Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg fikk mensen på 17.mai. den er over nå. Jeg ønsker at neste mens kommer igjen om ca 2uker. Fordi da rundt eggløsningen er mannen min her og vi ønsker å ta inseminasjon. Kan jeg starte primolut f.o.m.i morgen ?

Anonymkode: ccd12...012

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil ikke føre til ønsket mål. Primolut skal heller ikke brukes i tilknytning til svangerskap da den kan skade fosteret. Den påvirker mensblødning men ikke eggløsning. Snakk med legen din. 

Anonymkode: 1717f...7b0

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Snurrepurre
Tok grundig feil 👍
Gjest Sisti
Skrevet

Man kan bruke Primolut når man prøver å bli gravid, jo (faktisk ganske vanlig for oss med umulig syklus), men man skal ikke ta Primolut hvis det er risiko for å være gravid. Man kan altså fint ta Primolut for å forskyve (eller fremskynde) mensen og dermed eggløsning - men man skal bruke prevensjon (kondom) de dagene man tar Primolut. Så hvis TS tar Primolut nå for å få mensen om 2 uker i håp om at EL skal komme 14 dager etter det igjen (når hun ikke lenger går på Primolut) er det ingenting skadelig med det (men TS er jo ikke garantert eggløsning når det passer likevel).

Om du skal begynne med Primolut nå kommer litt an på på hvor lang kur du skal ta? Den kan jo vare 5-10 dager. Hvis det er 10 dagers kur, og du får mensen ca 2-4 dager etter avsluttet kur kan du starte i morgen ja. Gjør du dette i samråd med lege (det bør du!?)? Best å høre med legen uansett. :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sisti skrev:

Man kan bruke Primolut når man prøver å bli gravid, jo (faktisk ganske vanlig for oss med umulig syklus), men man skal ikke ta Primolut hvis det er risiko for å være gravid. Man kan altså fint ta Primolut for å forskyve (eller fremskynde) mensen og dermed eggløsning - men man skal bruke prevensjon (kondom) de dagene man tar Primolut. Så hvis TS tar Primolut nå for å få mensen om 2 uker i håp om at EL skal komme 14 dager etter det igjen (når hun ikke lenger går på Primolut) er det ingenting skadelig med det (men TS er jo ikke garantert eggløsning når det passer likevel).

Om du skal begynne med Primolut nå kommer litt an på på hvor lang kur du skal ta? Den kan jo vare 5-10 dager. Hvis det er 10 dagers kur, og du får mensen ca 2-4 dager etter avsluttet kur kan du starte i morgen ja. Gjør du dette i samråd med lege (det bør du!?)? Best å høre med legen uansett. :)

Hei takk for svaret. Jeg har tatt primolut 2 ganger før også. Og da tok jeg den i 10 dager så kom blødningen 2-3 dager etter siste tablett. Det er ingen risiko for at jeg kan være gravid. Det er jeg sikker på at jeg ikke er. Må jeg gå til legen ? Jeg har resept på primolut

Ts

Gjest Sisti
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei takk for svaret. Jeg har tatt primolut 2 ganger før også. Og da tok jeg den i 10 dager så kom blødningen 2-3 dager etter siste tablett. Det er ingen risiko for at jeg kan være gravid. Det er jeg sikker på at jeg ikke er. Må jeg gå til legen ? Jeg har resept på primolut

Ts

Spørs jo hvorfor du har fått primolut? Hvis du bruker det slik du og legen har avtalt er det jo greit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...