Gå til innhold

Familie søker besteforeldre på finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår dem, da de ikke er norske. Kjenner selv et tysk par som sliter med det samme...

Anonymkode: b701e...2a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dette er en ærlig måte å forsøke å skape seg nettverk på :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er et veldig bra, og ganske tøft. Jeg vokste opp i Sverige, der hadde de en ordning der man fikk "besteforeldre" via barnevernet. Siden jeg ikke har besteforeldre i live, var det en fantastisk ordning. Jeg besøkte de èn helg i måneden, vi var på turer sammen og de var med på alt besteforeldre pleier å være med på (skoleavslutninger, turnoppvisninger etc.). De hadde egne barnebarn også, så vi var ofte og besøkte dem. En fantastisk ordning, både for meg, mindre foreldre og mine "besteforeldre". Jeg skulle ønske man innførte dette i Norge også, i regi av barnevernet eller en annen offentlig instans.

Anonymkode: daeb5...bc2

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er et veldig bra, og ganske tøft. Jeg vokste opp i Sverige, der hadde de en ordning der man fikk "besteforeldre" via barnevernet. Siden jeg ikke har besteforeldre i live, var det en fantastisk ordning. Jeg besøkte de èn helg i måneden, vi var på turer sammen og de var med på alt besteforeldre pleier å være med på (skoleavslutninger, turnoppvisninger etc.). De hadde egne barnebarn også, så vi var ofte og besøkte dem. En fantastisk ordning, både for meg, mindre foreldre og mine "besteforeldre". Jeg skulle ønske man innførte dette i Norge også, i regi av barnevernet eller en annen offentlig instans.

Vi har også dette :) Avlastningshjem kaller i det her.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Vi har også dette :) Avlastningshjem kaller i det her.

Jeg synes ikke det fungerer helt likt (hadde det etter vi flyttet til Norge), men det skyldes vel kanskje med at jeg hadde flaks med mine svenske besteforeldre. De svenske var som ordentlige besteforeldre, de norske stilte bare opp når det var "min helg". 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det fungerer helt likt (hadde det etter vi flyttet til Norge), men det skyldes vel kanskje med at jeg hadde flaks med mine svenske besteforeldre. De svenske var som ordentlige besteforeldre, de norske stilte bare opp når det var "min helg". 

At de bøy på mer enn de var betalt for er nok individuelt betinget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

At de bøy på mer enn de var betalt for er nok individuelt betinget.

De fikk betalt for det andre oppmøtet også, det var en del av ordningen. 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg reagerer på er at de legger ut bilder av barna...

Anonymkode: 17cd3...861

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fikk betalt for det andre oppmøtet også, det var en del av ordningen. 

Da ser jeg ikke forskjellen. Det er jo ikke fritt frem å delta i andres familie og fakurere timer etter eget skjønn. Det er jo behovsprøvd. Tror forskjellen mellom Norge og Sverige er fint liten akkurat på det område.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg reagerer på er at de legger ut bilder av barna...

Anonymkode: 17cd3...861

Hvorfor?

Anonymkode: 14933...abd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 14933...abd

Seriøst?

Synes du det er helt greit at andre legger ut bilder av deg på internett? Barn er ikke gamle nok til å godkjenne det.

Anonymkode: 3c2e1...eda

AnonymBruker
Skrevet

Til dere andre. I stede for å kritisere. Hva med å hjelpe ?

Anonymkode: 76afb...6fd

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Synes du det er helt greit at andre legger ut bilder av deg på internett? Barn er ikke gamle nok til å godkjenne det.

Anonymkode: 3c2e1...eda

Så synd for dem at foreldrene bestemmer når de ikke kan bestemme selv da. Eller, rettere sagt, så synd for deg.

Anonymkode: 9a552...dcf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...