Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært unge og dratt til legen og spurt etter pergotime? typ 19-20 år? Hvordan behandlet legen deg? 

Anonymkode: f2fa1...12b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anonymkode: 2faae...fdf

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært unge og dratt til legen og spurt etter pergotime? typ 19-20 år? Hvordan behandlet legen deg? 

Jeg var 19 da jeg var hos legen første gang. Hadde ikke regelmessige sykluser og gått uten prevensjon i ett år. Hadde vært sammen med barnefar i halvannet år. Ble henvist til gynekolog og fikk pergotime. Ble gravid på første kur. Dette var i 2009 og jeg og barnefar er ikke sammen lenger. Jeg angrer ikke på sønnen min idag, men jeg angrer på naiviteten min over at jeg trodde, i en alder av kun 19, at det var mannen min for resten av livet jeg fikk barn med. De siste 4 årene har vært en kamp uten like om samvær og jeg skulle såå ønske jeg kunne skrudd tida tilbake og forutsett dette. 

Men alle trenger absolutt ikke ha det som meg! Noen treffer drømmemannen tidlig, får barn og holder sammen:-)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, emhanse skrev:

Jeg var 19 da jeg var hos legen første gang. Hadde ikke regelmessige sykluser og gått uten prevensjon i ett år. Hadde vært sammen med barnefar i halvannet år. Ble henvist til gynekolog og fikk pergotime. Ble gravid på første kur. Dette var i 2009 og jeg og barnefar er ikke sammen lenger. Jeg angrer ikke på sønnen min idag, men jeg angrer på naiviteten min over at jeg trodde, i en alder av kun 19, at det var mannen min for resten av livet jeg fikk barn med. De siste 4 årene har vært en kamp uten like om samvær og jeg skulle såå ønske jeg kunne skrudd tida tilbake og forutsett dette. 

Men alle trenger absolutt ikke ha det som meg! Noen treffer drømmemannen tidlig, får barn og holder sammen:-)

Hei! TS her.. Så utrolig leit å høre at det ikke fungerer deb dag idag.. Men sånn skjer :( nå var egentlig hovdugreia mi om legen er svært negativ til å sende deg videre for å få pergotime når man er bare 19-20 år. Er selv 19 år men frister ikke å dra til legen om jeg blir tatt useriøst..

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? 

Anonymkode: 2faae...fdf

Hei! ts her. Har egentlig aldri "prøvd direkte" å bli gravid. Men har nå hatt ubeskyttet sex i 3 år og fortsatt ikke noe tegn på baby. Må også legge ved at jeg har pcos, noe som også skyldes grunnen til dette.. Jeg og samboer har vel aldri gått inn for å få barn før nå egentlig..

hvordan går man frem med å få pergotime egentlig? Har du noe erfaring og dele? :-) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! TS her.. Så utrolig leit å høre at det ikke fungerer deb dag idag.. Men sånn skjer :( nå var egentlig hovdugreia mi om legen er svært negativ til å sende deg videre for å få pergotime når man er bare 19-20 år. Er selv 19 år men frister ikke å dra til legen om jeg blir tatt useriøst..

Legene var absolutt ikke negtive til meg da jeg kom som 19åring:-) De behandlet meg på lik linje som andre prøvere:-)

Skrevet

Jeg er selv 23 år, valgte å gå til privat gynekolog etter å ha prøvd aktivt i 10 måneder. Ble tatt veldig godt i mot, og følte ikke at hun satte spørsmålstegn ved alderen min :) Vet ikke hvordan en fastlege ville gjort det, men syns det var utrolig greit å gå privat, og syns definitivt det var verdt pengene. Fikk forresten tilbud om pergotime :) 

Skrevet
Den 24.5.2016 at 2.50, AnonymBruker skrev:

Ja, etter 6 mnd med prøving. Legen behandlet meg fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...