Gå til innhold

Treningssenter og pris

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det dyrt å betale 400 kr per måned for medlemskap på treningssenter? Jeg kommer til å trene to egenøkter (styrketrening) per uke + en eller to gruppetimer, altså 2-4 økter per uke (alt etter hvor god tid jeg har). Det finnes også billigere alternativer (250 og 300 per måned), men det for 400 er eneste senteret i området som har gruppetimer, og det er noe jeg liker veldig godt å holde på med. 

Men er det unødvendig å betale så mye, med tanke på hvor ofte jeg kommer til å bruke det osv.? 

Anonymkode: 1c906...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man får merkbare resultater, så syns jeg ikke det er mye.

Men hvis man går dit i lange tider uten å bli sterkere, så er det bortkastede penger. Da kan man like gjerne ta noen knebøy og push-ups på stuegulvet.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, penny_ skrev:

Så lenge man får merkbare resultater, så syns jeg ikke det er mye.

Men hvis man går dit i lange tider uten å bli sterkere, så er det bortkastede penger. Da kan man like gjerne ta noen knebøy og push-ups på stuegulvet.

Men hva er den magiske forskjellen mellom å trene styrke på senter, sammenlignet med stuegulvet? Hvis man feks har strikk hjemme, og bruker egen kroppsvekt. Jeg trener ikke kjempetung styrke, kun for å vedlikeholde og holde formen. Så er det da bortkastet, siden jeg like så greit kan gjøre det på stuegulvet hjemme? 

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er den magiske forskjellen mellom å trene styrke på senter, sammenlignet med stuegulvet? Hvis man feks har strikk hjemme, og bruker egen kroppsvekt. Jeg trener ikke kjempetung styrke, kun for å vedlikeholde og holde formen. Så er det da bortkastet, siden jeg like så greit kan gjøre det på stuegulvet hjemme? 

Den ene fordelen med senter er at man har mange apparater, og dermed også flere øvelser å velge mellom. Den andre er at du kan legge på vekter nesten i det uendelige.

Skal du bare bruke strikk på senteret (i tillegg til gruppetimer)?

Du må jo nesten bestemme selv om det er verdt det for deg. Jeg ville ikke betalt så mye for å ikke se noen forandring mtp at økt styrke og muskelmasse er målet mitt. Siden du syns gruppetimer er gøy, så er kanskje det nok for deg til at det er verdt det? Det får du jo ikke hjemme.... 

Endret av penny_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, penny_ skrev:

Den ene fordelen med senter er at man har mange apparater, og dermed også flere øvelser å velge mellom. Den andre er at du kan legge på vekter nesten i det uendelige.

Skal du bare bruke strikk på senteret (i tillegg til gruppetimer)?

Du må jo nesten bestemme selv om det er verdt det for deg. Jeg ville ikke betalt så mye for å ikke se noen forandring mtp at økt styrke og muskelmasse er målet mitt. Siden du syns gruppetimer er gøy, så er kanskje det nok for deg til at det er verdt det? Det får du jo ikke hjemme.... 

I en periode har jeg kun trent hjemme, fordi jeg flyttet, og kunne derfor ikke fortsette på det forrige senteret "mitt". Da har jeg trent med strikk, 10 kg vektskive, og egen kroppsvekt. Dette har gått fint, men jeg kjenner jeg begynner å savne gruppetimene veldig, da jeg synes det er sosialt og veldig god trening (det er faktisk undervurdert!!). 

På treningssenter vil jeg jo bruke noen flere apparater, men likevel ikke trene sånn skikkelig tung styrke for å bli stor og sterk. Vil nok holde meg til 8-12 repetisjoner uansett om jeg bruker strikk eller apparater. Men det er mulig det er bortkastet siden jeg ikke kommer til å bli noe særlig sterkere eller få noe særlig større muskler sammenlignet med treningen jeg gjør hjemme. 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en periode har jeg kun trent hjemme, fordi jeg flyttet, og kunne derfor ikke fortsette på det forrige senteret "mitt". Da har jeg trent med strikk, 10 kg vektskive, og egen kroppsvekt. Dette har gått fint, men jeg kjenner jeg begynner å savne gruppetimene veldig, da jeg synes det er sosialt og veldig god trening (det er faktisk undervurdert!!). 

Jeg driver med lagidrett, så skjønner hva du mener. Kunne betalt ganske mye for å fortsette med det :)

Endret av penny_
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg driver med lagidrett, så skjønner hva du mener. Kunne betalt ganske mye for å fortsette med det :)

Men jeg er så usikker på om det er verdt det... Om det kanskje bare er tull av meg å "måtte" dra på gruppetimer, siden jeg har overlevd i et par måneder med å trene hjemme. Tenker også å begynne å drikke litt mindre vin (haha...), og ha en grense på å kjøpe tre flasker på én måned (før har jeg kjøpt fire-fem). Da blir det jo spart en hundrelapp der hvis jeg kjøper én flaske mindre, og slik kan jo den hundrelappen gå til det jeg må betale ekstra for å trene på dette senteret, i forhold til det andre senteret hvor det koster 300 per måned. Men det er jo mulig det bare er en dum unnskyldning/grunn, også :P

Skrevet

Jeg betaler 400 i mnd og syns det er verdt det. Når jeg tenker på hvor mye jeg bruker på annet tull, syns jeg ikke det er mye. Valgte senter med stort utvalg i gruppetimer da jeg syns det er morsomt og motiverende, hvor mye man får ut av det er jo litt opp til en selv. Ellers trener jeg med vekter og div apparater. 

Jeg klarer ikke å motivere meg selv til å trene hjemme med kroppsvekt og strikk, jeg må på senter for å trent skikkelig. Folk er forskjellige ☺

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, elisa87 skrev:

Jeg betaler 400 i mnd og syns det er verdt det. Når jeg tenker på hvor mye jeg bruker på annet tull, syns jeg ikke det er mye. Valgte senter med stort utvalg i gruppetimer da jeg syns det er morsomt og motiverende, hvor mye man får ut av det er jo litt opp til en selv. Ellers trener jeg med vekter og div apparater. 

Jeg klarer ikke å motivere meg selv til å trene hjemme med kroppsvekt og strikk, jeg må på senter for å trent skikkelig. Folk er forskjellige ☺

MEn hvor ofte er du på senteret og trener, da? :) Tenker om det er lite å være der 2-4 ganger i uka. Blir nok mest 3 ganger, kanskje 2 ganger de ukene jeg har mye annet og gjøre, og derfor ikke har tid til å dra dit (treningssenteret er ca. 20 min busstur unna..). 

Skrevet (endret)

Jeg har bare trent hjemme, med egenvekt, manualer, strikk festa i døra og ikke minst mye cardio. Aldri likt meg på senter, og det er så styr å dra dit! Gikk ned 15 KG, har bygga muskler og ser resultater etter hvert treningsprogram jeg følger. (Bruker videoer som streames fra amerikanske Beach Body). Så for meg er det ubegripelig at folk vil betale masse for et senter og måtte trene sammen med andre eller ha andre rundt seg. Billigere og mer fleksibelt hjemme, pluss at jeg kan trene ti min etter at jeg våkner. 

Trener forresten seks dager i uka, tror aldri det hadde blitt noe av om jeg måtte dra noe sted. 

Endret av Rainbow
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEn hvor ofte er du på senteret og trener, da? :) Tenker om det er lite å være der 2-4 ganger i uka. Blir nok mest 3 ganger, kanskje 2 ganger de ukene jeg har mye annet og gjøre, og derfor ikke har tid til å dra dit (treningssenteret er ca. 20 min busstur unna..). 

Kommer litt an på, men ligger som regel på 4-5 besøk i uken så lenge jeg ikke er bortreist i helgene (både jeg og samboer har familie som bor ett stykke unna). Er flere senter i samme kjede, så har mange valg når det gjelder gruppetimer, tar nærmeste senter når jeg trener på egenhånd (enten like ved jobb eller ti minutts gange hjemmefra). 

Gjest lizard queen
Skrevet

Jeg synes ikke det er mye, men så er jeg over gjennomsnittet glad i tunge vekter og muskelbygging, da. Hadde jeg klart meg med cardio og egenvekt to-tre ganger i uka derimot ville jeg kanskje ikke giddet å bruke penger på det. Men 400 kr i måneden er ikke så mye, med mindre du har veldig lav inntekt. De fleste bruker vel mer på langt mindre nyttige ting, vil jeg tro. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, elisa87 skrev:

Kommer litt an på, men ligger som regel på 4-5 besøk i uken så lenge jeg ikke er bortreist i helgene (både jeg og samboer har familie som bor ett stykke unna). Er flere senter i samme kjede, så har mange valg når det gjelder gruppetimer, tar nærmeste senter når jeg trener på egenhånd (enten like ved jobb eller ti minutts gange hjemmefra). 

Ok :) For meg blir det jo rundt 3 ganger i uken. Fordelen med det andre senteret, som er 100 kr billigere, er at det er kun 12 minutter å gå hjemmefra, så da vil jeg jo kanskje ha færre uker med "bare" to besøk. Men igjen så har jo ikke dette senteret gruppetimer, så da spørs det om jeg orker å dra dit for å trene på egen hånd flere ganger enn jeg kommer til å gjøre også på det andre senteret hvor de har gruppetimer... 

14 minutter siden, lizard queen skrev:

Jeg synes ikke det er mye, men så er jeg over gjennomsnittet glad i tunge vekter og muskelbygging, da. Hadde jeg klart meg med cardio og egenvekt to-tre ganger i uka derimot ville jeg kanskje ikke giddet å bruke penger på det. Men 400 kr i måneden er ikke så mye, med mindre du har veldig lav inntekt. De fleste bruker vel mer på langt mindre nyttige ting, vil jeg tro. 

Jeg har ikke særlig god økonomi, da jeg lever på studielånet. Men som sagt så har jeg tenkt å kjøpe litt mindre alkohol enn jeg pleier per måned, og en vinflaske mindre blir jo 100 kr "til overs", som da kan inngå i de 400 kronene for treningssenteret med gruppetimer. Slik blir det jo på en måte ikke dyrere å trene der sammenlignet med å betale 300 kr i måneden for treningssenter uten gruppetimer + drikke like mye vin som før :P Haha, prøver å finne tåpelige grunner her nå... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...