AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #41 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 25.5.2016 at 2.03, AnonymBruker skrev: Når jeg skriver "..." så er det en annen måte å uttrykke meg på. Det er ord som ikke blir sagt, men som "henger i luften", som i en muntlig samtale. Det er en kort "pause" når man snakker, med spesifikt tonefall, som insinuerer at man "tenker sitt". Dette blir brukt mye i bøker. Anonymkode: 63005...630 Bruker det også sånn. Jeg bruker det når jeg vil åpne setningen. Eller når jeg vil den som leser skal ta en pause i strømmen av ord for at setningen skal få litt tid på seg. Tenke litt. Og det gjør jo en leser når en må forholde seg med en rad prikker. Dette er mulig ukorrekt språk. men det funker. Kommer ikke til å slutte med det. Men syns jeg bruker det bevisst. Og i private settinger, som mail f.eks. Men har faktisk avklart med en jeg sender mest mail om det er irriterende. Anonymkode: a9db2...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #42 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bruker det også sånn. Jeg bruker det når jeg vil åpne setningen. Eller når jeg vil den som leser skal ta en pause i strømmen av ord for at setningen skal få litt tid på seg. Tenke litt. Og det gjør jo en leser når en må forholde seg med en rad prikker. Dette er mulig ukorrekt språk. men det funker. Kommer ikke til å slutte med det. Men syns jeg bruker det bevisst. Og i private settinger, som mail f.eks. Men har faktisk avklart med en jeg sender mest mail om det er irriterende. Anonymkode: a9db2...fe9 Jeg leser forresten veldig mye. Både romaner, faglitteratur, aviser og blader. Hadde høyeste karakter i Norsk skriftlig en gang i tiden. Men det er slik at jeg bruker .... i settinger der jeg snakker med folk, gjennom å skrive. Gjør mye det. Anonymkode: a9db2...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #43 Del Skrevet 14. juni 2016 Uff. Beklager rotete språk. Vanskelig å rette som anonym. Og lenge siden jeg fikk den karakteren.Anonymkode: a9db2...fe9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ravna Skrevet 14. juni 2016 #44 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #45 Del Skrevet 14. juni 2016 1 minutt siden, Ravna skrev: Har alltid følt at "....." indikerte at personen ikke var seriøs. Som "wow, den var fin......" = ja den var fin du Enig i den også jeg. Men det blir jo litt det samme som mange har sagt. ... betyr en utelater noe, noen ganger. Noe forblir usagt. Tror egentlig jeg bruker det mest slik deg også. Jeg tro faktisk ... kan bety mye og at i mange sammenhenger er vi ganske flinke til å forstå hva. Men jeg kommer til å være mye mer bevisst på det her i fremtiden gitt. Anonymkode: a9db2...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Girl Skrevet 14. juni 2016 #46 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg bruker "..." hvis jeg egentlig ikke mener det jeg skriver eller er ironisk. Kanskje ikke sånn det er ment som, men tror budskapet når frem likevel. Men har sett folk skrive "..." mellom omtrent hver setning og det er veldig slitsomt å lese, ettersom jeg da faktisk leser dette som pauser mellom hver setning. Akkurat som hvis du skriver med blokkbokstaver. Da leser jeg det som du roper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #47 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 26. mai 2016 at 18.21, AnonymBruker skrev: Det stakkars misforståtte og misbrukte tegnet "..." heter ellipse, og brukes egentlig for å markere at noe er utelatt. Tegnet skal alltid ha 3 prikker uten mellomrom mellom, og verken 2, 4 eller 10 prikker. Hvorvidt ellipsen skal ha mellomrom foran avhenger av hvordan den er brukt: Der man markerer at deler av et ord er utelatt skal det ikke være mellomrom foran, f.eks. "Det var da som bare f..." Der man markerer at hele ord / deler av en setning er utelatt skal det være mellomrom foran, f.eks. "Det var da som bare ..." Og om man en sjelden gang markerer at man ha utelatt noe midt inne i et ord skal den ikke ha mellomrom verken foran eller bak, f.eks. "Det var da som bare f...n". Jeg tar meg selv i å bruke ellipse alt for ofte selv, og prøver å skjerpe meg. Men jeg bruker det i alle fall (mer eller mindre) riktig, i motsetning til alle de misforståtte tilfellene man ser av ........................ og ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, (og ???????????). Anonymkode: 5b429...89a For et godt og informativt innlegg til debatten. Anonymkode: c5724...2ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 14. juni 2016 #48 Del Skrevet 14. juni 2016 Jeg har lært at tre punktum betyr at det er en fortsettelse men man skriver den ikke. "Så begynte han å fortelle... " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 14. juni 2016 #49 Del Skrevet 14. juni 2016 Eg trur berre dei har lese for mykje bøker av Anna Gavalda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HylendeApe Skrevet 29. juni 2016 #50 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) En ting er «..., » en annen ting er «,,,», som er så himla teit. HVOR har de lært det? Har de noen gang sett en «tenkepause» skrevet med komma? Jeg skjønner det seriøst ikke. Pussig nok ser jeg mest av denne idiotiske kommabruken hos folk som er veldig opptatt av å verne om Norske Verdier og Norsk Språket vårt. Den 24.5.2016 at 1.52, Niennas skrev: tja, jeg ser denne type tegnsetting hos folk jeg gjerne vil kalle "godt voksne", og som relativt nylig har begynt med SoMe. Oi, dette er første gang jeg har sett betegnelsen SoMe. Den var jo litt hipp da. Er det noe du har kommet på selv? Endret 29. juni 2016 av HylendeApe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #51 Del Skrevet 29. juni 2016 17 minutter siden, HylendeApe skrev: Oi, dette er første gang jeg har sett betegnelsen SoMe. Den var jo litt hipp da. Er det noe du har kommet på selv? Du kødder nå? Anonymkode: 308ca...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 29. juni 2016 #52 Del Skrevet 29. juni 2016 Satt på en chatt en gang og da kom det opp "Hei,,,,,,,,,,hvordan går det,,,,,, gjør på,,,,,,,,,,," Den måten der å skrive på, er typisk hos menn over 40 på chattesider ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå