AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Mormoren var en blanding av border collie og chihuahua, og morfar var renraset yorkshire terrier. Det er altså disse genene valpekullets mor har, mens far er renraset pomeranian. Hva mener dere? Kan avkommene kalles yoranian? Anonymkode: fd3df...801
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Nei, absolutt ikke! Anonymkode: 83f22...7da 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 Den personen der fortjener ikke en tittel som oppdretter. Det er dumskap. Anonymkode: fe935...d51 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Hun kan kalle hundene sine for bastard. Anonymkode: 3162f...138 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 Slik ser foreldrene ut Anonymkode: fd3df...801
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 ''Yoranian'' er vel en designerhund i utgangspunktet, og ingen registrert rase. Alle disse ''rasene'' burde kalles det de egentlig er; blandingshund evnt eventyrmix. Det verste er at folk kjøper disse hundene, og gjerne betaler 10.000,- +++++ Hadde det ikke vært et marked, så hadde det ikke vært like interessant å avle frem ''yoranian'', ''pomchi'' og hva de nå enn kaller disse ''rasene'' sine. Anonymkode: be415...188 4
xinnia Skrevet 24. mai 2016 #7 Skrevet 24. mai 2016 Kall det for hva det er- bastard- skikkelig gatemix! Før dere eventuelt lager disse valpene- sett dere litt inn i hvordan valpene arver- hva slags egenskaper de forskjellige rasene har og ikke minst tenk på den forskjellige pels typen som dere her mixer.. - Tenk på de stakkars valpene dere vurderer å setter til livs- DROP DET!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #8 Skrevet 24. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mormoren var en blanding av border collie og chihuahua, og morfar var renraset yorkshire terrier. Det er altså disse genene valpekullets mor har, mens far er renraset pomeranian. Hva mener dere? Kan avkommene kalles yoranian? Anonymkode: fd3df...801 Blanding av border collie og chihuahua ! Chihuahua mor og BC far betyr megavalper og keisersnitt for chihuahua tispen. BC mor og chihuahua far har noen solide fysiske umuligheter (hundenes størrelse) så jeg ser problemer med å få til den miksen uten inseminasjon. Imøteser forklaring på underverket med stor intetesse. Anonymkode: 41a29...e66 4
Raven Emerald Skrevet 24. mai 2016 #9 Skrevet 24. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blanding av border collie og chihuahua ! Chihuahua mor og BC far betyr megavalper og keisersnitt for chihuahua tispen. BC mor og chihuahua far har noen solide fysiske umuligheter (hundenes størrelse) så jeg ser problemer med å få til den miksen uten inseminasjon. Imøteser forklaring på underverket med stor intetesse. Anonymkode: 41a29...e66 Det...tenkte jeg også. =) 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #10 Skrevet 24. mai 2016 noen skulle ikke fått lov til å ha dyr som har evnen til å reprodusere seg.... sånne bastarder er ikke noe å avle frem Anonymkode: fe935...d51
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #12 Skrevet 24. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Blanding av border collie og chihuahua ! Chihuahua mor og BC far betyr megavalper og keisersnitt for chihuahua tispen. BC mor og chihuahua far har noen solide fysiske umuligheter (hundenes størrelse) så jeg ser problemer med å få til den miksen uten inseminasjon. Imøteser forklaring på underverket med stor intetesse. Anonymkode: 41a29...e66 Ingenting er vel umulig? Utrolig hva de får til om de bare vil. Og i løpetiden vil de vel ofte veldig. Anonymkode: 437fa...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #13 Skrevet 24. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingenting er vel umulig? Utrolig hva de får til om de bare vil. Og i løpetiden vil de vel ofte veldig. Anonymkode: 437fa...5d6 En tispe med mankehøyde rundt 50 cm og en liten tass av en hanhund med mankehøyde på i underkant av halvparten av tispens....... jadda.... Og alle vet jo at hanhunden har et spesielt svamplegeme ved penisroten som svulmer opp og gjør at han ikke kan trekke seg ut umiddelbart. Jeg synes jeg ser ham komme springende med gardintrapp på ryggen En BC hann kan bedekke en chihuahua tispe, men resultatet vil som sagt være livstruende for tispen og ende med planlagt keisersnitt hos vetrinær. Han veier sånn 13 - 20 kilo og den lille chihuahua tispen veier max. 3 små kilo. Det vil ikke være viljen det står på. Anonymkode: 41a29...e66
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #14 Skrevet 24. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: En tispe med mankehøyde rundt 50 cm og en liten tass av en hanhund med mankehøyde på i underkant av halvparten av tispens....... jadda.... Og alle vet jo at hanhunden har et spesielt svamplegeme ved penisroten som svulmer opp og gjør at han ikke kan trekke seg ut umiddelbart. Jeg synes jeg ser ham komme springende med gardintrapp på ryggen En BC hann kan bedekke en chihuahua tispe, men resultatet vil som sagt være livstruende for tispen og ende med planlagt keisersnitt hos vetrinær. Han veier sånn 13 - 20 kilo og den lille chihuahua tispen veier max. 3 små kilo. Det vil ikke være viljen det står på. Anonymkode: 41a29...e66 Tispen er ofte svært behjelpelig i slike situasjoner. Legger seg ned på magen f.eks. Trenger ingen gardintrapp. Nå er det vel rundt et år siden, men da var det noen som hadde parret en pomeranian (tispe) med en BC om jeg husker rett. Hannen var iallfall på størrelse med BC. Pomeranianen fødte normalt og valpene var visstnok friske.Jeg var dypt sjokkert over at noen utsatte hunden sin for det, men det er nok av idioter der ute. Anonymkode: 1d22d...27a
Gjest O.G. Skrevet 24. mai 2016 #15 Skrevet 24. mai 2016 Hun kan kalle dem hva hun vil, men ikke vær dum å kjøpe noen av de her valpene.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #16 Skrevet 24. mai 2016 Oppdretter kan kalle dem hva faen han vil, men det endrer ikke på at dette er en gatemix. Anonymkode: 55e54...edb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #17 Skrevet 24. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tispen er ofte svært behjelpelig i slike situasjoner. Legger seg ned på magen f.eks. Trenger ingen gardintrapp. Nå er det vel rundt et år siden, men da var det noen som hadde parret en pomeranian (tispe) med en BC om jeg husker rett. Hannen var iallfall på størrelse med BC. Pomeranianen fødte normalt og valpene var visstnok friske.Jeg var dypt sjokkert over at noen utsatte hunden sin for det, men det er nok av idioter der ute. Anonymkode: 1d22d...27a Nettopp. Er hun villig, så får de det til. Selv om verdigheten kanskje må ofres ... Anonymkode: 437fa...5d6
Gjest Belle âme Skrevet 26. mai 2016 #18 Skrevet 26. mai 2016 Den 24. mai 2016 at 13.44, AnonymBruker skrev: Blanding av border collie og chihuahua ! Chihuahua mor og BC far betyr megavalper og keisersnitt for chihuahua tispen. BC mor og chihuahua far har noen solide fysiske umuligheter (hundenes størrelse) så jeg ser problemer med å få til den miksen uten inseminasjon. Imøteser forklaring på underverket med stor intetesse. Anonymkode: 41a29...e66 Skulle til å kommentere det😝
Leo Skrevet 26. mai 2016 #19 Skrevet 26. mai 2016 Den 24.05.2016 at 20.20, AnonymBruker skrev: En tispe med mankehøyde rundt 50 cm og en liten tass av en hanhund med mankehøyde på i underkant av halvparten av tispens....... jadda.... Anonymkode: 41a29...e66 Akkurat de finner de ut av! At min dachs ikke klarte å parre seg med en GD tispe som var fire ganger så høy som ham var bare flaks. Problemet med høydeforskjellen hadde de løst ved at han hadde hoppet opp i en stol og så hadde hun rygget inntil. Yoranian er bare et fantasinavn, så "oppdretter" kan gjerne kalle dem det. Selv om h*n burde kalle dem for det de er; blandingsvalper.
jabx Skrevet 26. mai 2016 #20 Skrevet 26. mai 2016 Den 5/24/2016 at 13.09, xinnia skrev: Kall det for hva det er- bastard- skikkelig gatemix! Men er det ikke sannsynlig at de er friskere enn renrasede hunder, i og med at de har et mer variert gengrunnlag? Jeg skjønner ikke de tilsynelatende nedlatende holdningene overfor blandingshunder. Rene raser er ikke bra, da de gjerne er et resultat av innavl m.m.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå