Gå til innhold

Hjelp! Får kjeft/blir anmeldt pga tynn hund, når den er normalvektig!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

JEg har ett ganske stort problem når det kommer til min hund;

Nemlig at folk tror han er utsultet!
Kort forklart er han en eventyrblanding, altså; En blandingshund av villt mange raser bakover. Han er stor og ser veldig rar ut.
Stor i forkroppen og slank i bakparten, med ett stort hode.

Når vi er på tur, så skuler ofte folk stygt på meg.
For mange ganger har jeg fått høre "så tynn han er, stakkars" og at jeg burde skamme meg for å vanskøte min hund sånn.
Det er vell igrunn ikke en eneste en som hilser på hunden som ikke kommenterer at han "er så tynn"
Til nå har jeg fått 3 anmeldelser på nakken, og nå begynner jeg og bli så lei meg for det at det nesten føles ut som jeg må kvitte meg med han!

Han er regelmessig hos dyrlegen. Prøvd litt forskjellige, og alle sier han er i tipp-topp form. Både mentalt og fysisk. Han har også ett helt tipp-topp liv med masse kjærlighet, stell, mat og turer. Frisk og rask. Vill våge og si han har det bedre enn mange hunder, da han tilogmed er med meg på jobb.
Prøvd og "fete" han opp, men han blir bare tykk i forkroppen, og hvem vill ha en hund som er overvektig foran, eller overvektig i det store og hele. 

MEn fortsatt så er hverdagen med min hund dette: Anmeldelser, kommentarer om at ribbeina stikker ut, skuling og drittslenging. I starten trodde jeg det bare var jeg som la så altfor merke til negative bemerkninger, men etter 3 anmeldelser og besøk av matilsynet (som selvfølgelig så at dette bare var tull etter bekreftelse fra dyrlege) så føler jeg meg rådløs.

Har begynt gå turer langt vekke fra folk og det føles ikke noe gøy ut å måtte "snike" seg vekk med hunden og gjemme seg for folk. Skal innrømme at dette tar fra meg mye av gleden ved og ha hund, når man går rundt og føler man blir sett på som "dårlig mor" Begynner gå uttover min selvtilitt. At jeg føler jeg ikke kan gå offentlig med min hund i fare for og bli anmeldt eller få dritt-kommentarer. 

Dette føles ekstra tragisk ut da jeg elsker hunder, alltid har hatt hunder og det har aldrig vært noe problem.

Hjelp, hva gjør jeg? :( Kan jo ikke gå med vimpel heller "Han er ikke tynn, bare rar blanding, se helse-attest på baksiden av flagget"

Anonymkode: 4a1e5...6b4

Videoannonse
Annonse
Gjest Evans
Skrevet (endret)

Hunden din er tydeligvis frisk og fin, og det er folk som ikke vet bedre som kommenterer. Svar dem, og si at han er en merkelig miks, men er frisk og fin og at det er akkurat slik han skal være nå som er riktig for han. Mener de at de vet bedre, kan du jo si at du har faktisk dyrlegens ord på at han er frisk og fin. 

Det er vanskelig å stoppe kjeften på folk, så det eneste du kan gjøre er å svare og opplyse dem om hvordan det står til. For all del ikke gi bort hunden din fordi folk tror han er for tynn! Ikke skjul deg heller - du har ikke noe å skamme deg over. 

Endret av Evans
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Evans skrev:

Hunden din er tydeligvis frisk og fin, og det er folk som ikke vet bedre som kommenterer. Svar dem, og si at han er en merkelig miks, men er frisk og fin og at det er akkurat slik han skal være nå som er riktig for han. Mener de at de vet bedre, kan du jo si at du har faktisk dyrlegens ord på at han er frisk og fin. 

Det er vanskelig å stoppe kjeften på folk, så det eneste du kan gjøre er å svare og opplyse dem om hvordan det står til. For all del ikke gi bort hunden din fordi folk tror han er for tynn! Ikke skjul deg heller - du har ikke noe å skamme deg over. 

Hvorfor det? Uansett hva hun sier kommer ikke folk til å tro henne, og tilegg mye tid på noe som ikke kommer å funke.

Nei jeg hadde lært meg å overse dem. Og slutte å irriterre meg over det.

Veldig enig i det siste du skriver, om å ikke gi han bort.

Anonymkode: 9d601...0e2

Skrevet

Drit i hva andre mener, bare å overse det. Skjønner det er sårende men ingen har rett til å dømme.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Uansett hva hun sier kommer ikke folk til å tro henne, og tilegg mye tid på noe som ikke kommer å funke.

Nei jeg hadde lært meg å overse dem. Og slutte å irriterre meg over det.

Veldig enig i det siste du skriver, om å ikke gi han bort.

Vær stolt av hunden din. gå der du vil og drit i de folka, hvorfor byr deg om hva ukjente folk tror/tenker om deg?

Tåplig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...