AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Må legge denne ut under anonym. Mamma og jeg har ikke verdens beste forhold. For en stund siden lot jeg broren min låne et av bildene jeg har malt for å ha på rommet sitt mens han bodde hos henne. Selv flyttet jeg ut for mange år siden, men bor fortsatt i samme kommune. Da han flyttet ut sto det igjen hos mamma en stund og da jeg spurte om å få det tilbake sa mamma at hun hadde lagt det på et lager, som befinner seg i et annet fylke. Hun lyver en del, så jeg vet ikke om det er sant eller ikke. Det siste året har jeg gjentatte ganger bedt om å få det tilbake. Det er ganske verdifullt for meg og den eneste grunnen til at jeg lot broren min låne det var fordi jeg trodde det var trygt med ham. Så feil kan man ta. Jeg har sendt meldinger, ringt og møtt opp hos mamma for å få det tilbake, bare for å få dårlige unnskyldninger, bli ignorert og blokkert. Og siden broren min er gullungen for øyeblikket får jeg ikke mye brukbart ut av ham heller. Jeg vil gjerne ha det maleriet tilbake, men jeg vet ikke hva jeg bør gjøre nå. Skal jeg anmelde det? Anonymkode: f8ccd...bd1
Cc Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må legge denne ut under anonym. Mamma og jeg har ikke verdens beste forhold. For en stund siden lot jeg broren min låne et av bildene jeg har malt for å ha på rommet sitt mens han bodde hos henne. Selv flyttet jeg ut for mange år siden, men bor fortsatt i samme kommune. Da han flyttet ut sto det igjen hos mamma en stund og da jeg spurte om å få det tilbake sa mamma at hun hadde lagt det på et lager, som befinner seg i et annet fylke. Hun lyver en del, så jeg vet ikke om det er sant eller ikke. Det siste året har jeg gjentatte ganger bedt om å få det tilbake. Det er ganske verdifullt for meg og den eneste grunnen til at jeg lot broren min låne det var fordi jeg trodde det var trygt med ham. Så feil kan man ta. Jeg har sendt meldinger, ringt og møtt opp hos mamma for å få det tilbake, bare for å få dårlige unnskyldninger, bli ignorert og blokkert. Og siden broren min er gullungen for øyeblikket får jeg ikke mye brukbart ut av ham heller. Jeg vil gjerne ha det maleriet tilbake, men jeg vet ikke hva jeg bør gjøre nå. Skal jeg anmelde det? Anonymkode: f8ccd...bd1 Det er ikke greit å anmelde sin egen mor. Du kan prøve andre metoder før du tar det steget. 1
Kelsier Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 2 minutter siden, Cc skrev: Det er ikke greit å anmelde sin egen mor. Du kan prøve andre metoder før du tar det steget. Selvfølgelig er det greit å anmelde sin egen mor. Om det er det beste handlingsalternative i dette tilfellet er et annet spørsmål. 13
Kvinne87Rogaland Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Hadde nok ikke anmeldt, det er tross alt din mor, og hun vil vel til en viss grad alltid være i livet ditt? Hvorfor haster det sånn å få igjen dette maleriet? Kan det representere et større problem mellom deg og din mor? Du lot jo broren din ha bildet, er det så farlig om moren din har det på lager? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Det er da ikke moren din du skal anmelde isåfall, men broren din! Han har lånt det, han har ikke levert det tilbake. Hans problem. Anonymkode: 712ca...db4 10
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Kan du gå inn i huset og hente det? Anonymkode: ec122...645
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke moren din du skal anmelde isåfall, men broren din! Han har lånt det, han har ikke levert det tilbake. Hans problem. Anonymkode: 712ca...db4 Jeg er enig i dette. Dette er en sak mellom deg og broren din, siden det er han du har lånt ut maleriet til og derfor han som er ansvarlig for det. Anonymkode: 8af42...8cb 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Nå har jo TS prøvd å få maleriet tilbake en god stund. Da synes jeg det er helt på sin plass å anmelde, eventuelt ta kontakt med konfliktrådet. Der ble jeg sendt en gang noen hadde gjort hærverk på min eiendom. Var ganske greit og vi kom til enighet uten å dra inn polisen. Anonymkode: 68397...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #10 Skrevet 26. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nå har jo TS prøvd å få maleriet tilbake en god stund. Da synes jeg det er helt på sin plass å anmelde, eventuelt ta kontakt med konfliktrådet. Der ble jeg sendt en gang noen hadde gjort hærverk på min eiendom. Var ganske greit og vi kom til enighet uten å dra inn polisen. Anonymkode: 68397...2ff Men det er ikke moren som har lånt maleriet av TS. Det er broren. Det er broren som er ansvarlig for å levere tilbake ting han har lånt av noen, ikke moren hans. Anonymkode: 712ca...db4 2
Chiyo Skrevet 26. mai 2016 #11 Skrevet 26. mai 2016 Jeg ville pratet med moren din og nevnt at du vurderer å anmelde det om du ikke får maleriet slik at hun skjønner at du mener business! Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å gi tilbake noe som ikke tilhører henne. Men samtidig så kan du ikke forvente at noe blir gjort om du anmelder det. Jeg kjenner noen som hadde innbrudd og som fikk Macen sin til flere tusen kroner stjålet, og da maskinen logget på internet og hun kunne vise politiet adressen hvor den befant seg sa de at de ikke hadde tid. Så hvis noen ringer politiet og sier de vil ha et maleri som er hos moren deres, så tror jeg ikke de gjøre noe med det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #12 Skrevet 26. mai 2016 Det er broren din som ikke har ordna opp for seg. Siden han er gullungen til mora di burde du innynde deg der og få han til å ordne opp. Kanskje mora deres vil være mer medgjørlig da. Anonymkode: 1ca4f...63e
Kattugla Skrevet 27. mai 2016 #13 Skrevet 27. mai 2016 Jeg mener også at det er din bror som skal ordne opp i dette. Men tatt i betraktning hvor ulne svar du får fra begge to, er du sikker på at ikke den ene har klart å ødelegge maleriet og den andre dekker over? 😟
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 6 timer siden, Kattugla skrev: Jeg mener også at det er din bror som skal ordne opp i dette. Men tatt i betraktning hvor ulne svar du får fra begge to, er du sikker på at ikke den ene har klart å ødelegge maleriet og den andre dekker over? 😟 Ser ikke bort i fra dette, dessverre. Synes bare jeg fortjener et ordentlig svar i tilfelle. Anonymkode: f8ccd...bd1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #15 Skrevet 28. mai 2016 Den 26.05.2016 at 9.47, AnonymBruker skrev: Nå har jo TS prøvd å få maleriet tilbake en god stund. Da synes jeg det er helt på sin plass å anmelde, eventuelt ta kontakt med konfliktrådet. Der ble jeg sendt en gang noen hadde gjort hærverk på min eiendom. Var ganske greit og vi kom til enighet uten å dra inn polisen. Anonymkode: 68397...2ff Det var et godt råd. Tusen takk 😊 Anonymkode: f8ccd...bd1
Kattugla Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke bort i fra dette, dessverre. Synes bare jeg fortjener et ordentlig svar i tilfelle. Anonymkode: f8ccd...bd1 Der er jeg helt enig med deg..
Plotty Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 hvis det er verdifult... kanskje det er solgt...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå