Gå til innhold

Øl

Kid-a

Anbefalte innlegg

I går fikk vi høre Ap-Karitas forslag om ølsalg tjuefire timer i døgnet. Forslaget ble tatt med jubel og hopsasa hos de fleste av oss. Men rusmiddelekspert Ragnar Hauge fortviler...

- Økt tilgjengelighet av øl vil føre til høyere forbruk, mer vold og flere helseskader, fastslår han i nettavisen i dag.

Dermed er helvete løs...

Bekkemellem Opheim mener at vi selv bør kunne ta ansvar for eget forbruk og at skadevirkningene ikke vil bli større dersom det blir lovlig å kjøpe øl døgnet rundt. Ekspertene er uenige med henne, og griner på nesen over hennes såkalte agurkutspill...

Men er det ikke egentlig litt fjollete å spenne et hvitt laken over ølkassene klokken 20.00...???

Kid-a ...tenke, tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt blir ekspertene harnisk.

Selv om det funker i alle andre land, så kan selvsagt ikke nordmenn bestemme slike ting selv.

Det var ramaskrik da vinmonopolet skulle ha flere enn ethundreogfemten pol. Det var hyl da vi fikk selvbetjeningspols-utsalg, eøs-tilpasning skrek den forsmådde del av befolkning da Vinmonopolet ble en statsheleid A/S, idag kjent som Arcus...

Det er sånn det er i Norge... man skriker opp... før man roer seg ned... "jammen det gikk allikevel..."...

Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, det kan jo hende det vil føre til at både en og annen får i seg noen øl ekstra.

Kanskje kan det føre til "litt ekstra vold".

Det tar jeg ikke så tungt. Folk som drikker såpass mye at de ligger og spyr klokka 12, vil uansett drikke mye. Litt mer tror jeg ikke har noe å si.

Helseskadene må jeg si jeg bryr meg særdeles lite om - gidder ikke løpe rundt med skjerf og votter som en barnehagetante.

For mye alkohol -> helseskade -> lag din egen konklusjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt ikke at det vil bli noen merkbar forskjell. Jeg tror folk flest kommer til å drikke akkurat like mye som før...

... når skal folk i Norge lære å ta ansvar for seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Tror ikke det skulle by på s store problemer, jeg drikker ikke øl av den enkle grunn at det smaker helt jævlig, men synes fortsatt det er rimelig patetisk å lukke igjen smørdisken når klokka er 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at de som har et alkoholproblem, og de som eventuelt kommer til å få det får tak i drikkvarer uansett om Rimi har laken over ølen etter klokka åtte.

Dessuten er det jo mange restauranter og cafeer som selger øl etter 20 og på søndager?

Det blir litt sånn som narkotikaproblematikken.. Vil du ha så får du tak i, uansett om det ikke selges over disk på den lokale Rimi'n.

Blir "litt" søkt å påstå at det fremmer rekrutteringen av herionavhengige at man gir det et rom med rene sprøyter.. :roll:

Men det var jo egentlig ikke det som var temaet.. blir bare så provosert :ler:

Frk.Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Helt enig med kid-a! vi greier FAKTISK å ta vare på oss selv her i Norge!

Jeg hadde og sikkert ikke mange andre, drukket mere øl, selv om det ble mer tilgjengelig.

Jeg greier bare ikke å forstå at noen påstår at hvis øl blir mer tilgjengelig , ja da blir det mere vold! for noe vrøvl!

Og Norge er et patetisk teit land, vi får ikke engang lov å kjøpe øl på valgdager ved stortings valg heller! tror ikke de korttenkte politikerne at vil vi ha øl, så kjøper vi øl dagen i forveien, hvis vi virkelig vil ha øl! på valgdager. Tror politikerne vi er dumme???

Jeg vil påstå at har man virkelig lyst på noe, så får man tak i det, som det så blir gjennom venner, i sverige, eller andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får innimellom følelsen av at vi lever i en barnehage her... tror vi trenger å lære å ta ansvar for oss selv snart. For i grunnen er det sydd puter oppunder armene våre, på mange måter. Vi har det egentlig veldig godt her i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...