Gå til innhold

Hagen ville la Saddam få kjøpe norske våpen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Aftenposten

For 15 år siden tok Carl I. Hagen til orde for norsk våpeneksport til Irak.

-Hagen var ikke opptatt av de 5000 kurderesom var gasset ihjel av Saddam Hussein. Han var opptatt avde våpnene vi ikke fikk eksportert til Irak, sa Djupedal ien replikk til Fr.p.-talsmann Morten Høglund

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/ar...ticle494821.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Vil minne om reglene som sier at man ikke kan bedrive ensidig hetsing av grupper.

Skrevet

carlivar er ikke en gruppe. han er en offentlig person som får stå til ansvar for sine offentlige handlinger.

Skrevet

Jeg, i likhet med Carl I., forutså alt som kom til å skje i fremtiden. Det vil også da si det bildet Irak er fremstilt i.

Ja man kan godt si at det er forferdelig å forsyne et land som dreper kurdere i fleng med våpen. Er enig der. Er det da noe bedre å forsyne USA med masse våpen? Tror USA har litt flere liv enn 5000 stk på samvittigheten.. Tror selvsagt Saddam har det også, er ikke det jeg sier, men USA, som vi forsyner med våpen og kjøper våpen av selv, er ikke så rene og uskyldige som Stortinget vil ha det til. Men det er vel greit det.. Drit i norske arbeidsplasser, her må man ha dobbeltmoral!

Skrevet

nei, det er ikke bedre å forsyne verken usa eller israel med våpen.

Skrevet
nei' date=' det er ikke bedre å forsyne verken usa eller israel med våpen.[/quote']

Da vil jeg påstå at denne tråden KUN er ute etter å sverte Hagen og FrP's politikk. Ergo hetsing av en gruppe, nemlig FrP. Mange andre partier er for å forsyne USA og Israel med våpen, så da blir det totalt feil å henge ut kun et parti. Veldig lite gjennomtenkt av "Gjest" spørr du meg..

Skrevet

vel, hagen og frp's politikk er fortsatt ikke noen gruppe.

Skrevet
vel' date=' hagen og frp's politikk er fortsatt ikke noen gruppe.[/quote']

Så dersom jeg skriver: "Jeg hater KrF på det grunnlag at det er basert på kristne verdier, verdier skapt av en religion påtvunget folk og en religion som står for utrolig mye undertrykkelse, forfølgelse og uthenging av individer og grupper gjennom flere hundre år!"

så er det greit? Jeg går til angrep på KrF's politikk der også da....

Skrevet

tja, greit for meg men det er ikke jeg som lager reglene her inne - jeg bare bryter dem til stadighet så stol ikke på meg.

du begrunner hvorfor du misliker krf og har forsåvidt en viss dekning for grunnlaget.

men om du brukte hele fritida di til å starte tråder om hvor mye du hater kristne generelt og krf spesielt blir det litt annerledes, ikke sant?

Skrevet

i tillegg er det en viss forskjell mellom å si 'jeg MENER at det er slik og sånn FORDI...' og 'slik og sånn ER det (og jeg gidder ikke begrunne hvorfor jeg tror det er sånn eller innrømme at det er noe jeg tror eller mener for jeg bare VET DET og da trenger man ikke forklare seg)'.

Skrevet

USA støttet Saddam på denne tiden... (for å hindre Iran)

Skrevet
USA støttet Saddam på denne tiden... (for å hindre Iran)

Vil da tro at Norges politikk ikke var noe anderledes på den tiden, og derfor ville "dilte" etter USA på internasjonale avgjørelser.

Gjest Valhalla
Skrevet

Og Frankrike og andre land forsynte Irak med våpen i lang tid. Det kalles profitt.

Skrevet
Og Frankrike og andre land forsynte Irak med våpen i lang tid. Det kalles profitt.

Og arbeidsplasser.

Skrevet

og for å gjøre ting enda mer komplisert solgte usa våpen til erkefienden iran og... nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...