Gå til innhold

Har du et hudpleieregime?  

11 stemmer

1. 1. Har du et hudpleieregime?

• Ja, pleier huden hver dag
      9
    • Ja, men er ikke så flink til å følge det
      0
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok ikke så flink til å pleie huden min:sjenert: Bruker nesten aldri hudlotion/krem/olje, men så synes jeg ikke at huden min er så veldig tørr heller. Ansiktet vaskes i dusjen og evt. på kvelden om jeg føler meg skitten, men bruker ikke noe fancy greier og heller ingen kremer her. Tar kun på litt ansiktskrem om jeg skal ha på foundation, og bruker kun mascara til hverdags og den sover jeg gjerne med:fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ansiktsskrubb i dusjen en gang i uken. Ellers har jeg en ansiktsvask jeg har stående der som jeg bruker daglig når jeg dusjer. Mest fordi jeg ikke liker å flasse i ansiktet og føler at eksos og annet støv setter seg på huden :sjenert:

Jeg har tørr hud, så jeg bruker dagkrem hver dag. Bruker alle disse tingene fra merket "MyChelle" :) frelst!

Jeg burde bli bedre på å fjerne sminken om kvelden, for det er jeg ganske rævva på :laugh:

Skrevet

jeg har en veldig god rens, men renser ikke huden hver morgen og kveld. bruker den i forbindelse med dusj eller for å fjerne sminke. jeg har alltid vært veldig flink til å fjerne sminken før jeg legger meg. gjør det til og med når jeg kommer hjem fra byen klokka fire på natta! jeg bruker som regel fuktighetskrem hver dag da jeg har tørr og sensitiv hud. varierer litt hva jeg bruker, men har best erfaring med litt dyrere merker

Skrevet

Jeg bruker oljerens og gel-rens hver kveld, etterfulgt av toner og fuktighetskrem. Bytter på hva slags kremer jeg bruker utifra hva jeg føler at huden trenger den dagen. Også bruker jeg masker innimellom, men ikke så veldig ofte for tiden.

Jeg bruker ikke sminke, men hudpleie er jeg veldig glad i! :)

AnonymBruker
Skrevet

I periodene jeg er lat: Vann i ansiktet om morgen/kveld:P

I periodene jeg er flink: Skrubber huden ca. 1 gang i uka, og en leiremaske 1-2 ganger som gjør underverker for min hud. Bruker en litt fetere krem etter dusj(tørr hud), og en mindre fet en til hverdags på morningen. Bruker også serum på morningen.

Rens har jeg gitt opp, får bare utbrudd av det og er utbrudd-fri ellers. Prøvd meg gjennom x-antall sorter og nå gidder jeg ikke mer:P Bruker sminkefjerner de gangene jeg faktisk har på meg sminke.

Anonymkode: 2096f...b57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å skaffe meg en, men synes det er så vanskelig å velge fuktighetskrem så dette prosjektet går treigt...:-)

Anonymkode: 5cdee...d7f

Skrevet

Vasker ansiktet med en mild rens og toner morgen og kveld, etterfulgt av en god fuktighetskrem og litt litt farget dagkrem med solfaktor når jeg skal ut av huset. Eksfolierer jevnlig (men ikke for mye!) med en skrubb som ikke er for sterk, og skjemmer meg selv bort med AHA- eller leiremasker en gang iblant. :) Jeg er veldig glad og interessert i hudpleie, da, spesielt etter huden min gikk ad undas etter skift av p-pille for et par år siden. Har omsider funnet hva som fungerer for meg!

AnonymBruker
Skrevet

Renser huden hver gang jeg dusjer. Bruker maske et par ganger i uka og øyekrem morgen og kveld. Bruker ikke noe dagkrem da jeg synes at huden blir veldig skinnende og blank, selv om den skal være mattende. 

Anonymkode: c3458...521

Skrevet

Jeg hater oljerens og skumrens er som regel uttørkende på huden da de ofte inneholder SLS.  Jeg liker best rensekrem men har enda ikke funnet en som jeg ikke må rense ansiktet 2-3 ganger med for å få bort foundation.   

Jeg renser, bruker miscellarwater som toner, Nivea sin 2-phase øyesminkefjerner,  bruker øyekrem, serum med hualorinsyre og c-vit + nattkrem fra Olay om kvelden.  Om dagen Bruker jeg litt miscellarwater + øyekrem og en lett fuktighetskrem. Skrubber ansiktet med en mild skrubb i dusjen ca 3 g pr uke,  Bruker forskjellige masker 2-3 g pr måned og en glycolsyremaske hver 14 dag. 

Skrevet

Jeg pleide å bruke oljerens hver kveld for å få bort sminke, men har byttet den ut til fordel for micellar water (bruker den fra Garnier). På morgen blir det enten micellar water eller skumrens fra Tosowoong, deretter Naruko Mandelic Acid Serum 5%, deretter Melano CC (Vitamin C), deretter Astaxanthin serum (antioksidant) og til slutt Bioré UV Watery Gel SPF 50++++.

På kvelden er det først micellar water, og  skumrensen. Så er det samme rekkefølge på resten (minus solkrem, selvsagt). I tillegg avslutter jeg med en eller annen ekstra krem eller hydrating produkt, men jeg er litt på gjerdet akkurat der nå siden jeg måtte droppe et tidligere produkt fordi jeg fikk lukkede komedoner av det - og har enda ikke funnet et nytt produkt (har mange, men må få prøvd det ut mer gradvis).

I tillegg har jeg en rekke ulike masker som jeg bytter mellom. Skinfood sin Egg White Pore Mask (en slags lettvariant av leiremaske), Skinfood sin Strawberry Mask (fysisk eksfolierende maske som lukter jordbær) og I'm From Honey Mask. Sistnevnte gjør huden silkemyk og lukter deilig, naturlig av honning. I tillegg har jeg uendelig mange sheet masker. Favorittmerkene der er Tosowoong (spesielt Blueberry, Propolis og Green Tea), MyScheming og My Beauty Diary.

Har maaange andre produkter også, men det er så vanskelig å finne ut av hva jeg reagerer på, så må prøve ting lenge av og på, av og på, før jeg kan gi det en mer "fast" plass i rutinen min. Akkurat nå er det Astaxanthin serumet som prøves ut, så må vente med andre produkter i mellomtiden. Det neste jeg prøver ut blir vel en-eller-annen tykkere nattkrem/nattmaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...