Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #1 Del Skrevet 31. oktober 2004 Gikk mye morgeneturer før frokost i sommer, og gikk på denne måten en god del i vakt. Har nå dessverre gått opp igjen en del, pga. daglig inntak av gotter, dårlig mat mm. Men nå som det har blitt kalt ute, frister dette ikke like mye med morgeneturene. SÅ jeg lurte på om jeg ville forbrenne like mye, når jeg går på en tredemølle, som når jeg har gått morgeneturer ute. Skal gå like lenge som før, altså 60 min. tot. Har aldri brukt staver ute, så det skulle jo ikke være noe forskjell sånn. Noen som kan svare på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 31. oktober 2004 #2 Del Skrevet 31. oktober 2004 Så lenge du holder høy nok intensitet, skulle det ikke være noen forskjell. Selv løper jeg på tredemølle for tida, rett og slett fordi været er altfor dårlig til å løpe ute, med sludd, vind og glatte veier. Det viktigste er at man gjør noe, og gjør det skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 31. oktober 2004 #3 Del Skrevet 31. oktober 2004 Mener at jeg har hørt følgende: Når det gjelder fettforbrenning, så forbrenner en fett raskere ute når det er kaldt enn når det er mildt (eller en er inne). Grunnen til dette er at kroppen må jobbe hardere for å "varme seg" når det er kaldt. Kanskje litt dårlig forklart, men jeg håper du forsto prinsippet Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 31. oktober 2004 #4 Del Skrevet 31. oktober 2004 Men nå som det har blitt kalt ute, frister dette ikke like mye med morgeneturene. SÅ jeg lurte på om jeg ville forbrenne like mye, når jeg går på en tredemølle, som når jeg har gått morgeneturer ute. Skal gå like lenge som før, altså 60 min. tot. Har aldri brukt staver ute, så det skulle jo ikke være noe forskjell sånn. Noen som kan svare på dette? Hihi. Her får metaforet Dørstokkmila virkelig ben å gå på :-) Det stemmer nok at kroppen forbrenner saker og ting ved å forsøke å holde varmen. Men, jeg vil tro det ikke utgjør en nevneverdig forskjell i.f.t. forbrenning av fett. En tredemølle-økt vil jo alltids fortone seg mer monotont for kroppen, så jeg antar det klart sunneste alternativet er å bevege seg ut. Selv forsøker jeg å jogge en del på vinteren. Den første kilometeren, til man får igjen varmen, er kjip nok, men etter det går alt så meget bedre. Jeg føler meg ihvertfall mye freschere etter en times økt i frisk luft, fremfor en trede-økt innomhus. Men det er nå en gang opp til hver enkelt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 31. oktober 2004 #5 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det viktigste er uansett at man faktisk gjør noe. Og for dem som bor i områder med konstant ufyselig vær (kyst-Norge), er tredemølle et godt alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 31. oktober 2004 #6 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hihi. Her får metaforet Dørstokkmila virkelig ben å gå på :-) Det stemmer nok at kroppen forbrenner saker og ting ved å forsøke å holde varmen. Men, jeg vil tro det ikke utgjør en nevneverdig forskjell i.f.t. forbrenning av fett. En tredemølle-økt vil jo alltids fortone seg mer monotont for kroppen, så jeg antar det klart sunneste alternativet er å bevege seg ut. Selv forsøker jeg å jogge en del på vinteren. Den første kilometeren, til man får igjen varmen, er kjip nok, men etter det går alt så meget bedre. Jeg føler meg ihvertfall mye freschere etter en times økt i frisk luft, fremfor en trede-økt innomhus. Men det er nå en gang opp til hver enkelt :-) Det blir det samme som å ta på seg ullklær og deretter regntøy og jogge med det på sommeren. Ja, du forbrenner mer, men det er utrolig lite. Det blir som å tro at man blir tynn av badstue. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #7 Del Skrevet 1. november 2004 Takk for svar fra dere alle! Da konkluderer jeg med at det er ca. det samme å gå på tredemølle som å gå ute, med visse unntak da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå