AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Hei! Etter inspirasjon fra en tidligere tråd om hvor mye katten din koster. Hvor handler dere inn mat, leker, skåler, dokasser, kattesand, klorestativ, oljer, feliway, shampoo eller lignende? Dyrebutikken, veterinæren, stands eller på nett? Jeg tenkte kanskje å se om det var noen kroner å spare. Anonymkode: 80275...4e0
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Kattemat på kiwi ca 200 kr i mnd. Ormekur x 2 pr år ca 200, flottmiddel x 3 pr år. ca 250 kr. Katteleker og kattehalsbånd kjøper jeg en sjelden gang på Ebay. Koster nesten ingenting. Tilsammen ca 2850 kr pr år.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Kattemat på dyrebutikk er absolutt ikke til å anbefale. Det inneholder altfor mye vann og salt i forhold til det din katt skal ha, som gjør at din katt tisser mer og matlysten øker. Som igjen kan gi urinveisinfeksjon, og gjør at du må kjøpe mer mat. Det inneholder heller ikke de næringsstoffer som katten skal ha. Dyrebutikker har billige og et godt fôrutvalg til katter. Specific er til å anbefale, det er billig og et kjempe bra fôr. Hold dere unna dagligvarebutikkene når det kommer til fôr. Anonymkode: 806d3...920 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Etter inspirasjon fra en tidligere tråd om hvor mye katten din koster. Hvor handler dere inn mat, leker, skåler, dokasser, kattesand, klorestativ, oljer, feliway, shampoo eller lignende? Dyrebutikken, veterinæren, stands eller på nett? Jeg tenkte kanskje å se om det var noen kroner å spare. Anonymkode: 80275...4e0 Kattemat kjøper vi rett utenfor Gøteborg. Dame som driver med salg av organisk dyrefôr til hund og katt. Ormkur i Sverige(grensa) kattesand på matbutikken Anonymkode: 7ff25...024
Gjest Anubiel Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Kjøper det meste i dyrebutikk og hos veterinær. Kjøper en type våtfor i matbutikk, men det er kun fordi den ene pusefrøkna her er så kresen at hun ikke spiser annet våtfor. Tørrfor hadde jeg ALDRI kjøpt i matbutikk. Næringsverdien er så dårlig at du like gjerne kan fore katten med sagflis
Gjest Anubiel Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kattemat på dyrebutikk er absolutt ikke til å anbefale. Det inneholder altfor mye vann og salt i forhold til det din katt skal ha, som gjør at din katt tisser mer og matlysten øker. Som igjen kan gi urinveisinfeksjon, og gjør at du må kjøpe mer mat. Det inneholder heller ikke de næringsstoffer som katten skal ha. Dyrebutikker har billige og et godt fôrutvalg til katter. Specific er til å anbefale, det er billig og et kjempe bra fôr. Hold dere unna dagligvarebutikkene når det kommer til fôr. Anonymkode: 806d3...920 Håper du mener matbutikk? Er mye bra for på dyrebutikken...
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Etter inspirasjon fra en tidligere tråd om hvor mye katten din koster. Hvor handler dere inn mat, leker, skåler, dokasser, kattesand, klorestativ, oljer, feliway, shampoo eller lignende? Dyrebutikken, veterinæren, stands eller på nett? Jeg tenkte kanskje å se om det var noen kroner å spare. Anonymkode: 80275...4e0 Kattemat kjøper jeg her ----- >http://www.zoopermarked.no Mye penger å spare Kattesand kjøper jeg på europris. Skåler,do,klorestativ etc er ikke noe jeg trenger å kjøpe gang på gang så der har jeg ikke noe konkrekt svar. Nr det kommer til leker kjøper jeg ikke det da frøkna her er fornøyd med den man finner på selv. (korker og lokk er en stor favoritt) Anonymkode: 6288a...e18
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Siden pusen begynner å dra på årene så kjøper vi spesialfor hos dyrlegen. Pusen er innom for helsesjekk 2 ganger i året og da anbefaler han for ut i fra helse. Den er frisk og fin men har hatt krystaller i urinen og da var hun så puslete og syk så det forebygger vi så godt som mulig. Katteleker kjøper vi i dyrebutikken og det samme med filter til fontenen og kattesand. Skinn kjøper vi litt her og der (Hun liker å sove på saueskinn og det må hun jo få). Vi kjøper også bittesmå våtforbokser i matbutikken for hun får litt morgen og kveld. Anonymkode: 30ffd...703
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 Kjøper tørrfor på dyrebutikken (blander Royal Canin og Orijen), leker kjøper jeg på dyrebutikken, sand kjøper jeg på dyrebutikken (everclean). Ellers blir det våtfor fra butikken, det får han to ganger i uken. Har ikke hatt katt så lenge at jeg har trengt å kjøpe flere bånd/mer utstyr enn jeg kjøpte da jeg fikk han. Har faktisk ikke oversikt over hvor mye jeg bruker på katten, men zoopermarked.com er en fin og rimelig side. For og sand kjøpes derfra når det passer. Anonymkode: 257b8...16a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 Jeg kjøper kattesand og royal canin veterinærtørrfor på http://www.zoopermarked.no Våtfor på http://www.zooplus.no/ Og orijen tørrfor på http://www.petworld.no/ Andre ting kjøper jeg der hvor det er billigst. Jeg kjøpte nettopp nye matskåler på zooplus, og en større kattetoalett på zoopermarked. Ormekur og andre medisiner kjøper jeg på apotek i Sverige. Anonymkode: 8272c...b23
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 En annen fordel med å handle på nett er at du får varene levert på døren. Sist fikk jeg over 80 kg kattesand levert på døren, og da har jeg sand for lang tid framover. Siden jeg ikke har bil setter jeg ekstra stor pris på å slippe å bære sand og mat fra butikken. Nå sikler jeg på dette fine klorestativet: http://www.zoopermarked.no/kloretraer/kattens-nr-1-hubert--5701698011112 Anonymkode: 8272c...b23
applestories Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Har kjøpt Royal Canin på dyrebutikken i noen år. Kjøpte en stor sekk sist gang, så nå vil hun selvsagt ikke ha det lenger. Nå går det mest i Purina One fra dagligvarebutikken, men hun spiser ikke så voldsomt mye. Våtfor spiser hun periodevis, kjøper ofte de småpakkene med seks i fra Sheba, men har nå prøvd både Friskies og Coop. De med minst biter virker å være mest populære, jo mer saus jo bedre. Kattesand bruker vi ikke da hun går ut når hun vil, bånd har vi aldri tenkt på. Hun er 13 år så litt leker og sånt har hun. Sover best i sengen eller på et pledd i sofaen, så ikke noe ekstrakostnader der. Ellers er hun veldig glad i fisk, så det blir noen fisketurer i løpet av sommeren. Lettkokt sei og torsk er godt, og får hun være med å kutte av hode og haler er hun velfornøyd. De kokes også - men de spises ute!
Tilma Skrevet 25. mai 2016 #13 Skrevet 25. mai 2016 Kjøper kattemat med vætrineren Helsesjekk 2-3 ganger i året pga av sykdom Ormekur x2 Leker finner han selv, han har noen, men de har han ALDRI vist interesse for Klorestativ har han ikke - da han er Utekatt og bruker trærne ute. Samt forsikring så en plass mellom 4 og 5 tusen rekner jeg med jeg bruker. med mindre det er noe mer spesielt som er " feil"
Thorn Skrevet 25. mai 2016 #14 Skrevet 25. mai 2016 Kjøper halsbånd hos Kattens Vern (i Bergen), Royal Canin på Plantasjen og kattesand på Midtun Zoo (Everclean, fem for prisen av fire). Våtfôr kjøper jeg på dagligvarebutikk, siden de får så lite av det og så sjelden, og Orijen (blander med RC) på den nærmeste dyrebutikken som har det tilgjengelig. Det jeg måtte trenge ellers kjøper jeg der jeg finner det.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #15 Skrevet 25. mai 2016 Kattemat kjøper jeg på Plantasjen. Våtfôr kjøper jeg enten i dyrebutikk eller hos veterinær. Kattesand kjøper jeg på Obs! Katteleker kjøper jeg i dyrebutikk både på nett og rundt omkring ellers + ebay. Klorestativ har jeg kjøpt billig på Europris, og på Ö & B i Sverige. Kjøper ormkur i Sverige. Anonymkode: a9c4c...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå