Gå til innhold

Hvor fort vill jeg se forskjell med helkropps programm hjemme ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er en jente som har vært veldig tynn hele livet. Jeg er tynn pga det følger med en sykdom som jeg har hatt som liten. Men jeg har kjempet i fem år, og kommet meg fra 35 kilo til 52kilo, er forresten 1,53 høy. Men nå er jeg der jeg vill være, og trives kjempe godt.

Men jeg vill bli  trent. Ikke super trent, men vill ikke være dvask eller. Derfor kjøpte jeg meg en bok på butikken med forskjellige trenings programmer. Jeg fant ett for hele kroppen. Men jeg lurer på hvor fort vll jeg kunne se forskjell ? Kommer til å trene 3 gang i uken. Hjemme, har ikke anledning med treningssenter akkurat nå.

Maten har jeg under kontroll. Spiser fem rene målitd hver dag, prøver å få i meg masse proteiner også. Jeg er veldig flink med kosthold.

Anonymkode: 50db8...69a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ? 

Skrevet

De sier med styrketrening tar det tre måneder før du ser det og 6 måneder før andre ser det. Men jeg er litt skeptisk til styrkeprogram som kun bruker kroppsvekt. Det er helt klart de funker, men tror de krever mye teknikk (er ikke så fryktelig komplisert å ta en knebøy med en stang på ryggen)

Skrevet

Hvis du vil se en virkelig forskjell så må du huske å legge deg på kalorioverskudd. Ca 500 over vedlikehold ville jeg valgt. Har du tilgang på tunge vekter? Husk at å bygge kropp er en tidkrevende prosess, og du må ikke gi deg fordi resultatene ikke kommer, men heller gjøre noen endringer i kosten. 

Det første du kommer til å merke er en økning i styrke. Så kommer det vi kaller "beginners gains". Det er de musklene som kommer lett og ganske tidlig i prosessen. Så vil du merke at du må løfte tyngre og mer for å få bedre resultater. Husk å spise mesteparten av dagens karbohydrater før trening da dette vil gi deg best utbytte av energien, og du vil yte mer og få bedre resultater.

Noe mer du lurer på så bare spør 😄

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

De sier med styrketrening tar det tre måneder før du ser det og 6 måneder før andre ser det. Men jeg er litt skeptisk til styrkeprogram som kun bruker kroppsvekt. Det er helt klart de funker, men tror de krever mye teknikk (er ikke så fryktelig komplisert å ta en knebøy med en stang på ryggen)

Calisthenics funker som fy, men det tar litt tid for først må man få styrke nok fra basisøvelsene til å kunne gjøre de tyngre øvelsene som bygger mer muskler. Det er også en utfordring å bulke siden mer vekt på kroppen gjør det vanskelig å utføre tilstrekkelig med repetisjoner for muskelvekst.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens 😊 Glemte å si at jeg skal gå til innkjøp av vekter. Men skal jeg starte med max av det jeg klarer å løfte eller holde meg under å bygge meg sakte oppover ? 

Ts

Skrevet

60-70% av din 1rpm. Altså en rolig trekvarting av hva du maksimalt løfter på 1 repetisjon.

Skrevet
11 minutter siden, Cyrus skrev:

Calisthenics funker som fy, men det tar litt tid for først må man få styrke nok fra basisøvelsene til å kunne gjøre de tyngre øvelsene som bygger mer muskler. Det er også en utfordring å bulke siden mer vekt på kroppen gjør det vanskelig å utføre tilstrekkelig med repetisjoner for muskelvekst.

Men du må jo bruke måndesvis på å lære øvelsene. Synes yoga er gøy feks, men det er så fryktelig komplisert. 

Så en dude på treningssenteret som holdt seg fast i et stativ og holdt seg vannrett i en evighet, så renger med det funker. Men styrkeløft er så mye enklere å få til. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du har ikke peiling. Kroppsvekt er beste trening du kan gjøre, spørs hvordan! 

Anonymkode: bf365...4b6

Skrevet
4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Men du må jo bruke måndesvis på å lære øvelsene. Synes yoga er gøy feks, men det er så fryktelig komplisert. 

Så en dude på treningssenteret som holdt seg fast i et stativ og holdt seg vannrett i en evighet, så renger med det funker. Men styrkeløft er så mye enklere å få til. 

Det er sant, men fy så moro det er når de først sitter 😄 Det kommer jo så klart an på hva man vil ha ut av treningen. Det er jo bare å ta en titt på de fysiske forskjellene mellom vektløftere og egenvektsløftere så ser man raskt hva man kan tenke seg.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kan foreslå et program så prøver jeg gjerne. Har blitt positivt overrasket før. De jeg har prøvd har jeg ikke likt til nå, men jeg har aldri seriøst satt meg inn i det. Dessuten liker jeg styrkeløft, det er så lettvint.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Det er sant, men fy så moro det er når de først sitter 😄 Det kommer jo så klart an på hva man vil ha ut av treningen. Det er jo bare å ta en titt på de fysiske forskjellene mellom vektløftere og egenvektsløftere så ser man raskt hva man kan tenke seg.

Kan du anbefale et program som er greit å sette seg inn i? 

Skrevet

Last ned MadBarz. Utrolig enkel å bruke. Og du har hele tiden oversikt over progresjon.

Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kan du anbefale et program som er greit å sette seg inn i? 

Glemte å sitere....

MadBarz. En app du laster ned med alt mulig av øvelser, både styrke og cardio.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Kroppsvekten er det beste treningsredskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...