AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Jeg skal selge leiligheten min, og er derfor ganske interessert i hva tilsvarende leiligheter der jeg bor blir solgt for. I går var det visning på en leilighet i mitt borettslag, akkurat make til min. Jeg bestilte prospekt, og krysset av på at jeg ønsket informasjon om bud og budgiving. Jeg jobbet sent, så jeg hadde ikke mulighet til å gå på visningen og skrive meg på interessent-listen, men siden jeg krysset av på at jeg ville ha info, regnet jeg med at jeg kom til å få beskjed om eventuelle bud likevel. Nå ser jeg på finn at leiligheten er solgt, helt uten at jeg har hørt et pip om noen bud eller noe som helst. Kan/bør jeg sende mail til megleren og høre hva den ble solgt for (og klage på at jeg ikke fikk melding om noe bud)? Anonymkode: 9ce34...d68
Mystico Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Send meg adressen så sjekker jeg hva den er solgt for. Forøvrig tror jeg ikke megler har gjort noe "feil" her. Om du virkelig ville vært en reell kjøper så hadde du normalt sett vist interesse utover å bare trykke på at du ønsker budrunde info.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 39 minutter siden, Mystico skrev: Send meg adressen så sjekker jeg hva den er solgt for. Forøvrig tror jeg ikke megler har gjort noe "feil" her. Om du virkelig ville vært en reell kjøper så hadde du normalt sett vist interesse utover å bare trykke på at du ønsker budrunde info. Det er jeg bare delvis enig i. Jeg er enig i at sannsynligheten for at man virkelig er en genuin interessent når man utelukkende har lastet ned prospekt og bedt om informasjon når budrunden starter, er relativt liten. Samtidig er kjøp og salg av eiendom de største transaksjonene vanlige folk foretar seg, så om jeg var selger her, ville jeg vært misfornøyd med at megler unnlot å kontakte TS. Tenker for øvrig at du ikke har noe å "klage på" - TS, megler er tross alt ikke ansatt av deg eller forpliktet til noe overfor deg. Men siden du skal selge, så ville jeg definitivt notert meg navnet og ikke gitt jobben til vedkommende. Anonymkode: 73e9b...935 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal selge leiligheten min, og er derfor ganske interessert i hva tilsvarende leiligheter der jeg bor blir solgt for. I går var det visning på en leilighet i mitt borettslag, akkurat make til min. Jeg bestilte prospekt, og krysset av på at jeg ønsket informasjon om bud og budgiving. Jeg jobbet sent, så jeg hadde ikke mulighet til å gå på visningen og skrive meg på interessent-listen, men siden jeg krysset av på at jeg ville ha info, regnet jeg med at jeg kom til å få beskjed om eventuelle bud likevel. Nå ser jeg på finn at leiligheten er solgt, helt uten at jeg har hørt et pip om noen bud eller noe som helst. Kan/bør jeg sende mail til megleren og høre hva den ble solgt for (og klage på at jeg ikke fikk melding om noe bud)? Anonymkode: 9ce34...d68 Salgsprisen er offentlig. Du kan enten kontakte megler eller boligbyggelaget. http://siste.eiendomspriser.no/ Der har du en fin og nyttig side hvor du kan legge inn en adresse og se alle salg. Anonymkode: f48a8...f64
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Du kan selvsagt ringe megler. Om det har noe for seg å klage på manglende info, er jeg litt mer usikker på. Hvis megler har oppnådd god pris, og etter salget kjenner borettslaget bra og kanskje har interessenter som ikke fikk den leiligheten men som ønsker en i borettslaget, så hadde jeg heller spurt om en prisvurdering av din leilighet. Anonymkode: 8d9a5...7df
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Salgsprisen er offentlig. Du kan enten kontakte megler eller boligbyggelaget. http://siste.eiendomspriser.no/ Der har du en fin og nyttig side hvor du kan legge inn en adresse og se alle salg. Anonymkode: f48a8...f64 Ja, jeg har brukt denne siden en del. Problemet er at det tar vinter og vår før ting blir lagt ut der, og siden min skal ut for salg rimelig snart, kommer den neppe ut før min nytte av den er over. Anonymkode: 9ce34...d68
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 Det legges ut etter tinglysing. Tinglysing kan ikke skje før etter betaling og overtagelse. Anonymkode: c4e85...088
Mystico Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Og derfor kan du si meg adressen på PM så sjekker jeg prisen trenger ikke tinglysning for å sjekke hva det er solgt for.
Million Skrevet 26. mai 2016 #10 Skrevet 26. mai 2016 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Salgsprisen er offentlig. Du kan enten kontakte megler eller boligbyggelaget. http://siste.eiendomspriser.no/ Der har du en fin og nyttig side hvor du kan legge inn en adresse og se alle salg. Anonymkode: f48a8...f64 Den er ikke så oppdatert, den siden? Kan ikke finne salget på leiligheten jeg selv kjøpte for en måned siden? Siste salget jeg ser på den adressen og i den blokka er i mai 2015. Endret 26. mai 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #11 Skrevet 26. mai 2016 5 minutter siden, Million skrev: Den er ikke så oppdatert, den siden? Kan ikke finne salget på leiligheten jeg selv kjøpte for en måned siden? Siste salget jeg ser på den adressen og i den blokka er i mai 2015. Det kan ta to-tre måneder før de blir lagt ut. Det legges ut etter overtagelsen. Anonymkode: 9ce34...d68
Atea Skrevet 26. mai 2016 #12 Skrevet 26. mai 2016 Du kan vel bare ringe megler og høre siden du har tenkt å selge i samme område. Hvis du ikke har lagt inn bud tror jeg ikke megler har opplysningsplikt under selve budrunden. Jeg fikk kjøpt meg en ok leilighet i et hett marked for noen år siden. Jeg la inn bud på en krone på hver visning i løpet av en helg. Det er et skambud, men da må megler følge opp og jeg fulgte med på budrunder til min grense var nådd. En budrunde av gangen selvfølgelig. Jeg hadde som så mange andre en økonomisk ramme, men fikk napp på femte forsøk. I dag er det så få boliger til salgs her i Oslo, så meglere blir bare glad om du tar kontakt for en prat og uforpliktende prisvurdering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå