Gå til innhold

Opererte mandler,barn. Hvilke aktiviteter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er sykmeldt fra skolen i 2 uker pga operasjon av mandler. 

Fått beskjed om å være i ro, men det er ikke så eneklt med en utolmodig unge på 10år!  Hvilke aktiviteter er egentlig greit? Barnet vil egentlig ut å leke hele tiden, men må stoppe det. Faktisk er dette utrolig slitsomt for meg! Brettspill eller tegning er ikke sv intr. Kun Xbox, trampoline og rulleskøyter :/ Begrensa hvor mye xbox man gidder på 2 uker. Barnet var med en venn hjem i går pg har hatt noen på besøk.

Hvor farlig er vanlig aktivitet etter 1 uke?

Hva er risken?

Bør et utolmodig barn dra på skolen tidligere enn antatt?

Anonymkode: d2695...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netflix. Lekser og skolearbeid. Lage mat. Alt rolig. Ikke uteaktivitet, slett ikke trampoline. Ikke skole. Barnet skal observeres hele døgnet pga blødningsfare som kan oppstå akutt, og skal derfor ikke være på skolen (eller alene hjemme hos andre!) da det ikke kan garanteres at det er under oppsyn av voksen hvis det skjer. Du kan jo ringe legen og høre, men jeg ville ha holdt h*n hjemme og i ro, bare besøk der jeg er med, kino for eksempel er greit, hvis du eller andre voksne følger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Risken er jo blødninger. Hvor lenge siden operasjonen? Har skorpen blitt borte?

Her hadde vi det samme med en 3åring. Han var veldig på at han ville leke ute, sykle og løpe. Vi lot han holde på litt, men passet på at han for eksempel ikke kavet seg opp. Sjekket hals og svelg ofte. Han fikk ikke spille fotball, eller være med på barneidrett. Men han fikk sykle litt frem og tilbake i tunet og leke i sandkassen. Litt enklere for en 3åring enn 10åring, ser for meg at de tar det helt ut, men hva sier ungen selv da? Klarer han å begrense det selv?

Ville heller ikke sendt på besøk. Da vet du jo ikke hva han driver med.

Anonymkode: 550f5...871

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne på å la barnet hoppe på trampoline hvis du har fått beskjed fra legen om at barnet skal være i ro!!

Ikke la barnet gå på skolen tidligere enn hva legen har anbefalt fordi det er utålmodig. Det er nå en gang slik at i løpet av livet kommer man til å kjede seg en del ganger. Det er kjedelig for alle, men man blir mer kreativ da.

Har dere is-former hjemme? Det går jo an å lage hjemmelaget is. Kan putte blåbær/annen frukt oppi disse formene også.

Vårt barn har for øvrig også fått operert bort mandler. 

Har dere Ipad? Hva med å laste ned noen nye spill til den? Kjøpe 1 nytt spill til XBOX'en?

Du eller mannen din kan ta turen innom bokhandelen og kjøpe en ny lesebok til barnet? Kan det være noe? Kanskje lydbok er best, slik at det sliper å bruke "tenkekraft" selv på å lese?

Anonymkode: 1f489...b3c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere Ipad? Hva med å laste ned noen nye spill til den? Kjøpe 1 nytt spill til XBOX'en?

Anonymkode: 1f489...b3c

Hvorfor bare et? Jeg hadde kjøpt 3-4.

Skrevet

Jeg var veldig nøye med at min 4-åring var i ro etter mandeloperasjon. Man tuller ikke med blødningsfare, selv om det skjer sjelden. Aktivitet kan øke risikoen. Her var det myye Netflix og så mye is han ville ha. Han var ganske dårlig spesielt første uka, så da jeg etter en uke tenkte vi kunne ta en rolig tur på kafe, ble han helt utslitt. Så vi hadde kanskje ikke de samme utfordringene som dere, men jeg ville fulgt legens råd til punkt og prikke, ikke sendt ham på skolen før anbefalt. Nettopp fordi du da ikke vet hvor aktiv han er, eller om han plutselig skulle befinne seg alene og begynne å blø.

• Liker 1
Skrevet

Dur ungen full av tv, Netflix, iPad og XBOX.

Du virker jo litt knapp i skallen når du mener at en nyoperert unge kan hoppe på trampoline.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett styrtblødning etter mandeloperasjon, og det er IKKE morsomt, verken for barnet eller for dem rundt.... Akkurat dette skjedde mens barnet lå i senga og var nok tilfeldig (det KAN jo skje uansett), men aldri i verden om jeg ville trigget noe...

Netflix med filmleie, nye spill og tur på biblioteket for å låne bøker. For guds skyld, ikke trampoline eller rulleskøyter!

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fått med deh de 2 nylige sakene i avsien hvor en gutt døde etter en slik opperssjon og ei annen ligger i koma på sykehuset? Der er det ikke helt fulgt alt de skulek eter en slik opperasjon. Man tuller ikke med slikt.!

Anonymkode: c93ad...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...