Gå til innhold

Blodpropp i leggen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på p-piller for 2 mnd siden, har tidligere gått på cerazette. Har den siste uken kjent en stikkende verk i leggen, og lurer på om det kan være begynnende blodpropp? Det er på et veldig lite område, ikke hoven, rød eller varm.

Føler meg litt som en hypokonder, men som 33-årig, overvektig røyker er jeg jo i risikogruppen. 

Har tenkt å bestille time hos legen fortest mulig, men tenker det er greit å høre andres erfaringer..

Anonymkode: d699d...2d3

AnonymBruker
Skrevet

Er nok mer sannsynlig noe problem med en sene eller noe sånt. Siden du ikke har akutte sterke smerter er det nok ikke trombose, men lurt å sjekke med lege uansett. 

Anonymkode: 09b95...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde blodpropp i foten så hovnet hele foten opp, og jeg hadde sterke smerter. Det å bruke foten til å gå var skikkelig tortur :( 

Siden du ikke er hoven, og har vondt på et lite område på foten så høres det lite sannsynlig ut at du har blodpropp, men jeg er ikke noe lege så det er nok likevel lurt å få det sjekket. 

Anonymkode: e9826...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være greit å få det sjekket siden du er bekymret. Ellers vil jeg ikke si at du har noen typiske faresignaler. Dersom beinet hovner opp bør du absolutt kontakte lege. 

Anonymkode: 15f88...73e

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Ja det virker litt fjernt siden det kun er litt verk. Jeg har time i slutten av juni for å sjekke blodtrykket, siden jeg har startet på p-pillene. Får heller se det an, merker jeg noe mer får jeg bestille akutt time eller reise på legevakten. 

Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Symptomer på  dyp venetrombose: hevelse og smerter i leggen eller låret. Vanligvis i bare et ben. Benet kan bli rødt og varmt. Det er mulig å ha dyp venetrombose uten symptomer. (jmf. helsenorge)

Så ikke godt å si, sjekk det, men stikking på et lite område høres uskyldig ut.

Anonymkode: 8dc74...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg tenker. Sto og at smerten skal forsvinne/bli mindre hvis du hever benet. Det gjør det ikke. Forhåpentligvis bare en rar strekk eller noe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange blodpropper i leggene, og 50% av gangene stakk det bare litt. Behøver ikke bli hovent i det heletatt! 

Anonymkode: 8e9cd...d63

Skrevet

Jeg har hatt seks (!) blodpropper i benet (en i lysken, to i knehasen og tre i leggen). Jeg hadde vondt, men trodde dette kom fra et alvorlig fall noen dager tidligere. Viste seg da at det var blodpropp. Hadde jo litt vondt, men ikke sånn at jeg trodde det kunne være blodpropp.

Uansett, best å sjekke hos legen, for alle reagerer forskjellig.
Jeg har vært innom legen mange ganger for å ta tester, fordi jeg plutselig har fått vondt i benet. Heldigvis har det vært falsk alarm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...