AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hei. Jeg har fått ny arbeidsgiver og hadde i utgangspunktet planer om å jobbe 50% i den nye jobben og 50% i den gamle. Valgte før oppstart å derfor be om å bli skattet av skattekort nr 2 med %-trekk og ikke hovedskattekortet med tabelltrekk. Men: planene ble endret og jeg sa opp min gamle jobb for å satse fullt på den nye. Som avtalt, har den nye arbeidsgiveren satt meg opp til å trekke fra prosenttrekk. Og jeg ser inne på skatteetaten at gammel arbeidsgiver fortsatt står oppført på hovedskattekortet med tabelltrekk. Ønsker så klart å få omgjort på dette. Det jeg lurer på da er: kan ny arbeidsgiver ta over tabelltrekkskattekortet med et tastetrykk, eller må de kontakte gammel arbeidsgiver for å "kreve" det fra dem? Håper på svar :-) Anonymkode: 96126...eaf
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har fått ny arbeidsgiver og hadde i utgangspunktet planer om å jobbe 50% i den nye jobben og 50% i den gamle. Valgte før oppstart å derfor be om å bli skattet av skattekort nr 2 med %-trekk og ikke hovedskattekortet med tabelltrekk. Men: planene ble endret og jeg sa opp min gamle jobb for å satse fullt på den nye. Som avtalt, har den nye arbeidsgiveren satt meg opp til å trekke fra prosenttrekk. Og jeg ser inne på skatteetaten at gammel arbeidsgiver fortsatt står oppført på hovedskattekortet med tabelltrekk. Ønsker så klart å få omgjort på dette. Det jeg lurer på da er: kan ny arbeidsgiver ta over tabelltrekkskattekortet med et tastetrykk, eller må de kontakte gammel arbeidsgiver for å "kreve" det fra dem? Håper på svar :-) Anonymkode: 96126...eaf Det er et tastetrykk. Så bare gi beskjed til ny arbeidsgiver. Anonymkode: 06975...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå