AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Skam-fargen alle vil ha: Knall rød leppestift, akkurat som Noora. Skam-genser: Noora + William Skam som pensum på skolen Skam-Noora kandidat til gullrute-pris Hver dag kan man lese en artikkel eller åtte om Skam. Er dette programmet virkelig så populært, eller er det bare media som har hauset det skikkelig opp? Har sett programmet. Det er et fint program, for alle del, men det er ikke REVOLUSJONERENDE i mine øyne. Hva skjedde med Norge når Noora ble hovedrolle? Hun er skuespiller og spiller en rolle i en serie. Men det virker som om Norge glemmer å bruke ordet skuespiller når de fremstillet henne. Josefine er SKUESPILLER og leser fra manus kjære Norge! Anonymkode: ac436...bc4 12
BeautyBox Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skam-fargen alle vil ha: Knall rød leppestift, akkurat som Noora. Skam-genser: Noora + William Skam som pensum på skolen Skam-Noora kandidat til gullrute-pris Hver dag kan man lese en artikkel eller åtte om Skam. Er dette programmet virkelig så populært, eller er det bare media som har hauset det skikkelig opp? Har sett programmet. Det er et fint program, for alle del, men det er ikke REVOLUSJONERENDE i mine øyne. Hva skjedde med Norge når Noora ble hovedrolle? Hun er skuespiller og spiller en rolle i en serie. Men det virker som om Norge glemmer å bruke ordet skuespiller når de fremstillet henne. Josefine er SKUESPILLER og leser fra manus kjære Norge! Anonymkode: ac436...bc4 SKAM er veldig populært ja. Beregnet på aldersgruppe ca 15 år, men treffer en målgruppe som er, ja, helt opp til ihvertfall 50 år. "Alle" snakker om det "hele tiden". Samtidig tror jeg nok at media er med på å gjøre det til en stor snakkis. Endret 25. mai 2016 av BeautyBox 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Media hauser opp alt som er nytt. Samme med side ved side når det kom. Anonymkode: 7912b...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 At det er mange som ser på SKAM, er det ingen tvil om. Jeg er absolutt ikke forrest i fan-hæren med blondt, nyklipt hår og genser med trykk (ugh), men jeg ser på det og synes det er bra. SKAM er veldig godt lagd, men det er revolusjonerende. Det har liksom bare blitt en greie at alle skal snakke om det, så da må jo vi også. Helt ærlig, jeg er dritt lei. Likte det mye bedre da det enda var nytt og ukjent. Facebookveggen er nå fullstappa med SKAM. Over alt jeg ser er det SKAMSKAMSKAM. Det ER en bra serie, men hvis media fortsetter å hause det opp, så blir det ødelagt. Det kan nesten virke som dette er den første serien i hele verden som tar opp hvordan det er å være ungdom og alt det der. Om noen tror det, så kan jeg avsløre at: det er det ikke (!!!!!). Det har vel bare noe med at det er våres kjære nrk som står bak. Det er jo ikke hver dag norsk TV leverer noe som slår an sååå bra. Har folk glemt Unge lovende? Denne serien handler også om det å være ung (noe eldre enn SKAM-gjengen vel å merke) og det tas opp viktige greier her også. Det var vel bare det at SKAM har greid å treffe en nerve hos så utrolig mange flere. Men ser jeg enda en nettavis som prøver seg på flere "hooke"-ordspill, så tror jeg at jeg spyr. Skam er en viktig serie, ingen tvil, men hva med å ikke ødelegge det? Anonymkode: cf731...238 4
lingua franca Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Hører om det hele tiden, dritt lei Gjør at jeg får enda mindre lyst til å se det enn før. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Blant mine medstudenter er det kun de som forlengst har passert 30 som følger ivrig med på Skam. Er det ikke meningen at målgruppen skal være mye yngre enn det? Selv har jeg forsøkt å se på det, men syntes det var patetisk. Jeg ser mye drittserier og -filmer uten å ha dårlig samvittighet for det, men å se Skam føles likevel som å kaste bort tiden min og det finnes tusen andre ting jeg heller vil gjøre enn å se på det. Anonymkode: 149d3...10e 7
claims Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Nora er en flink skuespiller og skam er bra, men det finnes bedre serier som breaking bad, walking dead, fear the walking dead osv.. I mine øyer er skam et bra norsk serie, men fortjener ikke så mye snakk om. Finnes det virkelig folk som herme etter skam? tenkte på mote og sånt? 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 Skam er veldig populært. Dessverre har media, spesielt nå i det siste, begynt å ødelegge det ved å skrive altfor mye om det. Serien blir ikke dårligere av det, men det gjør nok at folk som ikke har gitt det en sjanse ikke vil prøve det ut. For min del går det helt fint, jeg går ikke inn på skam-artiklene, følger med på ny episode på fredagene, så får de som irriterer seg over at det blir snakket om bare fortsette å irritere seg Anonymkode: 483a3...06d 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 1 minutt siden, claims skrev: Nora er en flink skuespiller og skam er bra, men det finnes bedre serier som breaking bad, walking dead, fear the walking dead osv.. I mine øyer er skam et bra norsk serie, men fortjener ikke så mye snakk om. Finnes det virkelig folk som herme etter skam? tenkte på mote og sånt? Sukk, ja. Folk skal ha "Noorasveisen" og røde lepper og gensere med Noora + William. De får kjøre på! Jeg klipper i hvert fall ikke håret mitt fordi en fakkings karakter i en serie har det sånn. Anonymkode: cf731...238 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 Skam er vel populært av samme grunn som Juntafil. De er lissom laget for ungdommen, men blir sett og hørt på av tvilsomme gubber på 40+. Og voksne damer som liker å mimre litt. Her i huset kryr det av ungdom ut og inn og Skam er aldri tema. Anonymkode: 966b8...6d1 1
claims Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sukk, ja. Folk skal ha "Noorasveisen" og røde lepper og gensere med Noora + William. De får kjøre på! Jeg klipper i hvert fall ikke håret mitt fordi en fakkings karakter i en serie har det sånn. Anonymkode: cf731...238 Har du kilder på dette? virke jo litt sprøtt 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #13 Skrevet 25. mai 2016 Jeg er eldre enn målgruppen og tilfeldigvis sa jeg til min bror at Skam var en grei serie og lurte på om han så på det (han er 16, målgruppen): "Hææ, Ser du på SKAM?? Det er jo helt kriiiiise! Hvorfor ser du på det? Ingen ser på det vel?!". Spurte om andre på hans trinn så på det, og han mente på at om det er tilfelle, så ser de på det i skjul fordi det er så teit. Anonymkode: ac436...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #16 Skrevet 25. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klipper i hvert fall ikke håret mitt fordi en fakkings karakter i en serie har det sånn. Anonymkode: cf731...238 Øh. Det er vel ingen som klipper håret bare fordi Noora har kort hår. Det kan ha noe med at kortere hår har vært i vinden lenge, også før Skam. Og Noora er jo fin med kort hår, så folk blir kanskje ekstra inspirert. Det lange, rette håret alle tenåringsjenter har hatt de siste 10-åra er jo litt kjedelig.. Anonymkode: 9e419...bea 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #17 Skrevet 25. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øh. Det er vel ingen som klipper håret bare fordi Noora har kort hår. Det kan ha noe med at kortere hår har vært i vinden lenge, også før Skam. Og Noora er jo fin med kort hår, så folk blir kanskje ekstra inspirert. Det lange, rette håret alle tenåringsjenter har hatt de siste 10-åra er jo litt kjedelig.. Anonymkode: 9e419...bea Klart det er. Anonymkode: 1111c...d99 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #18 Skrevet 25. mai 2016 SKAM er jo bare piss, og forbanna søppel-TV av første klasse. Men det er jo en norsk TV-serie da - så norske aviser og TV prøver vel å hause det opp mest mulig. Anonymkode: dce47...085 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #19 Skrevet 25. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er. Anonymkode: 1111c...d99 Føler du deg ekstra kul selv når du innbiller deg at mange andre jenter gjør slike ting? Jeg vet ikke om en eneste. Ser ingen røde lepper heller. Anonymkode: b69f0...1aa 1
BeautyBox Skrevet 25. mai 2016 #20 Skrevet 25. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler du deg ekstra kul selv når du innbiller deg at mange andre jenter gjør slike ting? Jeg vet ikke om en eneste. Ser ingen røde lepper heller. Anonymkode: b69f0...1aa Jeg ser røde lepper og samme lengde på håret overalt. Men om det har noe sammenheng med Noora i SKAM, det vet jo ikke jeg noenting om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå