan Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Det finnes endel maurmiddel å få kjøpt. De fungerer slik at mauren tar med seg giften til tua, så hele kolonien dør ut. Ganske effektivt, men det tar noen dager før det virker. Et annet tiltak er å vaske grundig med salmiakk eller klorin. Maurene legger igjen luktspor, slik at de kan finne tilbake lettere. Ved å fjerne luktsporet kommer det færre maur.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 For min del hjelper det å putte ting i oppvaskmaskinen med en gang. Hadde drukket brus en dag, og bare lot glasset stå igjen på bordet, tenkte ikke noe over det. Gikk så og surra med andre ting. Etter en stund hadde det kommet masse maur opp i glasset og rundt! En annen gang hadde jeg bare lagt en skål i kummen, som jeg hadde hatt hermetiske mais i. Så dro jeg på jobb. Kom hjem igjen, og det krydde av maur i kummen, og de hadde laget en sti over stuegulvet. Nå er jeg ekstremt forsiktig med å ha noe som helst av frukt og sukker fremme. Til og med om det bare er en boks jeg har hatt frukt eller mais i. Juicekartonger osv kastes ute med en gang, da jeg ellers har papiravfall Oppå kjøleskapet. Tar ikke sjansen på at de skal lukte seg frem dit. Har ikke sett fler maur etter det Men vet ikke om du har sånt fremme på kjøkkenet ditt da. Er jo ikke sånn at man nødvendigvis må være uhygienisk for at det skal komme maur, men bare ETT glass med litt brus i, eller en banan kan tiltrekke maur. Anonymkode: 9f24a...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Hadde maur en gang. Ble skikkelig fortvilet, for det er jo ekkelt. Kjøpte inn Baythion granulert åte, som jeg strødde ute (fant ut hvor de kom fra), og inne kjøpte jeg noe gel. Og fikk vasking på hjernen ....... Et annet lite tips, er å vaske grunnmuren med salmiakk eller klor, da vil de kanskje velge et annet hus å gå inn i..... Anonymkode: a9a41...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå