Gå til innhold

Må finne ringstørrelsen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er rett underforum, men men...

Jeg har nå funnet ut at kjæresten til søsteren min planlegger å fri til henne! De har vært sammen lenge og snakket om dette, men det har aldri vært noe konkret. Nå har han sendt meg en melding og sagt at han trenger hjelp til å finne hennes ringstørrelse. 

Selv om vi er kjempenære, så vet jeg faktisk ikke. Jeg kunne selvsagt spurt mamma, men jeg vil heller ikke det - søsteren min vil jo bli overrasket, og jeg synes hun skal ha gleden av å fortelle det. Det er kun jeg, kjæresten hennes og søsteren hans som vet om dette.

Hun går ikke med ringer til daglig, men hun har antakelig noen liggende hjemme - dog jeg vet ikke hvor. Jeg har nøkkel til leiligheten (og hun har ikke noe imot at jeg stikker innom iblant) så jeg kunne sneket meg inn og sett i smykkene og funnet noe. Men selv da vet jeg jo ikke hvilken størrelse enn gitt ring er - skulle jeg da tatt med den til en gullsmed og spurt?

Jeg kan ikke se for meg at jeg uansett kunne spurt om dette på en naturlig måte. Dvs. vi prater om alt hele tiden, og jeg kunne fått tema over på smykker og diverse og så spurt, men jeg kjenner meg selv, og hun kjenner meg, og jeg klarer ikke gjøre noe som helst på en "sneaky" og finurlig måte. Er redd hun ville skjønt tegninga. 

Noen tips? :)

Anonymkode: db702...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

;)

Endret av Knask
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Knask skrev:

Jeg har jobbet på gullsmed, så forteller i forhold til min oppfatning. 
Du kan ta med ringen til gullsmed og spørre om hvilken størrelse den er. Men ha i tankene at bredden på ringen vil påvirke diameteren på ringen. Men dette kan drøftes med gullsmeden. 

Ellers pleier mange å kjøpe ring og få den tilpasset / byttet i etterkant. Om det er gullring er det ikke mye jobb å få den justert, men det mest optimale er selvsagt å kjøpe rett størrelse. 

Om dere har en anelse på om hun har tykke, tynne eller normale fingre så kan dere fortelle dette til gullsmeden og be om tips og råd. Kanskje dere får komme tilbake å bytte til korrekt størrelse i ettertid om det ikke passer. 

Takk for svar.

Vi kommer ikke til å gå noe sted sammen - han er for tiden i et annet land, og kommer til å kjøpe ringen der. Så han er vel ute etter en størrelse han kan gå utifra. 

Jeg bare håper hun har noen ringer, og i hvert fall noen jeg kan finne. Hvis ikke vet jeg ikke helt hva jeg skal :/ 

Anonymkode: db702...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...