Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk jobb som hjemmehjelp og pleieassistent i dag, skal skrive under kontrakt på mandag. Så regner egentlig med at jeg får all informasjon da, men tenkte jeg bare kunne spørre dere så jeg slipper å lure hele helgen. Skal ta medisinkurs og jobbe litt som hjemmehjelp og litt som pleieassistent for en kommune i Akershus. Har jobbet ett år som pleieassistent før, men i et annet fylke.

Bare lurte på hvor mye jeg kunne regne med å få i lønn? Husker ikke hva jeg tjente sist gang. Og når man får lønn når man jobber i kommunen?

Anonymkode: e4663...170

Skrevet

Jeg får lønn 15. i kommunen jeg jobber i. 

Lønnen blir vel regnet ut fra antall timer du har jobbet/erfaring, utdanning osv, så vanskelig å tippe hva du vil få. Jeg har ca 210kr timen.  

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat sluttet i jobb som pleieassistent i en kommune, og har da fått en årslønn på 275.000 (før tillegg), så dårlig lønn er en av grunnene til at jeg har sluttet. 

Fikk lønn 12 hver mnd. Har jobbet for andre kommuner og, og der fikk jeg og den 12 hver mnd. 

Anonymkode: c6717...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmehjelp er de som vasker og noen steder handler for brukere, ikke hjelper de med stell, påkledning ol. Dette er to forskjellige ting.

Pleieassistent derimot jobber innenfor hjemmesykepleien. Som assistent uten noe særlig erfaring så får man stort sett 280.000-300.000. Er litt forskjell fra kommune til kommune,

Anonymkode: edb6f...726

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal jobbe både som pleieassistent og hjemmehjelp, alt etter hva de trenger meg til. Stillingen var egentlig som hjemmehjelp, men siden arbeidsgiver så at jeg hadde erfaring ved sykehjem ville arbeidsigver at jeg kunne være tilgjenglig som pleieassistent

Anonymkode: e4663...170

AnonymBruker
Skrevet
Den 25.5.2016 at 16.01, Frøken.stille skrev:

Jeg får lønn 15. i kommunen jeg jobber i. 

Lønnen blir vel regnet ut fra antall timer du har jobbet/erfaring, utdanning osv, så vanskelig å tippe hva du vil få. Jeg har ca 210kr timen.  

210 kr timen som pleieassistent i hjemmesykepleien i det kommunale? Ja jøss!

Anonymkode: e114c...2b1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

210 kr timen som pleieassistent i hjemmesykepleien i det kommunale? Ja jøss!

Anonymkode: e114c...2b1

Ja jeg har det ja? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 25.5.2016 at 16.07, AnonymBruker skrev:

Har akkurat sluttet i jobb som pleieassistent i en kommune, og har da fått en årslønn på 275.000 (før tillegg), så dårlig lønn er en av grunnene til at jeg har sluttet. 

Fikk lønn 12 hver mnd. Har jobbet for andre kommuner og, og der fikk jeg og den 12 hver mnd. 

Det var vanvittig lite. Et hån mot dere vil jeg si. Er fulltidsstudent og har jobbet som tilkallingsvikar på skole + hatt sommerjobb og hatt mer enn du utbetalt i året tilsammen (inkludert stipend og lån). Jeg har ikke jobbet veldig mye ved siden av skolen med unntak av sommerferien.

Anonymkode: 14282...4a9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vanvittig lite. Et hån mot dere vil jeg si. Er fulltidsstudent og har jobbet som tilkallingsvikar på skole + hatt sommerjobb og hatt mer enn du utbetalt i året tilsammen (inkludert stipend og lån). Jeg har ikke jobbet veldig mye ved siden av skolen med unntak av sommerferien.

Anonymkode: 14282...4a9

Jeg er fulltidsstudent jeg også med den faste stillingen ved siden av. Årslønn ved 100% stilling var for meg 275.000 i mnd. Jeg jobber ikke ofte 100%, men med lån og stipend og lønn har jeg alt i fra 13.000-20.000 i inntekt hver mnd. Jobber om somrene da i tillegg. Nå begynner jeg i ny jobb og går opp til 325.000 i årslønn. Som student må jeg si jeg lever godt. Jeg kan dog ikke forstå hvordan du har mer enn 275.000 i året når du så og si bare jobber om somrene. Kanskje du har regnet feil? 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fulltidsstudent jeg også med den faste stillingen ved siden av. Årslønn ved 100% stilling var for meg 275.000 i mnd. Jeg jobber ikke ofte 100%, men med lån og stipend og lønn har jeg alt i fra 13.000-20.000 i inntekt hver mnd. Jobber om somrene da i tillegg. Nå begynner jeg i ny jobb og går opp til 325.000 i årslønn. Som student må jeg si jeg lever godt. Jeg kan dog ikke forstå hvordan du har mer enn 275.000 i året når du så og si bare jobber om somrene. Kanskje du har regnet feil? 

Mente selvsagt ikke 275.000 i mnd, men i året! :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som hjemmehjelp og pleieassistent på eldrehjem. Ikke faglig erfaring fra før. Får 146kr/timen. Jobber bare som ekstra, så har ikke fast lønn i mnd.

Anonymkode: 429a9...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...