Gå til innhold

Kittykat`s lille bok

Kittykat

Anbefalte innlegg

Da var jeg også her:hallo: Etter å ha prøvd å gå på Sats i et par måneder, så ble det avsluttet. Gikk ikke så ofte som jeg regnet med og det er tåpelig å kaste bort penger på noe man ikke bruker. Så jeg har laget en liste på youtube med forskjellige dansevidoer, inkludert Zumba. Jeg liker veldig godt å danse, så kanskje det er noe for meg, pluss at det er helt gratis:jepp: Kan også gå masse turer med datteren min de kommende ukene pga skolefri. Har skaffet meg en fitness app som kan loggføre skritt og km:wink:

Må også tilføye dette (lånt fra KaDust:wink:)
- Hver kveld skal jeg skrive ned 5 ting jeg har gjort bra idag.
- Hver dag skal jeg ta minimum en 5 minutters pause fra alt, hvor jeg bare sitter og nyter øyeblikket.

Min bmi er helseskadelig og det begynner jeg å merke godt på kroppen. Jeg blir helt utslitt av å gå opp 3 etasjer med trapper til gatedøren vår:daane: I tillegg har jeg en prolaps i korsryggen som følge av vekten. Har vært hjemmeværende mor i mange år og sitter mye foran datamaskinen og spiller, ser på youtube, surfer på kvinneguiden og internett, facebook osv. Så jeg må bevege mer! Har egentlig satt meg et mål på 20 kg til å begynne med.

Det har også blitt så som så med mat. Vil ikke bruke lang tid på middag og vil ikke lage ting fra bunnen av, men må begynne å gjøre det, skjønner jeg. Har i den siste tiden prøvd å lage middag med mer sunn mat og få med grønnsaker også. Har også kuttet kraftig ned på dosen med lørdagsgodt og brus i helgen. Jeg kommer ikke til å følge en diett, men satser på å spise mer sunt og holde meg til en juksedag i uken. Og det funker for meg, for det har jeg gjort før. Problemet er bare å klare å holde seg på den stien.

Ja, det var litt om meg og mitt. Wish me luck!

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lett å holde stien hvis du finner sunn mat som du synes er godt. Det er mange retter som er enkelt å lage fra bunnen av og som er sunne også. Du kan jo f.eks. sjekke Matprat's "Sunn og rask" kategori. :nigo:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 gikk egentlig rett i dass:sukk:Den eneste treningen jeg fikk i dag, var gulvvask og gåturen til butikken. Sprakk også og kjøpte meg sjokolade. Har mensen og klarte ikke å holde meg unna.. Gikk på butikken rett etter å ha spist middag, men likevel var jeg sulten igjen. Jeg blir veldig fort sulten igjen etter å ha spist. Det trenger ikke å gå mer enn 30 min, så kan jeg spise et helt måltid igjen. Det er helt sinnsykt og jeg fatter ikke hvordan jeg kan bli så fort sulten igjen. Uansett, så håper jeg morgendagen blir bedre med tanke på mer bevegelse:wink:

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du da? Kanskje du spiser for mye korte karbohydrater. Det fører ofte til hurtig sult igjen. Lange karbohydrater holder deg mett lenger. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/27/2016 at 12.38, KaDust skrev:

Hva spiser du da? Kanskje du spiser for mye korte karbohydrater. Det fører ofte til hurtig sult igjen. Lange karbohydrater holder deg mett lenger. :jepp:

Det går i kneippbrød, grovbrød, grove knekkebrød og grove rundstykker. Av pålegg så er det skinke, servelat, leverpostei, hvitost, brunost, makrell i tomat, fårepølse, italiensk salat, syltetøy, skinkeost, baconost m.m. Middag er pasta med tilbehør, kjøttkaker med tilbehør, karbonader, fiskeboller, fiskegrateng, pølser, pizza, diverse middager med kjøttdeig osv. Med masse grønnsaker til middagene som passer.

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spise frukt og bær til brødmaten? Jeg holder meg mett mye lenger hvis jeg legger til frukt til frokosten og lunsjen min. I tillegg kan du jo se om du finner en versjon av havregrøt eller havregryn som du liker, for da holder du deg mett lenge. :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke blitt mye trening denne uken:sukk:Jeg som var veldig innstilt på at dette skulle gå bra og dette skulle jeg klare... Men er vel bare en tilvenningsperiode, tenker jeg. Sommeren er fremdeles ung:wink: Vi satster på at det går bedre etterhvert. Det sies jo at en gammel vane er vond å vende:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Du er i gang, og det er det viktigste! At det er tøft i starten, er ikke så rart. Når det gjelder mat, ville jeg prøvd å ha fokus på en del protein og noe sunt fett til hvert måltid, det kan nok hjelpe på metthetsfølelsen. Husk å spise mat du liker, da er det lettere å holde seg til det. Og som KaDust sier, det trenger overhodet ikke ta lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet klær i dag og det var ikke en behagelig opplevelse. Jeg måtte opp i størrelse på overdeler. Prøvde badetøy og, og det kan jeg bare glemme å bruke. Jeg så ikke ut i klærne jeg prøvde:sukk: All vekten har lagt seg rundt magen, og dermed ser jeg også ut deretter... Jeg følte meg ekkel rett og slett. Det blir en flott sommer, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske at lysene og speilene i prøverom lyver så det siver da. Jeg føler meg også alltid fæl, ekkel og stygg når jeg prøver klær. Blir utelukkende bredere av alle speilene og lyset gir skygger som gjør at hver minste ting ser ut som DEN defekten. :P 

Ikke mist motet, jeg tror prøverom får alle til å føle seg fæle. Skjønner ikke helt den logikken egentlig - skulle vel tro at folk flest kjøpte klær om de følte seg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått litt over 1,5 uke siden jeg startet dagboken. Har ikke blitt noe trening. Har hatt vondt i armer, skuldre, nakke og ryggen. Har hatt vondt i høyrearmen i flere uker og i det siste har venstrearmen også begynt med det samme. Var hos legen på mandag (akuttime), fikk ibux 600 mg (boks med 100 stk), men de funker ikke. Jeg forstår ikke helt hvordan 600 mg skal virke når 400 mg x 2 ikke gjør det:forvirra:

Har time hos min fastlege på mandag og da skal jeg ta dette opp med henne. I min familie er det en gjenganger med plager som fibromyalgi, revmatisme, leddgikt og slitasje på leddene. Min mor og mine 2 brødre har hatt plager i mange år. Min mor har fibromyalgi, leddgikt, slitasje på leddene og revmatisme. Hun har blitt operert flere ganger. Min ene bror har fibromyalgi og min andre bror har også blitt operert for problemer med armen. Min mormor hadde parkinson. Vet ikke om det har noe å si:forvirra:

Jeg har fått påvist kronisk senebetennelse i skuldrene for mange, mange år siden. Har også nakkesmerter (fikk det også påvist for mange år siden. Ungdomsskolealder) som igjen kan føre til hodepine enkelte ganger. Var hos fysioteraput pga nakken i fjor, men smertene kom fort tilbake igjen. Prolaps i korsryggen også, Bare problemer her i gården:kjefte:

Og siden jeg har hatt vondt i flere uker, så tenker jeg at det må være noe mer denne gangen enn bare en enkel senebetennelse... Har hatt senebetennelse i armen før, og det har da kun vart i noen dager, men nå er det over 1 måned.. Kan jo ikke gjøre noe uten å få vondt, så jeg må få ungene og mannen til å bære ting for meg. I dag skulle jeg bære en enkel pose med noen få ting i opp trappene til 4 etasje, og jeg bare kjente hvordan armen min ga opp etter 1 etasje. Så jeg måtte tvinge meg selv til å bare holde grepet og når jeg kom på toppen, så skalv nesten armen. Kanskje det er noe arvelig, eller så er det bare kroppen som har sagt stopp pga overvekten og alt:daane:

Jeg håper ihvertfall legen ikke bare avfeier mine tanker og familiehistorien om dette. Jeg tenker en undersøkelse og er det ikke noe, så er jeg på den trygge siden iallefall:jepp:

Uff, ble et langt innlegg dette, men tankene svirrer i hodet:ler:

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så var det på tide med en oppdatering:biggrin: Det går treigt, gitt. Jeg merker ikke noe nedgang på sulten min og det har vært et par utskeielser. Det er så varmt om dagene at jeg sluker ned på drikke (som oftest funlight eller annen saft). Liker ikke smaken av vann fra springen eller vann fra flaske. Det smaker rett og slett ikke godt uten en form for smak.

Samboeren kom hjem i dag og begynte å snakke om en diett som heter 5:2-dietten. Jeg er ikke keen på tanken på å faste/spise kun 500 kalorier 2 dager i uken (ihvertfall ikke uten å spørre legen først). Hvis jeg går nesten en hel dag uten å spise, så blir jeg svimmel, får hodepine og er på grensen til å besvime. Han hadde hørt om denne dietten fra en som han jobber med, som har brukt denne dietten. Ikke vil jeg telle kalorier heller, da jeg ikke synes noe om akkurat det. Det går jo an å gå ned i vekt uten å telle kalorier, synes jeg.

Og så sliter jeg en god del med søtsug. Søtsuget kommer som oftest på kvelden og jeg bare ha noe søtt:ohmy: Og verst er det når jeg har mensen. Da blir det virkelig gale:ler:

Dette kommer ikke til å bli lett:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trening: Gåtur til og fra butikken:ler: Jeg gikk ned der med et mål: handle forskjellig frukt og ikke noe annet. Og jeg klarte det:biggrin: Kjøpte til og med et par frukter som jeg er nysgjerrig på. Nå gjelder det bare å gå til frukten når søtsuget kommer og da må det stålvilje til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...