Gå til innhold

Blir gal snart. Mas om airboard.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn ønsker seg airboard, http://airwheel.no/airboard mer enn noe annet i verdenen. Det er som jeg ser 16 års grense på dette og min sønn er 11. Vi har derfor sagt, NEI.

Problemet er at det i vårt område er flust av 11, 12 åringer som har dette. Ser nesten ut som om denne aldersgruppen er mest representert. Nå har også vennene til sønnen min begynt å få spare til dette/få det til bursdag.

Hva syns dere? Er det vi som er ekstremt strenge(noe min sønn selfølgelig syns da vi ikke lar han kjøre på det mens vennene hans får) eller er dere enig?

Irriterer meg at politiet heller ikke bryr seg med å stoppe dette.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dere er ikke strenge

Foreldre som. Gir det til barna kan risikere å miste førerkortet

• Liker 9
Skrevet

Ja, jeg har jo lest det og, men i området vårt gidder jo ikke politiet stoppe barna engang. Kjører bare forbi.

Skrevet

Angi de her foreldrene til snuten sånn at de lærer.

Skrevet
7 minutter siden, O.G. skrev:

Angi de her foreldrene til snuten sånn at de lærer.

Helt enig. Her må politiet inn.

Skrevet

Hvorfor skal det være noe verre for en 11 åring å kjøre på denne, enn et skateboard? Sistnevnte går jo my raskere. Merkelig regelverk å sette 16 års grense på de der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

he he, vi gir ungene alt slikt uansett alder. Ipad fra de er 3-4 år og motoriserte elgreier fra 6-7.

Det går unna er:-)

Anonymkode: efc9c...f64

Skrevet
32 minutter siden, Jens skrev:

Ja, jeg har jo lest det og, men i området vårt gidder jo ikke politiet stoppe barna engang. Kjører bare forbi.

Jeg ga melding til politiet da små barn (maks 12 år) kjørte rundt på VOKSNE firhjulinger opp og ned veien der vi bodde før. Det tok ikke lang tid før det ble slutt på aktiviteten.

• Liker 1
Skrevet

Du er mora/faren, si nei

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Nei.

Hadde aldri kjøpt det til en 11 åring.

Gjest asdas123
Skrevet (endret)

Fra 11 år og opp må du og blir du mer og mer upopulær som en konsekvent forelder, men det må til. Si nei. 

Endret av Kronellermynt
Skrevet

Nei, det er jo faktisk forbudt. Skal dere lære barna, at det er helt greit å gjøre ting som er forbudt?

Her så har skolene gått ut med advarsler til foreldrene. Og ser de barn med det, så ringer de politi.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til den høye aldersgrensen, det er et "kjøretøy" som brukes i trafikken...
Jeg sier nei jeg også! Hva andre gjør er opp til dem.

Irellevant til det du spør om så ser jeg at det er flere som bruker disse airboards når de skal lufte hundene sine, og ene "naboen" min kjører faktisk på veien i samme kjøreretning som bilene når han lufter hjulene (kan jo ikke kjøre i grøfta slik som en sykkel i værstefall kan gjøre når veien er trang og bilene må forbi). Skjønner ikke at man tør!

Anonymkode: f67ea...52e

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke en gang giddet å diskutere med en elleveåring. Det er ulovlig, det er farlig, du kan miste lappen, hvor mange flere argumenter trenger du? At "alle andre" får lov er for det første revnende likegyldig (kan du hilse sønnen din og si ;) ), og sannsynligvis stemmer det ikke heller, for det er garantert mange foreldre som sier nei.

Irriterende at politiet ikke griper inn kan jeg skjønne, men strengt tatt er det mer irriterende at andre foreldre er så j*vla slappe og gir etter for maset selv om det er både farlig og forbudt.

Anonymkode: 2250d...526

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den oppfinnelsen der er galskap! Vi trenger ikke flere fremkomstmidler. Spesielt ikke unge! Ikke rart barn er late i dag. Dette kan jeg satse halve formuen min på at jeg aldri skal gi mitt barn. Jeg har faktis ett ansvar når det kommer til hans helse

Anonymkode: d091b...a87

Skrevet

Da har jeg sendt en mail til politistasjonen og bedt dem om å ta litt mer grep når de først er ute og patruljererer,

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jens skrev:

Da har jeg sendt en mail til politistasjonen og bedt dem om å ta litt mer grep når de først er ute og patruljererer,

Så bra, TS 👍

Jeg har sett flere gutter i den aldersgruppen som har dette fremkomstmiddelet i den bydelen der jeg bor også, men jeg ante ikke hva det egentlig var/at det kunne være så farlig. Når jeg ser at det er 16 års-grense, og attpåtil videoer på YouTube av flere stygge ulykker, så er det nummeret før jeg ringer politiet og ber dem holde litt oppsyn med dette i min bydel også!

Anonymkode: 47454...4f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aiaiai! Mine barn får ikke sånne😱 

Anonymkode: 2e00b...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...