AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Hei. Lurer i å kjøpe meg et aktivitetsarmbånd, noen som har erfaring med disse? Har sett både på Polar loop 2 og Fitbit charge HR. Hadde egentlig tenkt å kjøpe polar loop 2, men lurer på om den kun kan brukes ved hjelp av pulsbelte? Er ikke interessert i å bruke pulsbelte i tillegg. Så lurer på om det er noen som bruker uten? Kan den likevel måle puls osv, selvom en ikke har belte? Og hvordan viser den søvn? Blir det vist hvor mye en har vært urolig på natten? Og samme lurer jeg på i forhold til Fitbit chatte HR, kan en se pulsen selvom en ikke bruker belte? Og ser en søvn også her? Anonymkode: 8fc29...78a
Freaky Fly Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 (endret) Fitbit Charge HR måler puls på håndleddet, altså ikke pulsbelte. Den registrerer søvn ut fra bevegelse (og puls kanskje?). Så den gir deg oversikt over hvor lang du bruker på å sovne, når du har våkna eller når du har rørt på deg i løpet av natten. Pulsmåleren er OK, den kan slite litt med å henge med i blant under trening er min opplevelse. Men henter seg fort inn igjen om man flytter litt på den og tørker litt svette. Synes den registerer skritt og aktivitet bra. Usikker på kaloriene, klarer ikke helt stole på det, men tror den gir et greit anslag. på den lille skjermen kan du se puls, klokke, stoppeklokke (starte-stoppe treningsøkt), skritt, kalorier, trapper.. I appen ser du oversikt over søvn og med detaljert informasjon som hvilepuls, aktive minutter, treningsøkter osv. jeg er veldig fornøyd med den, og har blitt mye mer aktiv etter jeg begynte med den. Morsomt å konkurrere med venner om antall skritt i løpet av en dag, uke eller helg også, motiverende. Det gjør man altså gjennom appen! Endret 24. mai 2016 av Freaky Fly 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 6 timer siden, Freaky Fly skrev: Fitbit Charge HR måler puls på håndleddet, altså ikke pulsbelte. Den registrerer søvn ut fra bevegelse (og puls kanskje?). Så den gir deg oversikt over hvor lang du bruker på å sovne, når du har våkna eller når du har rørt på deg i løpet av natten. Pulsmåleren er OK, den kan slite litt med å henge med i blant under trening er min opplevelse. Men henter seg fort inn igjen om man flytter litt på den og tørker litt svette. Synes den registerer skritt og aktivitet bra. Usikker på kaloriene, klarer ikke helt stole på det, men tror den gir et greit anslag. på den lille skjermen kan du se puls, klokke, stoppeklokke (starte-stoppe treningsøkt), skritt, kalorier, trapper.. I appen ser du oversikt over søvn og med detaljert informasjon som hvilepuls, aktive minutter, treningsøkter osv. jeg er veldig fornøyd med den, og har blitt mye mer aktiv etter jeg begynte med den. Morsomt å konkurrere med venner om antall skritt i løpet av en dag, uke eller helg også, motiverende. Det gjør man altså gjennom appen! Tusen takk for kjempe bra svar. Hadde egentlig sett for meg å kjøpe polar loop 2, og var mest interessert i å høre om den. Men heller mer mot denne du skriver om, hvertfall tusen takk for svar :-)) Anonymkode: 8fc29...78a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Dere som skriver om fitbit-appen....hvilken er det egentlig man laster ned? jeg har nettopp skaffet meg fitbit men det er jo haugevis av apper....hva heter den jeg skal laste ned?? Er det en egen app til fitbit charge hr?? Anonymkode: c0bcd...f17
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #5 Skrevet 24. mai 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som skriver om fitbit-appen....hvilken er det egentlig man laster ned? jeg har nettopp skaffet meg fitbit men det er jo haugevis av apper....hva heter den jeg skal laste ned?? Er det en egen app til fitbit charge hr?? Anonymkode: c0bcd...f17 Den heter bare fitbitt, https://itunes.apple.com/us/app/fitbit/id462638897?mt=8 Jeg hadde fitbit, men har gått over til polar a360. Kjempeaktivitetsbånd. Mer fornøyd med det. Anonymkode: afbcc...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå