AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Del Skrevet 25. mai 2016 I går brukte jeg ufortynnet tea tree olje på en kjempevond blemme jeg har i munnen. (slike blemmer som kalles for after-sår). Påførte ufortynnet tetre olje direkte på blemmen noen ganger.Etterpå kunne jeg føle hvordan jeg fikk oljen ned i halsen,og da kom jeg på at den ikke skal svelges. Fikk panikk og drakk masse melk og vann.Merket ingenting etterpå. Men i dag morges hadde jeg hodepine,feber og litt brekninger. Dette har bedret seg ut over dagen,men jeg er fortsatt veldig trøtt..Noen andre her som har hatt samme erfaring?Et det normalt? Anonymkode: 3fe81...e9c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1028207-tea-tree-olje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #2 Del Skrevet 27. mai 2016 Bare noen dråper er ikke så farlig. Er sannsynligvis andre ting hodepinen kommer av. Du ville brent deg i halsen og svelget før du fikk hodepine og kvalme om dosen var skadelig vil jeg tro.grunnen til at man skal vanne den ut er fordi den etser pga styrke og ikke noe annet. Er altså ikke dødelig eller noe Anonymkode: 5236f...30c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1028207-tea-tree-olje/#findComment-18151268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Del Skrevet 27. mai 2016 Den 25.5.2016 at 17.16, AnonymBruker skrev: I går brukte jeg ufortynnet tea tree olje på en kjempevond blemme jeg har i munnen. (slike blemmer som kalles for after-sår). Påførte ufortynnet tetre olje direkte på blemmen noen ganger.Etterpå kunne jeg føle hvordan jeg fikk oljen ned i halsen,og da kom jeg på at den ikke skal svelges. Fikk panikk og drakk masse melk og vann.Merket ingenting etterpå. Men i dag morges hadde jeg hodepine,feber og litt brekninger. Dette har bedret seg ut over dagen,men jeg er fortsatt veldig trøtt..Noen andre her som har hatt samme erfaring?Et det normalt? Anonymkode: 3fe81...e9c Tea tree olje er klassifisert som gift og skal aldri brukes rett på huden i konsentrert form (i følge mitt apotek) Man kan havne i koma og i verste fall dø av det Anonymkode: ea134...2ba 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1028207-tea-tree-olje/#findComment-18151280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Del Skrevet 27. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare noen dråper er ikke så farlig. Er sannsynligvis andre ting hodepinen kommer av. Du ville brent deg i halsen og svelget før du fikk hodepine og kvalme om dosen var skadelig vil jeg tro.grunnen til at man skal vanne den ut er fordi den etser pga styrke og ikke noe annet. Er altså ikke dødelig eller noe Anonymkode: 5236f...30c Det du skriver her er ikke korrekt. Anonymkode: ea134...2ba 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1028207-tea-tree-olje/#findComment-18151292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #5 Del Skrevet 27. mai 2016 "ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER Det er i den seinere tid meldt om noen bivirkninger ved bruk av tetreolje, for eksempel svie, irritasjon og allergiske reaksjoner. Slike reaksjoner er imidlertid sjeldne. Brukt innvortes er ufortynnet olje giftig og det er opplyst at inntak av 4 ml har vært dødelig, mens 1 ml har ført til koma. Store doser kan skade mage- og tarmkanalen, lever og nyrer. Det advares mot å bruke oljen til barn under 12 år. Man må også sørge for å vaske bort produkter med tetreolje fra brystvortene før barnet får amme. Katter, som er ømfintlige for eteriske oljer generelt, synes å reagere særskilt sterkt på tetre. Videre er det rapportert om hunder som har fått forgiftningssymptom og bl.a. blitt lammet etter at oljen ble brukt i badet til hunden. Med bakgrunn i disse bivirkningene har Statens legemiddelverk med virkning fra 27. juni 2000 klassifisert tetreolje som 'Legemiddel' i Norge, noe som betyr at den bare kan omsettes gjennom apotek. Det er gjort unntak for bruk i kosmetikk når innholdet ikke overstiger 0,5%. Dette gjelder også for produkter som skal brukes i munnhulen uten å svelges (tannpasta og munnvann). Videre er det gjort unntak for hudpleiemidler, der det er tillatt å benytte tetreolje, men ikke i større konsentrasjoner enn 2%. Med tanke på den gode effekten mange har oppnådd ved bruk av tetreolje er det etter min mening uheldig at ren tetreolje ikke lenger kan omsettes fritt. Med tanke på at mange mikroorganismer er resistente mot vanlige antibiotika, ville det vært fint å kunne bruke dette middelet mot troskyldige infeksjoner av bakterier, virus og sopp. Brukt forskriftsmessig er det nemlig liten fare for at oljen kan virke skadelig." Anonymkode: ea134...2ba 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1028207-tea-tree-olje/#findComment-18151306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå