Gå til innhold

Venninne byttet meg ut + Bekymret for henne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. og det har resultert i at hun er nå kun med 2 andre jenter, som hun har baksnakket så ufattelig mye. Det føles ut som hun har erstattet meg med sine "egne fiender", for eksempel: Den ene jenta hun nå henger masse med av disse 2 jeg snakker om, gikk bak ryggen hennes og lå med eksen bare noen uker etter at det var slutt. Jeg syns bare dette er utrolig rart og merkelig, og for å ikke nevne vondt - når jeg er den som alltid har vært der for henne, også skal hun bytte meg ut mot 2 mennesker hun "ikke kan fordra". 

Den andre jenta har sendt en haug av nakenbilder til gutter som venninnen min har holdt på med, og alt mellom disse jentene er bare drama. Senest forrige helg så hadde de tatt kokain, og denne venninnen min sendte meg bare et bilde av at hun satt og sniffet dette opp i nesa...

Så ja, ikke bare det at jeg føler meg såret og byttet ut, eller syns dette er så rart fordi hun henger med 2 jenter nå hele tiden som hun absolutt ikke liker - i tillegg så skal disse jentene påvirke henne så negativt at hun har begynt å røyke masse hasj, tar kokain på fest - de bruker henne også ved å drikke opp alkoholen som venninnen min kjøper, og masse mer.

Jeg syns dette blir så dumt når venninnen min skal da møte meg 1-2 ganger i mnd for å sitte å fortelle meg om hvor forferdelig disse jentene er.. Jeg prøver å fortelle henne at jeg er der for henne, prøver å ta intiativ om å møtes oftere - men nå sitter jeg bare å får se og høre om hvordan alt går rett ned for venninnen min, og jeg må sitte å være så ensom som jeg aldri har vært før.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Må jeg gi henne helt opp? Jeg er bekymret for henne, selv om vi kanskje ikke er venninner lengre fremover så vil jeg jo at det skal gå bra med henne..! Det virker som hun helst vil være sammen med og venninne med folk som bare bruker henne, jeg må vite hva jeg skal gjøre ang dette eller bare gi opp.

Anonymkode: 17b53...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne om hva som har skjedd da vel. Kanskje du får en forklaring på det hele og at hun ser på deg med helt andre øyne enn du selv gjør.

Dessuten så må du jo bare få videre hvis hun ikke vil ha deg som venn og hun bestemmer jo helt selv hvordan livet hennes skal være.

Skrevet

La bare denne falske dama holde på og pris deg lykkelig for at du er kvitt henne.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere har vokst fra hverandre. Du må akseptere dette og la andre få leve sine liv uten å klage på KG for å få moralsk  støtte for din ensomhet etter at vennskapet tok slutt.

Anonymkode: dd313...9db

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg si noe skikkelig klisjé: Handling sier mer enn ord. Venninna di snakker dritt om vennene sine, men likevel går hun med de og sniffer nesa full av cola. Hadde sagt drit og dra til henne.

Anonymkode: d8a3c...01f

Skrevet

Kanskje hun synes det er spennende å henge med dem. Det at de røyker hasj og tar kokain, og driver med litt forskjellig. Mens du ikke er så spennende lenger, fordi du er samme gamle som ikke driver med sånt?

Noe burde ihvertfall gjøres. Politi og foreldre bør involveres. Men det er kanskje ikke så lett for deg å si ifra til dem. Men fortsetter hun slik hun gjør, kan hun risikere å havne enda lenger ned..

AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hvor gamle dere er. Hvor gamle er dere?

Dersom dere er svært unge, ville jeg ha meldt fra til noen voksne.

Dersom du er voksen selv, så ville jeg ha konfrontert henne og sagt at du ikke kan treffe henne slik hun holder på nå, men at du gjerne tar opp vennskapet igjen når hun er ferdig med denne "selvskadingen".

Viktigst av alt: denne jenta sliter TYDELIGVIS med et eller annet! Hva om du tilbyr henne å være med så hun kan finne noen å snakke med? Minn henne gjerne på at dette ikke blir bedre slik hun holder på, bare verre.

Hun skal være glad hun har en venninne som deg! <3

Anonymkode: f21b8...fd9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

denne jenta sliter TYDELIGVIS med et eller annet!

Uenig, behøver ikke å være noe galt med henne bare fordi hun eksperimentere litt med dop,

jeg gjorde det når jeg var i 20 åra og.

Anonymkode: 6c2af...b27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...