Gå til innhold

Jeg er gravid,og ønkerberedskapshjem til barnet,hvordan går jeg fram?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid ,og har ikke mange ukene igjen. Jeg er desverre så syk og deprimert ,at jeg vurderer å ta kontakt med barnevernet for å få tilbud om et beredskapshjem hvor barnet kan bo i deler  av tiden. Hvordan går jeg fram? Andre med lignende erfaringer? Dette var selvsagt ikke noe jeg ønsket, men for å komemme meg og ta bedre vare på barnet, ser jeg det som en god løpsning.

Anonymkode: 42f35...d65

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet for samtaler.

Anonymkode: a7a55...400

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter barnevernet der du bor. Men jeg lurer på en ting: får du psykisk hjelp? Det er første bud. Lykke til TS :klemmer: dette ordner seg! 

Anonymkode: 96db7...8ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Beredskapshjem er for barn som akutt blir tatt ut av hjemmet og for barn som venter på fosterhjem. 

Besøkshjem er avlastning, men det er aldri en god situasjon for en baby å være i besøkshjem. En baby kan ikke bo litt her og litt der. 

Anonymkode: b5601...fa8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du vil antegeligvis få tilbud om mødrehjem, det tilbudet burde du ta imot.

Anonymkode: a7a55...400

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du tar grep! Det vitner om at du er en ansvarsfull mamma som setter barnets beste først! Ta kontakt med barnevernet i kommunen, så hjelper de deg. Eventuelt kan du ta det opp med fastlegen din eller jordmor på neste kontroll. Se mer informasjon her: http://www.bufdir.no/Barnevern/Tiltak_i_barnevernet/Hjelpetiltak_i_hjemmet/

Lykke til <3

Anonymkode: 418d7...5ab

• Liker 13
Skrevet

Du høres veldig reflektert ut TS!  Og en god mamma som setter barnet først.  God bedring og lykke til 💕 :klem: 

Skrevet

Fastlege eller helsestasjon kan hjelpe deg å komme i kontakt med barnevernet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du tar grep! Det vitner om at du er en ansvarsfull mamma som setter barnets beste først! Ta kontakt med barnevernet i kommunen, så hjelper de deg. Eventuelt kan du ta det opp med fastlegen din eller jordmor på neste kontroll. Se mer informasjon her: http://www.bufdir.no/Barnevern/Tiltak_i_barnevernet/Hjelpetiltak_i_hjemmet/

Lykke til <3

Anonymkode: 418d7...5ab

tusen takk. jeg ser jeg er så dårlig og langt nede psykisk nå, at jeg trenger hjelp for at barnet skal ha det bra , og at jeg skal få profesjonell hjelp til å kunne ta godt vare på det senere. en tung og trist avgjørelse, og moren min sier hun skammes og vil ikke kjennes med meg om jeg gjør noe sånt. hun skjønner ikke hvor dårlig jeg er , og at jeg gjør det fordi jeg ser jeg må. jeg ønsker å legge meg inn på psykiatrisk avdeling på grunn av svangerskaps depresjon og tanker om selvmord.håpet mitt er å få nok hjelp til å kunne bli en god mor senere. jeg står alene her uten støtte fra familie som sier jeg ikke er et menneske, men en følelseskald person som gir bort eget kjøtt og blod. det er en frykteli tøff situasjon å være i.

• Liker 2
Skrevet

Så ufattelig bra at du innser dine egne begrensninger TS! Det er et bevis på at du allerede er en FANTASTISK mor for barnet ditt selv om han eller hun enda ikke er født ♥️ Ta kontakt med barnevernet og hør hva de kan hjelpe deg med! Lykke til, du vil bli en helt fantastisk mor så fort formen din tillater det!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Så ufattelig bra at du innser dine egne begrensninger TS! Det er et bevis på at du allerede er en FANTASTISK mor for barnet ditt selv om han eller hun enda ikke er født ♥️ Ta kontakt med barnevernet og hør hva de kan hjelpe deg med! Lykke til, du vil bli en helt fantastisk mor så fort formen din tillater det!

Tusen takk for så gode ord. Familien min vil ikke vite av meg dersom jeg gjør det. De sier de vil ikke kjennes med noen som gir bort sitt eget barn. Men min psykiske helse er så dårlig. De tunge og sorte tankene skremmer meg, og jeg stoler ikke på hva je vil gjøre med meg selv når barnet er ute (svangerskapsdepresjon) Jeg ønsker å bli innlagt for en periode på psykiatrisk for å få skikkelig hjelp og  eventulet medisiner før jeg kan være alene hjemem igjen. Moren min sier jeg er følelseskald, men hun forstår ikke hvor langt nede je er, og at det er med tungt hjerte jeg gjør det.  Så da hjelper det med støttende ord her.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for så gode ord. Familien min vil ikke vite av meg dersom jeg gjør det. De sier de vil ikke kjennes med noen som gir bort sitt eget barn. Men min psykiske helse er så dårlig. De tunge og sorte tankene skremmer meg, og jeg stoler ikke på hva je vil gjøre med meg selv når barnet er ute (svangerskapsdepresjon) Jeg ønsker å bli innlagt for en periode på psykiatrisk for å få skikkelig hjelp og  eventulet medisiner før jeg kan være alene hjemem igjen. Moren min sier jeg er følelseskald, men hun forstår ikke hvor langt nede je er, og at det er med tungt hjerte jeg gjør det.  Så da hjelper det med støttende ord her.

Da kan du forklare dem at du IKKE gir bort barnet ditt! Du lar noen andre passe på barnet i en periode hvor du ikke er i stand til det selv! Det må da være MYE bedre for både deg og barnet enn at alt skal gå på halv tolv hjemme? Skjønner de ikke dette så kan de bare ha det så godt... Hva med å eventuelt spørre en i din familie om å være avlastningshjem frem til du er i bedre form? Det viser styrke å innse at man trenger hjelp!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener så ufattelig mye lykke for å sette barnet først!  Skulle nesten ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg!  Lykke til ❤

Anonymkode: 35c68...6f3

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot.. I det hele tatt å være villig til å gi opp sitt eget barn fordi man innser at det er til barnets beste, er virkelig noe av det mest uselviske en mor kan gjøre. 

Når det er sagt, er jeg sikker på at du trenger ikke å gå så drastisk til verks, det finnes garantert noen hjelpetiltak som du kan få mens du blir bedre, uten at du må gi opp ditt barn. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville søkt hjelp og behandling nå som duver gravid: Det er en liten baby, den vil fort knytte seg til andre, så ville vært forsiktig med å sende den bort. Det er ikke mulig for deg å komme på et mødre hjem? Slik at barnet kan være med deg?

Anonymkode: 8a452...946

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville søkt hjelp og behandling nå som duver gravid: Det er en liten baby, den vil fort knytte seg til andre, så ville vært forsiktig med å sende den bort. Det er ikke mulig for deg å komme på et mødre hjem? Slik at barnet kan være med deg?

Anonymkode: 8a452...946

Ville jeg og gjort. Du kan fort ende opp med å ikke få barnet ditt tilbake. Pass iallfall på å ha med deg en advokat som passer på dine og barnets interesser.

Anonymkode: d4d6b...488

• Liker 4
Skrevet

Hvis moren din synes dette er så fryktelig kalt, hvorfor kan ikke hun hjelpe da? Personlig ville jeg foretrukket at barnet var i familien. Når det er sagt er jeg enig med at du virker som et svært reflektert og godt menneske som setter barnet først. God bedring 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet, og finn ut om noen i familien kan vurderes som fosterhjem. Barnet kan ikke bo deler av tiden hos noen andre når det er så lite. Og setter du det til fosterhjem nå får du ikke barnet tilbake igjen, til det er tilknytningen for sterk til fosterhjemmet. Men at feks. moren din kunne blitt fosterhjem for barnet hadde gjort at kontakten ble oppretteholdt, og at båndet mellom deg og barnet vil bygges sakte, men sikkert. Og til besteforeldre. 

Anonymkode: df3ca...944

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt barnevernet, og finn ut om noen i familien kan vurderes som fosterhjem. Barnet kan ikke bo deler av tiden hos noen andre når det er så lite. Og setter du det til fosterhjem nå får du ikke barnet tilbake igjen, til det er tilknytningen for sterk til fosterhjemmet. Men at feks. moren din kunne blitt fosterhjem for barnet hadde gjort at kontakten ble oppretteholdt, og at båndet mellom deg og barnet vil bygges sakte, men sikkert. Og til besteforeldre. 

Med moras holdning til ts i utgangspunktet, er ikke dette så aktuelt.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med moras holdning til ts i utgangspunktet, er ikke dette så aktuelt.  

Hvorfor ikke? Jeg hadde også klikket i vinkel om mitt barn ville gi fra seg mitt barnebarn, uten engang å forsøke om jeg kunne hjulpet på noe vis. Det er ikke bare TS sitt barn hun gir bort, det er morens barnebarn. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...