Gå til innhold

html - vindu uten adresseefelt osv - LØST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har glemt hvordan man lager en side uten adressefelt og diverse menyer.

Noen som kan gi meg et hint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde jeg hadde sett i DW ett sted hvor jeg kunne hake bort det der jeg.... husker kanskje feil da..

Skrevet

Oki takk. Da bruker jeg det hvis jeg ikke finner noen annen måte. = )

Skrevet

Prøv den nederste linken.

Der er det noen metoder som ikke krever bruk av programmer.

Skrevet

Tusen takk Lea :)

Skrevet

Vet du, nå kom jeg plutselig på hvordan man gjør det i DW. Så da er alt greit likevel ;)

Skrevet

Vil du dele det med meg kanskje?

Har ikke funnet noe sånt i Dreamweaver og har brukt javascript når jeg har hatt behov for det. Men det blir som regel masse kluss.

Skrevet

Jepp seffen. :)

Lag en fake link (#) der du skal ha linken til pop-up'en.

Merk linken og gå under "tag"-vinduet. Gå på tabben som heter behaviours. Trykk + og velg "open browser window" - der kan du velge alt som skal være med i vinduet. ;)

Kjempegreit :D Spør hvis jeg forklarte det uklart ;)

Skrevet

Takk :-)

Da skal jeg teste litt neste gang jeg er i Web-humør.

Skrevet

Bare hyggelig.

Det tar kanskje 2 min å lage en pop-up på den måten :tommelsmil:

Skrevet
Jepp seffen. :)

Lag en fake link (#) der du skal ha linken til pop-up'en.

Merk linken og gå under "tag"-vinduet. Gå på tabben som heter behaviours. Trykk + og velg "open browser window" - der kan du velge alt som skal være med i vinduet. ;)

Det er enno betre om du ikkje lagar ein slik fake link, men skriv lenka der òg, for dei som ikkje kan bruka javascript av ulike årsaker. Blir litt meir tilgjengeleg då. (Eg trur Dreamweaver passar på at du ikkje får sida dobbelt opp om Javascript fungerer. Om ikkje, føy til ";return false" til funksjonskallet så er det i orden. (semikolonet for å skilja kommandoane, altså...)

Skrevet

Det er enno betre om du ikkje lagar ein slik fake link, men skriv lenka der òg, for dei som ikkje kan bruka javascript av ulike årsaker. Blir litt meir tilgjengeleg då. (Eg trur Dreamweaver passar på at du ikkje får sida dobbelt opp om Javascript fungerer. Om ikkje, føy til ";return false" til funksjonskallet så er det i orden. (semikolonet for å skilja kommandoane, altså...)

Oki - jeg syntes det så så teit ut at jeg fikk opp to vinduer, derfor bruker jeg #. Men da skal jeg gjøre som du sier - takk for tipset. (for DW tok seg ikke av den biffen nei :P)

Skrevet

Hva er feil med koden min da?

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0

window.open(theURL,winName,features); return false;

Vinduet popper opp og jeg får opp hele siden... jeg ønsker bare å ha poppupen...

Er ikke helt stø i scripting enda ;)

Skrevet

Hmmm - du har visst venta ei stund no? Du får heller tilgi meg at eg ikkje startar opp Dreamweaver nett no og testar ut sjølv, men eit svar skal du få.

På den eine sida så ser eg ikkje noko gale med koden din - det skal jo vera heile scriptet det der. Men det kan jo vera at det at scriptet er i ein funksjon kan skapa litt tull - det må litt testing til for å finna ut av akkurat det.

Men så det du har lyst å lesa: Det du kan gjera, er å føya return false til i sjølve funksjonskallet. Blir jo litt meir å skriva, men det fungerer i alle fall:

<a href="..." onClick="MM_openBrWindow(...); return false" target="_blank">

(Eventuet kan du erstatta MM_openBrWindow med window.open - alt funksjonen gjer er jo å kalle opp denne. Det er det eg har gjort.)

Får eg tid til å testa ut dette litt i Dreamweaver, kan eg heller koma tilbake til ein forbetra funksjon. Kanskje òg å lage den til som default i programmet.

Skrevet

Okidok. Tusen takk. Da prøver jeg den der i mellomtiden. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...