Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir færre og færre annonser med telefonnummer; for å komme i kontakt med selger må man i de fleste tilfeller sende melding via finn. Disse meldingene tar det gjerne lang tid før selger gidder svare på, og så svarer gjerne ikke selger på spørsmålet som blir stilt. Hvorfor legger ikke folk bare ut telefonnummer så kommunikasjonen kan gjennomføres en smule mer effektivt?

Anonymkode: 32447...08f

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ringer så mye! Hadde folk sendt sms, så hadde jeg lagt ut nummeret men med en gang nummeret legges ut så ringer telefonen i ett. Så jeg er heller flink til å være veldig tilgjengelig på mail/finn. :)

Anonymkode: 9e849...9e6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har annonser ute nå, og har telefonnummeret mitt der ihvertfall. Men jeg er enig i det med tlf.nr. Er det ikke oppgitt, blir det utrolig tungvindt og tidkrevende prosedyre å stille spørsmål og få svar. Noen bruker jo timesvis på å svare via Finns meldingssystem (det gjelder folk som har svart på noen av mine annonser). Skulle jo tro at de hadde nettsiden åpen og sjekket ofte etter svar, når de først har sendt en henvendelse og spurt på en vare? I mellomtiden kan jo selger få opptil flere henvendelser og forespørsler på varen, og personlig selger jeg ihvertfall til "førstemann som henter" og ikke "førstemann som sendte en melding". Gidder ikke vente en dag på å få svar fra en treiging som går fra pc-en midt i en meldings-samtale om en annonse.

Som sagt har jeg ute annonser nå, og spesielt en av dem har vært populær i kveld. 11-12 henvendelser via Finns meldingssystem, og 1 telefon direkte... ser altså ut til at de fleste faktisk foretrekker å bruke meldingssystemet tross alt, selv hvis tlf nr er der...?

Hvorfor noen velger å ikke ha telefonnummer i en annonse for noe de faktisk selger, skjønner jeg ikke. Det er muligens dårlige erfaringer med mange som skal prute, forsøk på telefonsalg osv som gjør det?

Endret av Million
Skrevet

De få gangene jeg legger ut nummeret mitt, så skriver jeg i annonsen at jeg kun svarer på henvendelser via finn eller sms. Jeg er ikke interessert i at folk skal ringe til alle døgnets tider fordi de lurer på noe. Vil heller ikke sitte og svare på telefoner i arbeidstiden. Med Finn-appen får man pushvarsel når man mottar meldinger, så trenger ikke å sitte på finn.no hele tiden for å følge med.

I tillegg kan man gi rating til kjøpere/selgere man har vært i kontakt med gjennom finn.no, noe man ikke har mulighet til å gjøre ved salg over telefonen. Finn.no jobber også med en funksjon der man kan gi tilbud/motbud på varer hvis man ønsker å prute,og med ett tastetrykk så godtar eller avslår man tilbudet. Denne funksjonen er foreløpig kun tilgjengelig i enkelte varegrupper enn så lenge, men blir vel tilgjengelig overalt når de testperioden er over.

Skrevet

Legger aldri ut telefonnummeret mitt på Finn, da ringer jo all slags raringer. Mye bedre med epost, da kan man sile de ut.

En venninne av meg skulle selge barnevogna nå nettopp, da fikk hun en telefon av en mann som stønnet og spurte om hun var skitten i trusa. Altså den slags folk vil ikke jeg skal ha tilgang til mitt tlf nummer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...