Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om dette blir rett underforum, men jeg prøver meg.

like etter jul ble det ansatt en ny på jobben min. Vi skulle jobbe tett sammen, så jeg var med på ansettelsesprosessen av denne personen. Gledet meg til å få inn noen nye! Men nesten fra dag 1 har vi klinsjet, vi kommer ikke overens. Vi misforstår hverandre osv. Jeg har vært i samtale med sjefen jevnlig siden starten, med og uten den nye kollegaen, for å forklare situasjonen og for å få hjelp til å megle etc.

min sjef skjønner ikke problemet, bla. fordi jeg var med under prosessen med å ansette vedkommende og var positiv da.

min kollega mener at jeg er et grusomt menneske, og har ikke lagt noe i mellom fra dag 1. Altså han forteller meg at jeg er fæl, negativ, sur, irriterende etc. Han beskriver meg ikke på denne måten når andre hører på, da. Og stiller seg helt uforstående til at jeg synes samarbeidet er vanskelig så lenge sjefen er til stede. Når ikke sjefen er der, overser han meg og later som jeg ikke finnes/prater ikke til meg. 

Jeg er ikke vant med å ligge i konflikt med andre mennesker og synes situasjonen er ekstremt krevende. Jeg gruer meg til å gå på jobb, jeg får ikke sove, har problemer med å spise. 

Har tatt det opp med ledelsen så mange ganger, men de ser ikke problemet. Mine andre kollegaer (jobber ikke fult så tett som jeg og han nye) har begynt å legge merke til oppførselen hans. En annen kollega overhørte at han skjelte meg ut en gang, hun tok da kontakt med meg og støttet meg. 

Jeg har sagt til sjefen at jeg føler kommunikasjonen mellom meg og han nye er på felgen, men jeg har jo ikke noe bevis og jeg vil ikke være sutrete. Sjefen hører ikke på meg og tar ikke meg på alvor. Han bagatelliserer, sier 'gi det tid!' Nå er det over 4 mnd siden han nye begynte og jeg har helt tynnslitte nerver og får en fysisk angstreaksjon hver gang jeg ser ham.

hva gjør jeg? Går snart på veggen.

Anonymkode: cf4fb...4a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Start lydopptak på telefonen neste gang du prater med han. Ikke provoser frem noe, men du vet sikkert hva som får han til å si disse tingene? 

I tillegg må "vitnet" ditt ta en prat med sjefen deres.

Anonymkode: fb3e5...528

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...