Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ute en del annonser akkurat nå. Noe går utrolig tregt, fordi om prisen er veldig lav, f eks eik veggseksjon til kr 300,-. Mens andre ting, som en gammel "retro" stol, gikk kjemperaskt til kr 300,-. Hvilket prisnivå legger dere dere på ? Og hva er avgjørende for deg ved kjøp, iforhold til prisen du er villig til å betale ? Er dette en litt "stille" tid ? Tenker at kanskje mange studenter holder på å avslutte studietiden sin, og skal flytte og selge ting, ikke kjøpe ? Personlig har jeg nå gått litt lei. Bestilt inn Fretex til slutten av juni. Det som ikke er solgt til da, får de. Og Fretex holder ikke lave priser !

Anonymkode: fa705...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tålmodighet er tingen. Det er kanskje ikke så mange som er ute etter en veggseksjon i eik akkurat nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor i en studentby får du solgt møblene i august når studentene kommer.

Anonymkode: 86499...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Det har nok mye å si hva du legger ut og. Veggseksjon er ikke helt i vinden, for å si det sånn - mens retro-møbler er det generelt  høyere interesse for. 

Anonymkode: 44db3...289

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor i en studentby får du solgt møblene i august når studentene kommer.

Anonymkode: 86499...8cf

I august er huset tømt, og møblene hos Fretex.... Blir ikke rimeligere der ....

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, LouiseD skrev:

I august er huset tømt, og møblene hos Fretex.... Blir ikke rimeligere der ....

En veggseksjon i eik får nok ikke Fretex solgt  heller, så den ender nok på fyllinga.

Anonymkode: 9a88b...0c2

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En veggseksjon i eik får nok ikke Fretex solgt  heller, så den ender nok på fyllinga.

Det blir jo trist,siden den tross alt er meget pent brukt og absolutt ikke boss. Det sier litt om forbrukersamfunnet vi lever i....

Skrevet

Når vi selger ting på finn, pleier vi å sjekke hva lignende ting ligger ute for. Deretter priser vi ett sted på midten, med rom for justeringer. Noen ganger priser vi litt for høyt, for så å kunne justere en pris sammen med en eventuell kjøper. Dersom noen går for den høye prisen, er det jo vinn-vinn for vår del. Tålmodighet er også en fin egenskap.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, LouiseD skrev:

Det blir jo trist,siden den tross alt er meget pent brukt og absolutt ikke boss. Det sier litt om forbrukersamfunnet vi lever i....

Du som allerede eier den ønsker jo å kvitte deg med den. Hvorfor synes du da det er så merkelig at ikke andre vil betale for å få den?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det handler mye om størrelse og potensiale. Mye lettere å sette i stand en gammel stol enn en hel veggseksjon. I tillegg er det mer bry i forhold til frakt. Veggseksjon er et stort møbel som tar mye oppmerksomhet i en stue og noe folk kanskje vil ha nytt. 

Min erfaring er uansett at ting blir mye fortere solgt dersom man åpner for bud enn dersom det står en pris. Møbler jeg har solgt har ofte gått til mye mer enn hva jeg hadde trodd pga budrunde. Ikke vet jeg, men er vel muligens psykologien som spiller en rolle?

Anonymkode: c202f...d9b

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som allerede eier den ønsker jo å kvitte deg med den. Hvorfor synes du da det er så merkelig at ikke andre vil betale for å få den?

I dette tilfellet selger jeg fordi mine foreldre er kommet på sykehjem og huset skal tømmes. Men det er helt riktig, jeg ville ikke hatt den i min stue heller. Fin, men for mørk . Tenker vel mer at noen med dårlig økonomi hadde fått mye møbel for et par hundrelapper. 

Skrevet (endret)
30 minutter siden, LouiseD skrev:

I dette tilfellet selger jeg fordi mine foreldre er kommet på sykehjem og huset skal tømmes. Men det er helt riktig, jeg ville ikke hatt den i min stue heller. Fin, men for mørk . Tenker vel mer at noen med dårlig økonomi hadde fått mye møbel for et par hundrelapper. 

Heng opp et oppslag på nærbutikken. Da vi solgte ting fra et dødsbo kom det flere innom som hadde hørt at vi holdt på å selge unna ting. Det er ikke alle som er på Finn og Facebook.

Og apropos Facebook. Legg det ut der også. Da får folk med seg det selv om de ikke er på utkikk, og de kan dermed spre ordet til oldisene som ikke henger på nettet.

Endret av penny_
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det handler mye om størrelse og potensiale. Mye lettere å sette i stand en gammel stol enn en hel veggseksjon. I tillegg er det mer bry i forhold til frakt. Veggseksjon er et stort møbel som tar mye oppmerksomhet i en stue og noe folk kanskje vil ha nytt. 

Min erfaring er uansett at ting blir mye fortere solgt dersom man åpner for bud enn dersom det står en pris. Møbler jeg har solgt har ofte gått til mye mer enn hva jeg hadde trodd pga budrunde. Ikke vet jeg, men er vel muligens psykologien som spiller en rolle?

Anonymkode: c202f...d9b

Hvordan legger man ut noe "på bud" ? Skriver du f eks "Selges høystbydende over kr .....". Og hvordan forholder du deg da til første bud ? Du må jo vente og se om det kommer inn nye bud ? Er det tidsfrister osv ?

Skrevet
1 minutt siden, LouiseD skrev:

Hvordan legger man ut noe "på bud" ? Skriver du f eks "Selges høystbydende over kr .....". Og hvordan forholder du deg da til første bud ? Du må jo vente og se om det kommer inn nye bud ? Er det tidsfrister osv ?

Ta en tur innom kjøp og salg sider på facebook, så ser du hvordan budrundene fungerer. Du bestemmer selv hvordan du gjør det om du bruker Finn.

Skrevet

På finn skriver jeg som oftest en pris men også at bud blir vurdert. Da blir det ikke budrunde i den forstand, men folk kan fortsatt komme med den prisen de ønsker å betale.

AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, May 25, 2016 at 20.41, AnonymBruker skrev:

Har ute en del annonser akkurat nå. Noe går utrolig tregt, fordi om prisen er veldig lav, f eks eik veggseksjon til kr 300,-. Mens andre ting, som en gammel "retro" stol, gikk kjemperaskt til kr 300,-. Hvilket prisnivå legger dere dere på ? Og hva er avgjørende for deg ved kjøp, iforhold til prisen du er villig til å betale ? Er dette en litt "stille" tid ? Tenker at kanskje mange studenter holder på å avslutte studietiden sin, og skal flytte og selge ting, ikke kjøpe ? Personlig har jeg nå gått litt lei. Bestilt inn Fretex til slutten av juni. Det som ikke er solgt til da, får de. Og Fretex holder ikke lave priser !

Anonymkode: fa705...efa

Hvorfor gir du det ikke bare bort? Da blir du kvitt det. 

Noen ting går med det samme jeg legger ut annonser og andre ting ligger i ukesvis, selv om prisen er lav. Det er et sjangsespill....

Anonymkode: 050fa...59f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...