AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Mannen i huset har fått tilbud om en attraktiv lederstilling i en annen by, 3 timers kjøring unna der vi bor i dag. I første omgang er det for ett år det er snakk om. Arbeidsmarkedet her vi bor i dag (Vestlandet) er utrolig dårlig, så dette er jo en gylden mulighet. Jeg har ikke mulighet til å flytte med han, da jeg akkurat har fått ny jobb, og dette er en once in a lifetime mulighet for meg. Vi har et barn på snart 2, som går i barnehage. Noen som har vært i tilsvarende situasjon eller har erfaring med ukependling? Han ville jo da bare kommet hjem i helgene, og eventuelle ferier. Jobben han har fått tilbud om har fleksitid, og jeg antar det vil være mulighet for noe hjemmekontor, men primært må han være tilstede. Det er jo bare et år det er snakk om.. Hva tenker dere? Anonymkode: 06fe7...c2b
GammelKaktus Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 I disse tider skal man være glad for at man får jobb uansett hvor. Så jeg hadde vært med på den. Men jeg er alenemamma og vet hva det går i. Er du klar for å måtte ta deg av det meste selv, du blir jo i praksis alenemamma i ukene. Hvis ja så ser jeg ikke problemet.
Antoinette Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 I disse tider, kjør på. Vær glad han (og du) har jobb.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Som skrevet over: Du blir i praksis alenemor. Tenk også på at barnet ditt mister veldig mye kontakt med sin far. Det er stor forskjell på å få se pappa hver dag, og bare å få se ham i helgene. Jeg ville overhodet ikke likt om mannen min vurderte å ta en jobb som innebar at han var så mye vekke. Anonymkode: 96348...776
Sulosi Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Broren min har pendlet til utlandet i mange år. Han har ett like godt forhold til barna sine som de fleste fedre. Det samme kan jeg si om andre fedre som jeg vet pendler. Det handler om hva man investerer I barna når man er hjemme og så kan man også Skype med barna når man er borte.
skruf Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 Mannen min ukependlet i 1.5 år for ikke så lenge siden. Det gikk greit, men det er absolutt ikke en ønskesituasjon sånn rent familiemessig. Men når det ikke er noe alternativ så må det jo bare gå. Vi brukte å gjøre det sånn når det passet seg (jeg jobber turnus) at jeg tok ungen fri fra skolen (gikk andre trinn) noen dager i blant og reiste på besøk til han. Så fikk vi vært sammen litt mere enn bare på helg. Han hadde også litt fleksitid, så mange ganger så forlenget han helga ved at han kom hjem torsdag kveld og dro tidlig mandag morgen. Det gikk ikke utover forholdet til ungen heldigvis. Hun syntes det var trist og savnet han av og til, men hun hadde jo sin trygge base med meg her hjemme og faste rutiner med skole, aktiviteter og venner.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Min mann jobber offshore. 2-4. Har også vært mye på reis ellers på 4 dagers uke . 12-9. Ungene bli vant med det. Går veldig fint. Og i disse dager skal man være sjele glad for man har jobb. Anonymkode: 47a5d...1f5
Alan Smithee Skrevet 26. mai 2016 #8 Skrevet 26. mai 2016 Min far ukependlet i omtrent et år når jeg var yngre. Min yngste søster var på alder med ditt barn. Ingen av oss tok noe skade av det, og vi har alle fin kontakt med vår far i dag. Det var nok verst for min mor, som måtte drive Familien A/S uten hjelp over tid, men hun klarte det på en måte vi barna ikke merket stort til. Sørg for at barna (og husarbeidet, for din egen skyld!) prioriteres i helgene, så vil dette gå fint for en begrenset periode.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #9 Skrevet 26. mai 2016 Det er ikke enkelt eller noen drømmesituasjon, men man må ha penger. Stå på og gjør det beste dere kan utav situasjonen så lenge den er der. Anonymkode: 51494...9e3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #10 Skrevet 27. mai 2016 Mannen min ukependlet i 2 år og det gikk helt fint. Må si at da hadde han allerede vært to runder i Afghanistan så jeg var fornøyd med å ha han i samme tidssone og en to timers flytur unna. Han hadde mulighet til å jobbe litt inn slik at han kunne dra hjem torsdag og så dro han tilbake med morgenflyet mandag. Siden barnet vårt gikk i bhg, hadde de mulighet til å være sammen hele fredagen. Anonymkode: aa155...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå