Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg bor i et kollektiv og noen har knust flere av vinduene mine. Er det noen måte jeg kan få dekket det på eller må jeg betale alt selv? Vinduene ble knust bevisst av noen på en fest, hvor jeg ikke var tilstede. De som arrangerte festen sier de ikke vet hvem som knuste.

Finnes det noen måte jeg kan slippe å betale for vinduene?

Anonymkode: 6a813...134

Skrevet

Jeg synes det er ganske så rimelig at de som arrangerte festen får erstatte vinduene. De vet helt sikkert hvem det er, men vil ikke utlevere dem. Det går evt. an å ta opp spørsmålet med huseier?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Citpensacola skrev:

Jeg synes det er ganske så rimelig at de som arrangerte festen får erstatte vinduene. De vet helt sikkert hvem det er, men vil ikke utlevere dem. Det går evt. an å ta opp spørsmålet med huseier?

Jeg synes også at de skal betale, men de nekter. Er det da noen jeg kan gjøre? Skal ta opp spørsmålet med utleier, men regner med at han mener at jeg uansett må betale han.

TS

Skrevet

De som arrangerte festen er også ansvarlig for hva som skjer på festen. Det er egentlig en sak mellom dem og huseier. 

Huseier kan eventuelt ta penger fra depositumet for å dekke skader. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta en samtale med huseier. Mange forsikringsselskaper dekker hærverk utført av leietaker på husforsikringen. Så ber du han trekke egenandelen av felles depositum (selv om det er mest fair at arrangørene av festen skal dekke det)

Anonymkode: e22a2...004

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at de skal betale, men de nekter. Er det da noen jeg kan gjøre? Skal ta opp spørsmålet med utleier, men regner med at han mener at jeg uansett må betale han.

TS

Har opplevd noe lignende når jeg leide og ikke var hjemme. Men han kom og tilsto at det var han dagen etter. Huseier lot han reparere skadene, knust vindu, en knust dør osv. (det var ikke en kjæreste, bare en i vennegjengen som hadde klikket når han trodde vi ikke slapp han inn)

Synes du skal la utleier anmelde saken hvis han vil, men han må betale egenandelen på forsikringen, cirka 4 tusen hvis han ikke har en ekstraforsikring og da må du /dere dekke den. I "mitt" tilfelle var det gamle vinduer, og huseier hadde noen stående i garasjen så det ble ordnet av "gjerningsmannen" uten verken forsikringselskap eller anmeldelse. 

Endret av Atea
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hjelpen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...