ops2 Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 I juni 2009 arbeidet Aasya Noreen (Asia Bibi), en kristen kvinne og mor til fem på landsbygda i Pakistan. Noen ba henne om å hente vann fra brønnen. Hun gjorde det, men stoppet ved brønnen, tok en gammel metallkopp som lå der, fylte kroppen og drakk. En kvinne hun hadde kranglet med, så dette og sa sint: "Det er forbudt for deg å drikke av den samme kopp som muslimer bruker. Du er uren og forurenser vårt vann. Du må konvertere fra din skitne religion". Aasya sier hun svarte "Hvorfor skal jeg konvertere og ikke du? Jeg tror på Jesus Kristus, som døde for vår skyld. Hva har Mohammed gjort for menneskene?". Kvinnen gikk etterpå og sa at Aasya hadde fornærmed profeten Muhammed. En rasende mobb brøt inn i famiiens hus, og banket opp familien før Aasya ble arrestert. Hun ble senere dømt til døden, mens tilhørerene jublet. I cried alone, putting my head in my hands. I can no longer bear the sight of people full of hatred, applauding the killing of a poor farm worker. I no longer see them, but I still hear them, the crowd who gave the judge a standing ovation, saying: "Kill her, kill her! Allahu Akbar!" The court house is invaded by a euphoric horde who break down the doors, chanting: "Vengeance for the holy prophet. Allah is great!" I was then thrown like an old rubbish sack into the van... I had lost all humanity in their eyes. https://en.wikipedia.org/wiki/Asia_Bibi_blasphemy_case Titusener har demonstrert, ikke for at Aasya skal benådes, men for at dødsdommen må gjennomføres. Ingen kvinne er dømt til døden ved henging i Pakistan før. Imamer har krevd at hun og andre som er dømt for blasfemi skal henges nå, som en straff for at Shahbaz Bhattis drapsmann er henrettet. Shahbaz Bhatti forsvarte Aasya Noreen, og ble selv drept. Det var denne drapsmannens begravelse som imam Nehmat Ali Shah i Oslo-moskeen Jamat E-Ahle-Sunnat valgte å delta i, og hvor han ba for drapsmannen. Aasya Noreen er verdiløs i hans øyne og alle muslimer som er tilknyttet Jamat E-Ahle-Sunnat moskeein i Oslo støtter sin imam. Ellers ville de avsatt imamen. http://www.ucanews.com/news/pakistan-islamists-step-up-call-for-asia-bibis-execution/75789 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Imam-forsvarer-demonstrasjon-til-stotte-for-drapsmann-8388442.html Slike imamer forgifter norske muslimers sinn mer enn Aasya Noreen kunne ha forgiftet vannet ved å drikke av en kopp. Med sine lepper taler de om dialog og krever rettigheter og særbehandling for sin ukultur. I sine hjerter gleder de seg over at profeten Muhammed skal få sin hevn. Ingen rettigheter for kristne i islam. Skam over de som forsvarer dødsstraff for blasfemi indirekte ved å vise ære og respekt for slik imam. Skam over Kronprins Haakon som kaster glans over Jamat E-Ahle-Sunnat. http://www.vl.no/nyhet/dobler-stotten-til-religionsdialog-1.418253 Og ikke minst, skam over dialogprestene som vet at dette skjer. De velger å overse det i den hellige dialogs navn. Tilgi dem ikke, for de vet hvordan kristne blir forfulgt i islamske land. 2
hjelpme4 Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 (endret) Den 25.5.2016 at 13.39, ops2 skrev: I juni 2009 arbeidet Aasya Noreen (Asia Bibi), en kristen kvinne og mor til fem på landsbygda i Pakistan. Noen ba henne om å hente vann fra brønnen. Hun gjorde det, men stoppet ved brønnen, tok en gammel metallkopp som lå der, fylte kroppen og drakk. En kvinne hun hadde kranglet med, så dette og sa sint: "Det er forbudt for deg å drikke av den samme kopp som muslimer bruker. Du er uren og forurenser vårt vann. Du må konvertere fra din skitne religion". Aasya sier hun svarte "Hvorfor skal jeg konvertere og ikke du? Jeg tror på Jesus Kristus, som døde for vår skyld. Hva har Mohammed gjort for menneskene?". Kvinnen gikk etterpå og sa at Aasya hadde fornærmed profeten Muhammed. En rasende mobb brøt inn i famiiens hus, og banket opp familien før Aasya ble arrestert. Hun ble senere dømt til døden, mens tilhørerene jublet. I cried alone, putting my head in my hands. I can no longer bear the sight of people full of hatred, applauding the killing of a poor farm worker. I no longer see them, but I still hear them, the crowd who gave the judge a standing ovation, saying: "Kill her, kill her! Allahu Akbar!" The court house is invaded by a euphoric horde who break down the doors, chanting: "Vengeance for the holy prophet. Allah is great!" I was then thrown like an old rubbish sack into the van... I had lost all humanity in their eyes. https://en.wikipedia.org/wiki/Asia_Bibi_blasphemy_case Titusener har demonstrert, ikke for at Aasya skal benådes, men for at dødsdommen må gjennomføres. Ingen kvinne er dømt til døden ved henging i Pakistan før. Imamer har krevd at hun og andre som er dømt for blasfemi skal henges nå, som en straff for at Shahbaz Bhattis drapsmann er henrettet. Shahbaz Bhatti forsvarte Aasya Noreen, og ble selv drept. Det var denne drapsmannens begravelse som imam Nehmat Ali Shah i Oslo-moskeen Jamat E-Ahle-Sunnat valgte å delta i, og hvor han ba for drapsmannen. Aasya Noreen er verdiløs i hans øyne og alle muslimer som er tilknyttet Jamat E-Ahle-Sunnat moskeein i Oslo støtter sin imam. Ellers ville de avsatt imamen. http://www.ucanews.com/news/pakistan-islamists-step-up-call-for-asia-bibis-execution/75789 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Imam-forsvarer-demonstrasjon-til-stotte-for-drapsmann-8388442.html Slike imamer forgifter norske muslimers sinn mer enn Aasya Noreen kunne ha forgiftet vannet ved å drikke av en kopp. Med sine lepper taler de om dialog og krever rettigheter og særbehandling for sin ukultur. I sine hjerter gleder de seg over at profeten Muhammed skal få sin hevn. Ingen rettigheter for kristne i islam. Skam over de som forsvarer dødsstraff for blasfemi indirekte ved å vise ære og respekt for slik imam. Skam over Kronprins Haakon som kaster glans over Jamat E-Ahle-Sunnat. http://www.vl.no/nyhet/dobler-stotten-til-religionsdialog-1.418253 Og ikke minst, skam over dialogprestene som vet at dette skjer. De velger å overse det i den hellige dialogs navn. Tilgi dem ikke, for de vet hvordan kristne blir forfulgt i islamske land. Jeg vet ikke hvor autentisk historien er, men den virker ikke troverdig i det hele tatt. En del ting jeg vil kommentere: Kristne har en del rettigheter under et muslimsk styrt land og dette har røtter tilbake til da Muhammed levde. Kristne blir betraktet som bokens folk, og som resultat av dette får dem et status som kalles dhimma.Det betyr at dem blir gitt statlig beskyttelse og denne tradisjonen med beskyttelse for minoriteter kan fortsatt sees i dag i land som Tehera, der mange forskjellige kristne samfunn fortsatt har samme status. Når vi tar opp dette: jøder og kristne hadde visse privilegier under ottomansk regel som ikke ble gitt til minoriteter i Europa, der jøder og muslimer ble ofte forfulgt eller holdt tilbake på grunn av religiøse fordommer. Med andre ord finnes det ikke noe som heter respekt eller rettigheter for andre religioner i kristendommen. Selv om det for lengst er anerkjent at kristne ikke gir rettigheter til andre religioner og historien har vist det samme, ser vi at islam i motsetning gir rettigheter til kristne. Du kan sikkert argumentere med at de må betale skatt, men det er fortsatt bedre enn å bli drept slik kristne bedrev. Jeg håper også at ingen kristne bruker argumenter som: "Jeg tror på Jesus Kristus, som døde for vår skyld. Hva har Mohammed gjort for menneskene?" Vi er alle kjent med hva Jesus gjorde mot mennesker og spesielt kvinner slik GT beskriver det. Selv om jeg er enig at kristendommen er et skitten religion! Jeg synes også det er rart hvordan du trekker slutninger og konklusjoner basert på synsinger. Men som sagt vet ikke jeg hvor troverdig denne historien er, og slik jeg ser det er ikke historien gjengitt av de største avisene. Endret 27. mai 2016 av hjelpme4 1
rh1 Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 7 timer siden, hjelpme4 skrev: Jeg vet ikke hvor autentisk historien er, men den virker ikke troverdig i det hele tatt. En del ting jeg vil kommentere: Kristne har en del rettigheter under en muslimsk styrt land og dette har har røtter tilbake til da Muhammed levde. Kristne blir betraktet som bokens folk, og som resultat av dette får dem et status som kalles dhimma.Det betyr at dem blir gitt statlig beskyttelse og denne tradisjonen med beskyttelse for minoriteter kan fortsatt sees i dag i land som Tehera, der mange forskjellige kristne samfunn fortsatt har samme status. Når vi tar opp dette: jøder og kristne hadde visse privilegier under ottomansk regel som ikke ble gitt til minoriteter i Europa, der jøder og muslimer ble ofte forfulgt eller holdt tilbake på grunn av religiøse fordommer. Med andre ord finnes det ikke noe som heter respekt eller rettigheter for andre religioner i kristendommen. Selv om det for lengst er anerkjent at kristne ikke gir rettigheter til andre religioner og historien har vist at det samme, ser vi at islam i motsetning gir rettigheter til kristne. Du kan sikkert argumentere at de må betale skatt, men det er fortsatt bedre enn å bli drept slik kristne bedrev. Jeg håper også at ingen kristne bruker argumenter som: "Jeg tror på Jesus Kristus, som døde for vår skyld. Hva har Mohammed gjort for menneskene?" Vi er alle kjent med hva Jesus gjorde mot mennesker og spesielt kvinner slik GT beskriver det. Selv om jeg er enig at kristendommen er et skitten religion! Jeg synes også det er rart hvordan du trekker slutninger og konklusjoner basert på synsinger. Men som sagt vet ikke jeg hvor troverdig denne historien er, og slik jeg ser det er ikke historien gjengitt av de største avisene. Kun en liten kommentar angående historiens troverdighet:http://www.amnesty.no/abibi?fb_ref=Default . Pluss at det generelle mediabildet ikke dekker alle slike ting som skjer; det at ikke dette er "førstesidestoff" i Norge (og det etter så mange år også), forundrer meg egentlig ikke. Selv om hele situasjonen så klart er helt forkastelig og trist. 4
Testosteron Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 23 timer siden, hjelpme4 skrev: Vi er alle kjent med hva Jesus gjorde mot mennesker og spesielt kvinner slik GT beskriver det. Hva sikter du til? 1
stan Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Jeg er ikke kjent med hva GT skriver om Jesus. Jeg er heller ikke kjent med hva godt Muhammed har gjort for oss. Bortsett fra å tillate slaveri, da. 2
hjelpme4 Skrevet 27. mai 2016 #6 Skrevet 27. mai 2016 23 timer siden, Testosteron skrev: Hva sikter du til? Ta for eksempel Jesus ord i Johannes 10:30: “I and the Father are one.” Vi trenger bare å se på jødenes reaksjon på hans uttalelse og samt finner vi andre verser som indikerer det samme. Dermed kan vi nesten konkludere med at bibelen sier at Jesus=gud? Ezekiel 9:5-7 "Then I heard the LORD say to the other men, "Follow him through the city and kill everyone whose forehead is not marked. Show no mercy; have no pity! Kill them all – old and young, girls and women and little children. But do not touch anyone with the mark. Begin your task right here at the Temple." So they began by killing the seventy leaders. "Defile the Temple!" the LORD commanded. "Fill its courtyards with the bodies of those you kill! Go!" So they went throughout the city and did as they were told. Når vi har slike verser som forteller om ordre Jesus ga, er det utrolig hvordan kristne direkte lyver om Jesus.
Testosteron Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 46 minutter siden, hjelpme4 skrev: Ta for eksempel Jesus ord i Johannes 10:30: “I and the Father are one.” Vi trenger bare å se på jødenes reaksjon på hans uttalelse og samt finner vi andre verser som indikerer det samme. Dermed kan vi nesten konkludere med at bibelen sier at Jesus=gud? Ezekiel 9:5-7 "Then I heard the LORD say to the other men, "Follow him through the city and kill everyone whose forehead is not marked. Show no mercy; have no pity! Kill them all – old and young, girls and women and little children. But do not touch anyone with the mark. Begin your task right here at the Temple." So they began by killing the seventy leaders. "Defile the Temple!" the LORD commanded. "Fill its courtyards with the bodies of those you kill! Go!" So they went throughout the city and did as they were told. Når vi har slike verser som forteller om ordre Jesus ga, er det utrolig hvordan kristne direkte lyver om Jesus. Hva har dette med Jesus å gjøre? Jesus levde flere hundre år senere enn Esekiel. Det er Matteus, Markus, Lukas og Johannes som omhandler Jesus.
debatant Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 (endret) Den 25.5.2016 at 0.01, hjelpme4 skrev: Selv om det for lengst er anerkjent at kristne ikke gir rettigheter til andre religioner og historien har vist det samme, ser vi at islam i motsetning gir rettigheter til kristne. Du kan sikkert argumentere med at de må betale skatt, men det er fortsatt bedre enn å bli drept slik kristne bedrev. Jeg håper også at ingen kristne bruker argumenter som: "Jeg tror på Jesus Kristus, som døde for vår skyld. Hva har Mohammed gjort for menneskene?" Vi er alle kjent med hva Jesus gjorde mot mennesker og spesielt kvinner slik GT beskriver det. Selv om jeg er enig at kristendommen er et skitten religion! Jeg synes også det er rart hvordan du trekker slutninger og konklusjoner basert på synsinger. Men som sagt vet ikke jeg hvor troverdig denne historien er, og slik jeg ser det er ikke historien gjengitt av de største avisene. At du vet lite, er vel det eneste vi med sikkerhet kan si. Kristne har rettigheter.....til å bli bortørt i Nigeria, voldtatt i Egypt, korsfestet i Irak. Du er ikke noe annet en kvalmende. Ja Gud dømmer synd, om du har gått glipp av noe essensielt. Selv om du trekker skriftsteder totalt ut av sin sammenheng. Bra du søker hjelp da Endret 28. mai 2016 av debatant 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå