AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 n å tilbringe tid med, ingen å snakke med og ingen å dele med. Alt du ønsker er å ha noen å gå på kino, kafé, skravle eller spille bowling med.. Hvis det fantes en firma som tok betalt for slike tjenester - hvor du kunne ha med deg en person på din egen alder, gjøre akkurat den fritidsaktiviten du ønsker - om det så var å ligge på sofaen å se en film sammen, eller å dra på tur. Det finnes private besøkstjeneste for eldre. Men er ikke bare eldre som er ensomme. Mange unge er ensomme. Hvor det forventes at du skal være sosial, og være mye ute med venner.. Men ikke alle har den muligheten. Hvis det fantes en slik tjeneste, hvor du kunne ringe en "venn", og avtale å treffes på samme måte som du ville gjort med en ekte venn - ville du gjort det? Anonymkode: dbe2a...e79
ajarRun Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Eskortetjenester finnes allerede, de færreste er villige til å benytte seg av dem. Å ansette en privat støttekontakt er jo også mulig, men igjen, lav inntekt og ensomhet er korrelert. Kunne ikke tenkt meg noe sånt, hvis jeg er ensomt går jeg jo bare ut å blir kjent med noen.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Kommer an på hva jeg skulle brukt vedkommende til. Skal man begrave et lik så er det kanskje tryggere å betale noen for å hjelpe til, f. eks. Anonymkode: c76db...944 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Dere som sier nei, vil dere utdype hvorfor? Det er ikke alle som bare kan ta en tur ut og "skaffe" seg venner.. Ville dere da heller valgt et liv i ensomhet? Anonymkode: dbe2a...e79
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Har ikke rødekors starta "vennebesøk" for unge nå da?? mener det er noe sånt. Det koster ikke penger. Anonymkode: bf87f...763
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 24 minutter siden, amativeReflection skrev: Eskortetjenester finnes allerede, de færreste er villige til å benytte seg av dem. Å ansette en privat støttekontakt er jo også mulig, men igjen, lav inntekt og ensomhet er korrelert. Kunne ikke tenkt meg noe sånt, hvis jeg er ensomt går jeg jo bare ut å blir kjent med noen. Det har du nok helt rett i, ensomhet og lav inntekt henger ofte sammen.. Det er ikke alle, av forskjellige årsaker, som klarer å bli kjent med nye mennesker. Har fått inntrykk av at det er utrolig mange ensomme mennesker det ute! Selv er jeg heldigvis ikke ensom, men spør av ren nysgjerrighet :-) Anonymkode: dbe2a...e79
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva jeg skulle brukt vedkommende til. Skal man begrave et lik så er det kanskje tryggere å betale noen for å hjelpe til, f. eks. Anonymkode: c76db...944 Haha, da burde du nok betale godt i såfall :-D Anonymkode: dbe2a...e79
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 Kommer an på. Jeg er ikke spesielt ensom av meg selv om jeg er mye alene. Og god humor og interessante verdier i en person kan ikke kjøpes, så jeg lurer på om jeg i det hele tatt hadde hatt det morsomt sammen med vedkommende. Tror heller jeg ville flyttet til en by og prøvd å bli med klubber der de drev med interesser jeg hadde. Brettspillbklubb eller syklubb eller noe sånt som ikke kostet noe/ all verden Anonymkode: d8142...d15
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 Nei. For meg er ikke hovedproblemet med ensomhet at jeg er fysisk alene, men følelsen av at ingen vil være med med. Å betale noen for å finne på noe hadde bare gjort det verre. Det hadde føltes ut som et stort nederlag og se på film med en jeg vet bare er der for pengene. Anonymkode: a5074...93c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Tar denne som anonym. Jeg har ingen venner. Virkelig ingen venner, og ikke holder jeg kontakt med bekjente heller og da blir det til at lege og butikkansatte er de eneste jeg hilser på. Som syk og ufør er det ikke enkelt å få til å få seg nye venner, skjønt jeg har ikke helt gitt opp. En vakker dag blir jeg kjent med noen som fortjener meg og motsatt. Men betale for "venner"? Nei, skal en da ha bestilt noen som en har null kjemi med og som kanskje vil bryte evt taushetsplikt, gjøre narr av mine meninger bak ryggen på meg, samt være falskt vennlige? Neitakk. Da er jeg heller alene slik som pr idag. Anonymkode: f05c5...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå