AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Jeg og mannen min har vært prøvere i ett år nå. Vi gikk privat og startet prosessen prøverør i Januar. Første forsøk ble avbrutt. Vi prøvde igjen i April, og det ble innsett av et egg som dessverre ikke festet seg. Det endte negativt. Det ble en stor belastning for meg så klart. Jeg er 37 år, og føler ikke akkurat jeg har så god tid på meg. Jeg mistet litt av håpet, og tanken på at jeg har blitt så gammel og all prøvingen vil ta så veldig lang tid. Et par uker etter at forsøket endte negativt, fikk jeg et sammenbrudd. Jeg så rett og slett mørkt på prosjektet barn. Jeg sa til mannen min at jeg ikke orket mer hormoner, sprøyter og alt med prøverør. En dag fant jeg en lapp i min postkasse om en spåmann som reklamerte for seg. Jeg tror selvsagt ikke på sånt , men tenkte det kunne være morsomt å høre hva han har å si. Så vi oppsøkte han. Det første han sa var at han så baby i min fremtid som jeg kom til å føde. Men at det ville være litt problemer før babyen kommer. Jeg skjønte ikke helt hva han mente med det. En time senere satt jeg på kaffe med min venninne og snakket rundt dette med baby greiene og spåmannen. Så ringer det på mobilen min og det er Rikshospitalet. Sykepleieren spørr om jeg er fortsatt interresert i prøverør og at de nå sender brev med innkalling til samtale. De hadde motatt en henvisning fra min private lege om prøverør i Januar. Dette var jeg jo ikke klar over i det hele tatt. I Norge så har private klinikker plikt til å sende henvisning til offentlig sykehus. Dette hadde vi takket nei til ettersom vi ikke orket det lange ventetiden. Men nå, var dette et tegn på å ikke gi opp håpet? Kanskje greit å prøve ny lege og kanskje gjøre det annerledes? Ikke minst på tanke på økonomien. Nå ble dette innlegget veldig lang, jeg håper dere som leser dette kommer med deres tanker om dette. Jeg føler kanskje det var et tegn på at det vil også ordne seg for meg. Ikke vet jeg.... Anonymkode: 50b1e...37c
Gjest Theakri Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen min har vært prøvere i ett år nå. Vi gikk privat og startet prosessen prøverør i Januar. Første forsøk ble avbrutt. Vi prøvde igjen i April, og det ble innsett av et egg som dessverre ikke festet seg. Det endte negativt. Det ble en stor belastning for meg så klart. Jeg er 37 år, og føler ikke akkurat jeg har så god tid på meg. Jeg mistet litt av håpet, og tanken på at jeg har blitt så gammel og all prøvingen vil ta så veldig lang tid. Et par uker etter at forsøket endte negativt, fikk jeg et sammenbrudd. Jeg så rett og slett mørkt på prosjektet barn. Jeg sa til mannen min at jeg ikke orket mer hormoner, sprøyter og alt med prøverør. En dag fant jeg en lapp i min postkasse om en spåmann som reklamerte for seg. Jeg tror selvsagt ikke på sånt , men tenkte det kunne være morsomt å høre hva han har å si. Så vi oppsøkte han. Det første han sa var at han så baby i min fremtid som jeg kom til å føde. Men at det ville være litt problemer før babyen kommer. Jeg skjønte ikke helt hva han mente med det. En time senere satt jeg på kaffe med min venninne og snakket rundt dette med baby greiene og spåmannen. Så ringer det på mobilen min og det er Rikshospitalet. Sykepleieren spørr om jeg er fortsatt interresert i prøverør og at de nå sender brev med innkalling til samtale. De hadde motatt en henvisning fra min private lege om prøverør i Januar. Dette var jeg jo ikke klar over i det hele tatt. I Norge så har private klinikker plikt til å sende henvisning til offentlig sykehus. Dette hadde vi takket nei til ettersom vi ikke orket det lange ventetiden. Men nå, var dette et tegn på å ikke gi opp håpet? Kanskje greit å prøve ny lege og kanskje gjøre det annerledes? Ikke minst på tanke på økonomien. Nå ble dette innlegget veldig lang, jeg håper dere som leser dette kommer med deres tanker om dette. Jeg føler kanskje det var et tegn på at det vil også ordne seg for meg. Ikke vet jeg.... Anonymkode: 50b1e...37c litt crepy igrunn, at han sa dette, med tanke på bakgrunnen deres.. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt sjansen, er redd du vil angre om du ikke gjør det det er vel verdt et siste forsøk?
Gjest Sisti Skrevet 25. mai 2016 #5 Skrevet 25. mai 2016 Det er ikke et tegn på noe som helst, den henvisninga ville du jo fått uansett. Men hvis du prøver å koble på fornuften, og koble av spåmannen, så bør dere selvfølgelig prøve igjen, hvis dere orker. Ett gjennomført forsøk er "ingenting".
Suss81 Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Gjør det hos oss tok det fire år fra vi startet til det klaffet. Det måtte bare akkurat riktig type medisiner til. Er gravid i uke 33 nå.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #7 Skrevet 27. mai 2016 Den 25.5.2016 at 22.20, Suss81 skrev: Gjør det hos oss tok det fire år fra vi startet til det klaffet. Det måtte bare akkurat riktig type medisiner til. Er gravid i uke 33 nå. Gratulerer så mye da Hadde du mange forsøk med prøverør før det klaffet? Vi skal til forsamtale i midten av Juni, og spent på hva som vil skje etter det. Har fått inntrykk av at det er laang ventetid selv etter forsamtalen og til man begynner med medisiner. Litt oppgitt akkurat nå. Anonymkode: 50b1e...37c
Harlekin Skrevet 27. mai 2016 #9 Skrevet 27. mai 2016 Jeg hadde prøvd igjen, spåmann eller ikke spåmann. Jeg tror ikke på "tegn", men uavhengig av det, så er det et faktum at mange trenger mer enn ett forsøk på å bli gravide.
Teardrop Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 Go for it!!! Du er ikke for gammel, stå på å få ønskebarnet deres! En normal graviditet/befruktning er heller ikke prolemfri! Lykke til
Suss81 Skrevet 29. mai 2016 #11 Skrevet 29. mai 2016 Den 27.5.2016 at 11.45, AnonymBruker skrev: Gratulerer så mye da Hadde du mange forsøk med prøverør før det klaffet? Vi skal til forsamtale i midten av Juni, og spent på hva som vil skje etter det. Har fått inntrykk av at det er laang ventetid selv etter forsamtalen og til man begynner med medisiner. Litt oppgitt akkurat nå. Anonymkode: 50b1e...37c Vi hadde to forsøk, men fikk ut masse egg på frys begge gangene. Ble gravid tre ganger hvor det gikk galt. Og så gikk det bra, ironisk nok på siste egget fra første forsøk. Tror det var 11 eller 12 egg som ble satt inn totalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå